کارشناس خانواده:

کاهش قدرت نظامی از خطرات پیری جمعیت است

کارشناس خانواده گفت: کاهش و پیری جمعیت باعث کمی نسل جوان جامعه و کاهش قدرت نظامی در کشور می گردد در حالیکه قدرت نظامی وابسته به جمعیت زیاد و جوان بودن آن است.
کد خبر: ۸۵۱۷۶۸۷
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از رضوانشهر؛ گلرخ در نشست علمی افزایش جمعیت که با حضور خواهران طلبه بسیجی از حوزه علمیه حضرت فاطمه (س) در محل حوزه علمیه برگزار شد با اشاره به اهمیت مقوله جمعیت در سرنوشت یک کشور اظهار کرد: جمعیت در یک کشور از ابعاد گوناگون می تواند سرنوشت ساز باشد.

وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به روند کاهش جمعیتی در کشورمان گفت: طی گزارشی که کارشناسان در خصوص روند کم شدن جمعیت و پیر شدن جمعیت به مقام معظم رهبری ارائه نمودند، مقام معظم رهبری این وضعیت جمعیتی را قابل قبول ندانستند و بر روند افزایش جمعیت تاکید کردند.

گلرخ افزایش جمعیت را باعث شکوفایی اقتصادی و علمی در جامعه دانست و افزود: عده ای فکر می کنند که شکوفایی اقتصادی و علمی در کم بودن جمعیت می باشد که این طرز تفکر غلط می باشد چرا که با افزایش جمعیت و جوان بودن آن نخبگان علمی و اقتصادی نیز افزایش می یابد و در واقع نیروی متفکر جامعه افزایش می یابد.

کارشناس خانواده با اشاره به یکی از خطرات کاهش و پیری جمعیت را که کاهش قدرت نظامی است گفت: کاهش و پیری جمعیت باعث کمی نسل جوان جامعه و کاهش قدرت نظامی در کشور می گردد در حالیکه قدرت نظامی وابسته به جمعیت زیاد و جوان بودن آن است.

گلرخ در پایان با اشاره به اهمیت افزایش جمعیت خاطرنشان کرد: در حال حاضر خانواده ها بویژه زوج های جوان باید در ازدیاد نسل و جمعیت در جامعه تلاش نمایند تا در دهه های آینده کشوری با جمعیت جوان و پویا داشته باشیم.

ارسال نظرات