دبیر کمیته بانوان کنگره شهدای سازمان پیشمرگان مسلمان کُرد گفت: همایش استانی تجلیل از شهدای زن پیشمرگ کرد مسلمان در سنندج برگزار می شود.
کد خبر: ۸۵۱۷۶۸۰
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱
 
.به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، ناهید منصوری مسئول بسیج جامعه زنان استان اظهار داشت: همایش تجلیل از شهدای زن پیشمرگ مسلمان کُرد و گرامیداشت یاد و خاطره این شهدای والا مقام 22 اردیبهشت ماه همزمان با سالروز سفر مقام معظم رهبری در 22 گولان سال 88 به استان کردستان در سنندج برگزار می شود.
وی افزود: این همایش استانی با حضور خواهران بسیجی، خانواده های معظم شهدا، مسئولین ادارات و نهادها در سالن امام خمینی(ره) اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار خواهد شد.

وی در ادامه اظهار داشت: کردستان از استان‌هایی است كه دوران جنگ و پیروزی انقلاب اسلامی بر آن تأثیری مستقیم داشت، این استان در زمان جنگ تحمیلی و حتی قبل از آن، بیش از 5400 شهید گلگون‌كفن را در راستای حفظ ارزش‌های این نظام مقدس الهی تقدیم كرد كه 536 نفر آن زنان بودندو از این تعداد 13 نفر از آنها زنان پیشمرگ مسلمان کرد می باشند.

 وی گفت: این شیرزنان الگوی كاملی از ایثار، ازخودگذشتگی و ایمان هستند كه باید با‌ ترویج افكار و آموزه‌های آنان در میان زنان به‌ویژه دختران جوان در تقویت باورهای جامعه‌ساز در كشور اسلامی‌مان گام برداریم.

منصوری در ادامه افزود: با هدف شناسایی و معرفی شهدای زن پیشمرگ كرد مسلمان به آحاد جامعه به‌ویژه نسل جوان و همچنین برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تجلیل از خانواده‌های کنگره زنان پیشمرگ مسلمان کرد برگزار می شود.

مسئول بسیج جامعه زنان کردستان اظهار کرد: 13شهیده پیشمرگ كرد مسلمان در كردستان وجود دارند كه این افراد به‌صورت مشخص در مسیر دفاع از اسلام و انقلاب به درجه رفیع شهادت نایل شدند. این شیرزنان پیشمرگ كرد مسلمان نقش بسیار برجسته و ماندگاری در پیروزی انقلاب و پاسداشت و نگهداری از آن ایفا كردند و دین بزرگی به گردن جامعه كرد، كردستان و كشور دارند. پس باید نگاهی ویژه به آنها داشت.

وی ادامه داد: این همایش با همكاری همه اداره‌ها، امور بانوان استانداری و همچنین بسیج جامعه زنان سپاه بیت‌المقدس كردستان با حضور هزار نفر از مدعوین در سالن آموزش و پرورش كردستان و به‌صورت همایش استانی برگزار می‌شود.

ارسال نظرات