همدلی و همزبانی میان مردم و مسئولان باید به نحو احسن و نه تنها در مقام بیان بلکه در میدان عمل نیز تحقق یابد تا با همکاری و تلاش مضاعف بتوانیم به پیشرفت و آبادانی کشور، حل مشکلات جامعه، مقابله با دشمنان و در نهایت به یک جامعه مطلوب وآرمانی دست یابیم.
کد خبر: ۸۵۱۷۹۱۶
|
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۰
حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی، امام جمعه خمین با تأکید بر اینکه همدلی وهمزبانی لازمه پیشرفت و تعالی کشور است، اظهار کرد: همدلی و همزبانی میان مردم و مسئولان باید به نحو احسن و نه تنها در مقام بیان بلکه در میدان عمل نیز تحقق یابد تا  با همکاری وتلاش مضاعف بتوانیم به پیشرفت و آبادانی کشور، حل مشکلات جامعه، مقابله با دشمنان ودرنهایت به یک جامعه مطلوب وآرمانی دست یابیم.

وی افزود: مردم و مسئولان می‌توانند با محور قراردادن منویات مقام معظم رهبری، توجه به مصالح و سیاست‌های کلی نظام، محترم شمردن آراء و نظرات یکدیگر، گسترش روحیه ایثار وعدم پا فشاری بر خواسته‌های نامعقول و غیرمنطقی موجبات تحقق هرچه بهتر شعار سال را فراهم آورند.

حجت‌الاسلام حسینی در بخش دیگری از سخنان خود به چگونگی دستیابی به امنیت براساس شعار سال اشاره کرد و گفت:خوشبختانه امروزه با فعالیت‌های مجدانه دستگاه‌های امنیتی، کشور عزیزمان از امن‌ترین کشورهای دنیاست واین امریست که همگان بدان معترفند.

وی ادامه داد: البته مردم ومسئولان می توانند با خودداری از بیان مطالب شبهه انگیز،انتقادات غیرمنصفانه و تنش‌زا، افزایش سعه‌صدر و ... به سوی جامعه‌ای که در آن همدلی و هم زبانی موج می‌زند حرکت کنند.

حجت‌الاسلام حسینی درادامه با بیان ویژگی‌های انتقاد سازنده (کارشناسانه،منصفانه،مؤدبانه برای خدا و در راستای سازندگی) اشاره کرد وگفت: دولت موظف است به انتقادات منطقی مردم توجه کند ومردم نیز حق مطالبه خواسته های برحق خود را دارند و چنانچه این دو گروه در راستای شعار سال وبا در نظر گرفتن معیارهای 4گانه فوق حرکت کنند مطمئنا مشکلی ایجاد نشده و امنیت مورد نظر مقام معظم رهبری و مکتب اسلام در جامعه حکمفرما می‌شود.

وی با بیان اینکه وظیفه ما حمایت از دولت است، تصریح کرد: مردم همواره پشتوانه و محرم دولتند و دولتمردان نیز موظفند با صداقت کامل، آنها در جریان فعالیت‌های خود قرار دهند؛ در غیر اینصورت اعتماد مردم  نسبت به دولتمردان  سلب شده واین امر از موانع اصلی تحقق شعار سال محسوب می‌شود.

امام جمعه خمین در پایان با بیان اینکه دولتمردان و دستگاه فرهنگی باید بکوشند با ممانعت از ورود کالاهای خارجی و معرفی شایسته تولیدات داخلی، زمینه اشتغال جوانان و شکوفایی اقتصاد کشور را فراهم آورند از مردم خواست با همکاری صادقانه با دولت موجبات تحقق شعار سال را فراهم کنند.

ارسال نظرات