حرکت علمی هسته‌ای به هیچ وجه نباید متوقف یا کند شود، مذاکره‌کنندگان ایران باید برای ادامه تحقیق و توسعه و پیشرفت هسته‌ای پافشاری کنند، کسی حق معامله بر روی دستاوردهای هسته‌ای را ندارد، این مذاکرات تنها در خصوص مسائل هسته‌ای است ولاغیر و ...از جمله مواردی است که معظم‌له برآن توجه دارند.
کد خبر: ۸۵۱۷۶۴۲
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹
حجت‌الاسلام غلامرضا نیشابوری، امام جمعه آشتیان ضمن محکوم کردن اقدامات ددمنشانه آل‌سعود در حمله به مردم مظلوم و بی دفاع یمن، گفت: مردم این کشور در عین مظلومیت از صبر و بردباری قابل توجهی برخوردارند و با سعه صدر در برابر تهاجمات سفاکانه عربستان با اقتدار ایستاده است.

وی ضمن بیان این مطلب که لازمه زندگی انسان سختی و تحمل آنهاست، اظهار کرد: کسی بدون تحمل سختی‌ها و مشکلات به جایی نمی‌رسد؛ بنابراین بندگان مؤمن و متقی باید بدانند که انسان‌های موفق و جوامع مقتدر تنها به‌واسطه تحمل مشقات توانستند حرفی در عرصه‌های بین‌المللی داشته باشند.

حجت‌الاسلام نیشابوری اضافه کرد: بدون شک مردم بی‌دفاع و مظلوم یمن با تحمل مرارت‌های اعمال شده از سوی رژیم آل سعود بر اقتدار و عزت خویش خواهند افزود؛ چراکه به‌زودی بر طبل رسوایی عربستان به واسطه اقدامات شرمگینانه کوبیده می‌شود.

وی در پاسخ به سؤال در برابر سختی‌ها و مشکلات چه باید کرد؟، اظهار کرد: نجات از گرفتاری‌ها در گرو آشنایی با اصول زندگی، صبر و شکیبایی تعریف می شود؛ ازاین رو کلید اصلی مبارزه با مشکلات صبر و بردباری و توکل به پروردگار عالم است.

این مقام مسئول در تشریح حملات اخیر آل‌سعود به یمن، گفت: حمله عربستان به یمن قابل پیش‌بینی بود که شکست خواهد خورد و هرچه پیش رود شکست آنان آشکارتر می‌شود؛ بنابراین با توجه به زندگی یمنی‌ها، آنان چیزی برای از دست دادن نداشتند و بمباران زنان و کوردکان مظلوم و بی‌دفاع نفعی برای عربستان نداشت.

وی ادامه داد: انصارالله مانند حزب‌الله عمل می‌کند و با در اختیار داشتن 19 استان یمن از 21 استان آن حکایت از توان نظامی آنان دارد؛ آنان می‌توانند به راحتی وارد خاک عربستان شوند اما به دلایلی این کار را فعلاً انجام نمی دهد.

نیشابوری در بخش دیگر از سخنان خویش به دور جدید مذاکرات نیز اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری در یک سال گذشته در کنار حمایت تیم مذاکره کننده بر حفظ حقوق ملت ایران و رعایت دقیق خط قرمزها تأکید داشتند.

وی همچنین به تشریح خط قرمزهای نظام مقدس جمهوری اسلامی از منظر مقام معظم رهبری پرداخت و گفت: حرکت علمی هسته‌ای به هیچ وجه نباید متوقف یا کند شود، مذاکره‌کنندگان ایران باید برای ادامه تحقیق و توسعه و پیشرفت هسته‌ای پافشاری کنند، کسی حق معامله بر روی دستاوردهای هسته‌ای را ندارد، این مذاکرات تنها در خصوص مسائل هسته‌ای است ولاغیر و ...از جمله مواردی است که معظم‌له برآن توجه دارند.

امام جمعه آشتیان در پایان، بابیان این نکته که تیم مذاکره کننده با حمایت مردم سعی دارد به اهداف عالیه نظام جامه عمل بپوشاند، اضافه کرد: امید است با توجه به نقدهای منصفانه و آگاهانه‌ای که به بیانیه لوزان وارد است توجه کرده و با آگاهی هرچه بیشتر مذاکرات نهایی را دنبال کند.

ارسال نظرات