امام جمعه قائم‌شهر گفت: واي بر اين روساي بي‌غيرت کشورهاي عربي، بجاي اينکه نداي قرآن و اسلام را لبيک بگويند اما امروز ما مي‌بينيم که بصورت آشکار خلاف احکام اسلام و قرآن عمل مي‌کنند.
کد خبر: ۸۵۱۷۹۳۴
|
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰

 



خبرگزاری بسیج مازندران، آيت‌الله علي معلمي در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه قائم‌شهر ضمن گراميداشت ايام شهادت استاد شهيدمرتضي مطهري و هفته معلم اظهار داشت: هفته گذشته جلسه شوراي همکاري خليج فارس با حضور روساي کشورهاي حوزه خليج فارس در «رياض» تشکيل شد که رئيس‌جمهور فرانسه هم در آن جمع حضور داشت.

وي افزود: امروز مصيبت بزرگ جامعه‌ي اسلامي اين است که شاه نادان سعودي در حضور رئيس‌جمهور فرانسه مي‌گويد ما در منطقه با تهديد خارجي روبرو هستيم که دنبال سلطه جويي در منطقه است.

عضو خبرگان رهبري در ادامه با ابراز تاسف از اينکه تحليلگران سعودي ايران را به عنوان اين تهديد خارجي مي‌شناسند، اذعان کرد: فرانسوا اولاند در پاسخ به مقامات سعودي ميگويد فرانسه خطرات موجود در منطقه را درک مي‌کند و براي مقابله با آنها در کنار شما متعهد هستيم!

آيت الله معلمي با بيان اينکه علت حضور رئيس‌جمهور فرانسه در آن جلسه، فروش اسلحه ساخت کشورش به عربستان بوده است، ابراز داشت: اين مصيبت بزرگ اسلام است که در درون جامعه اسلامي کار به جايي برسد که شاه پليد عربستان مهمان ويژه اش يهود و نسارا باشد، حال مي‌فهميم که پيامبر(ص) و امام علي(ع) از دست اين قوم چه مصيبت‌هاي مي‌کشيدند.

وي بيان کرد: امروز قريب به 40 روز است که شب و روز بر سر کودکان، زنان و مردان بي‌دفاع و درمانده يمني آتش مي‌ريزند و حقيقتا ننگ بر مدعيان حقوق بشر که خفقان مرگ آنها را خفه و خاموش کرد.

خطيب جمعه قائم‌شهر همچنين به سخني از امام راحل اشاره کرد که فرمودند "ابرقدرتها مي‌خواهند بر همه‌ي ما مسلط شوند و بر همه جاي اسلامي مسلط شوند، بعضي‌ها خيال مي‌کنند که اگر در دامن امريکا بروند خلاص مي‌شوند و امريکا دست بردار مي‌شود، اينها اشتباه مي‌کنند، امريکا مي‌خواهد همه چيز شما را از بين ببرد و مسلط بر همه‌ي حيثت ملت بشود، امريکا دشمن همه‌ي اديان آسماني است حتي مسيحيت، امريکا جز منافع خود را نمي خواهد."

عضو خبرگان رهبري تاکيد کرد: به عنوان مثال امريکا با بوجود آوردن داعش مي‌خواست مسلمان‌ها را به جان هم بياندازد و با تفکر اسلام خواهي مقابله شود، از يک سمت جنايت داعشي‌ها سبب شود عده اي از اسلام دوري کنند و از طرفي در اثر درگيري طايفه اي، قبيله اي و مذهبي، کشورهاي اسلامي ضعيف شده و آنها براي تجزيه اين کشورها برنامه‌ريزي کنند.

آيت الله معلمي ابراز داشت: واي بر اين روساي بي‌غيرت کشورهاي عربي، بجاي اينکه دست در دست يکديگر گذاشته و نداي قرآن و اسلام را لبيک بگويند اما امروز ما مي‌بينيم که بصورت آشکار خلاف احکام اسلام و قرآن عمل مي‌کنند.

وي در بخش ديگري از سخنانش گفت: نامگذاري سالها توسط رهبر معظم انقلاب اسلامي حقيقتا داروي شفا بخش و درمان جدي جامعه‌ي ماست و امسال هم بايد براي تحقق اين شعار، همدلي و همزباني را در جامعه زمينه‌سازي کنيم نه اينکه مانند پتکي بر سر ديگران بزنيم.

امام جمعه قائم‌شهر در پايان با اشاره به حضور شخصيت‌ها در سخنراني‌هاي جامعه دانشگاهي گفت: عزت و قدرت شيعه در ولايت معظم فقيه است، بنابراين امروز همه ما بايد زمينه و فرصت همدلي و همزباني را در جامعه فراهيم کنيم، نه اينکه سخنانمان زمينه‌ي اختلاف، دعوا و مخالفت در جامعه شود.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها