خبرهای داغ:
رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان همدان:
رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان همدان با بیان اینکه سوم خرداد نماد استواری مردم ایران است، گفت: عملیات بیت‌المقدس نخستین شکست راهبردی نظام جهان و نخستین شکل گیری راهبردی نظام جمهوری اسلامی بود.
کد خبر: ۸۵۱۷۸۰۸
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار مهدی ظفری امروز در ستاد استانی بزرگداشت سوم خرمشهر، یاد و خاطره شهدای عملیات بیت المقدس در سوم خرداد را گرامیداشت و با بیان اینکه انقلاب اسلامی شوک ژئو پلوتیکی در دوران جنگ سرد بود، اظهار داشت: در دورانی که هیچ قدرتی توان تحول نداشت انقلاب اسلامی به وقوع پیوست و ائتلاف نانوشته ایجاد شد، قدرت‌ها دست به دست هم دادند و علیه نظام جمهوری اسلامی جنگ راه انداختند.

وی با بیان اینکه قدرت‌های منطقه نیز آمادگی حرکت و تجاوز به خاک ایران را داشتند و تعصب های فردی و قومی صدام و مخالفت‌های منطقه ای زمینه را برای آغاز جنگ فراهم کرد، ادامه داد: جنگ در زمانی آغاز شد که ارتش، سپاه و غیره هنوز توان و قدرت لازم را نداشتند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان همدان با بیان اینکه نیروهای نظامی ایران در سوم خرداد قدرت خود را نشان دادند، بیان کرد: عملیات بیت المقدس نخستین شکست راهبردی نظام جهان و نخستین شکل گیری راهبردی نظام جمهوری اسلامی بود.

ظفری با بیان اینکه دشمن هیچ وقت به پدافند و دفاع فکر نمی کرد و اکثر برنامه ریزی و طرح ریزی ها دشمن دلیل بر روحیه هجومی داشت، بیان کرد: در عملیات بیت المقدس شیوه دشمن کاملا عوض شد و و از حالت تدافعی به حالت هجومی رسیدیم.

وی با بیان اینکه عملیات بیت المقدس شکل گیری نظام دیدنی علیه دشمن بود و دستاوردهای عملیات را از دستاوردهای کلان انقلاب اسلامی می دانند، بیان کرد: در عملیات بیت المقدس ارتش و حزب الهی و سپاه و بسیج تشکیل شد و سطح قدرت جمهوری اسلامی را از عملیاتی به راهبردی تغییر داد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان همدان با بیان اینکه باید برنامه های سالگرد فتح خرمشهر به شکلی هماهنگ اجرا و تبدیل به یک همدلی، وفاق و امید بیشتر در جامعه شود، بیان کرد: برای برگزاری برنامه های فتح خرمشهر هماهنگی ها باید به نحوی باشد که ابهامی پیش نیاید.

وی با بیان اینکه هرچه بیشتر مردم در برگزاری برنامه های گرامیداشت فتح خرمشهر نقش داشته باشند بازدهی عملیات بیت المقدس بیشتر خواهد شد، ادامه داد: امروز بیشتر از هر چیز همدلی و امید در بین جامعه نیاز است و بزرگداشت عملیات بیت المقدس موضوعی مهم برای همدلی بیشتر است.

مدیر باغ موزه دفاع مقدس همدان نیز در ادامه با بیان اینکه یکی از افتخارات استان همدان ورود در برنامه های بزرگداشت سالروز فتح خرمشهر است، اظهار داشت: امسال نیز همانند سال گذشته فراخوانی درخصوص برنامه های سالروز آزاد سازی خرمشهر داده شد و اکثر دستگاه ها برنامه های پیشنهادی خود را ارائه کردند و جمع بندی ایجاد شد.

خلیل الهی تبار با بیان اینکه ۲۳ برنامه محوری از مجموع برنامه های ارسال شده انتخاب شده است، بیان کرد: برنامه های گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر در دو قسمت و در یکسری مشترک بین همه دستگاه های اداری، نیروهای مسلح، مساجد استان به عنوان سنگر برگزار می شود.

وی با بیان اینکه باید همه در راستای آذین بندی فضای های شهری و ادارات کمک کنند، عنوان کرد: مساجد سراسر استان در شب سوم خرداد به موضوع آزادسازی خرمشهر و عملیات بیت المقدس توجه کنند و حرکت‌های خود جوش مردمی و تجلیل از رزمندگان منطقه برنامه‌ریزی شود.

مدیر باغ موزه دفاع مقدس همدان با بیان اینکه از ۳۱ اردیبهشت تا چهارم خرداد برای برگزاری برنامه های گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر برنامه‌ریزی شده است، عنوان کرد: ۳۱ اردیبهشت به نام شهدا و راست قامتان، روز جمعه یکم خرداد به نام پاسداران رزمندگان و حماسه آفرینان، روز شنبه دوم خرداد به نام جانبازان، ایثارگران و عزتمتداران، روز یکشنبه سوم خرداد به نام مقاومت، ایثار، پیروزی ولایتمداری و روز دوشنبه چهارم خرداد به نام مقاومت، ایستادگی، پایداری و سلامت نامگذاری شده است.

الهی تبار با بیان اینکه همچنین شهر دزفول به عنوان شهر مقاومت و ایستادگی معرفی خواهد شد، ادامه داد: فضاسازی شهر، تجلیل، خاطره‌گویی، صبحگاه مشترک نیروهای مسلح و غیره از جمله برنامه های سالروز فتح خرمشهر است.

وی با بیان اینکه صبحگاه مشترک نیروهای مسلح روز دوم خرداد ماه برگزار می‌شود، بیان کرد: کانون پرورش فکری برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی برای کودکان پیش‌بینی کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات