هفته بيست و نهم ليگ برتر، جدال تهران و تبريز، خيال راحت سپاهان
هفته بيست و نهم ليگ برتر فوتبال عصر امروز (ساعت 18) با انجام هشت ديدار همزمان برگزار مي‌شود. حساسيت در اين هفته از رقابت‌ها به اوج خود رسيده و هيچ بعيد نيست كه همين امروز تكليف تيم‌هاي سقوط‌كننده به دسته پايين‌تر مشخص و در صدر جدول هم فاصله بين مدعيان بيشتر شود.
کد خبر: ۸۵۱۷۶۱۲
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۶
به گزارش خبرگزاری بسیج، هفته بيست و نهم ليگ برتر فوتبال عصر امروز (ساعت 18)  با انجام هشت ديدار همزمان برگزار مي‌شود. حساسيت در اين هفته از رقابت‌ها به اوج خود رسيده و هيچ بعيد نيست كه همين امروز تكليف تيم‌هاي سقوط‌كننده به دسته پايين‌تر مشخص و در صدر جدول هم فاصله بين مدعيان بيشتر شود. اين در حالي است كه سرخابي‌هاي پايتخت تمام تلاش‌شان را مي‌كنند تا با پيروزي به استقبال دربي روز جمعه بروند. 

استقلال – تراكتورسازي

تيم ژنرال پس از پنج هفته طعم پيروزي را در مصاف با صبا چشيد، انتظاري تلخ كه انتقادها را به شدت از امير قلعه‌نويي بالا برد. با اين حال همين سه امتياز كافي بود تا استقلالي‌ها دوباره به كسب سهميه ليگ قهرمانان اميدوار شوند. همين اميدواري آبي‌ها را به تكاپوي پر كردن ورزشگاه آزادي انداخته است. اين تيم 46 امتيازي است و با گرفتن يك سه امتياز ديگر مي‌تواند اميدوار به ارتقاي جايگاهش باشد. در صورتي كه فولاد و ذوب امتياز از دست بدهند، استقلال مي‌تواند از رده ششم بالا بيايد. در پيش بودن دربي تهران از ديگر نگراني‌هاي اين روزهاي سرمربي آبي‌هاست: «هر بازي شرايط خاص خودش را دارد و اين دو بازي پيش‌روي هم حساسيت خودشان را دارد. تمرينات خوبي داشته‌ايم و با انگيزه و نشاط خاصي كار مي‌كنيم. اين نقطه قوت ماست. بازي تراكتورسازي را فداي دربي نمي‌كنيم. هر دو بازي حيثيتي است و ما هر سه امتياز دو بازي را مي‌خواهيم.» بازيكنان دواخطاره از ديگر دغدغه‌هاي كادرفني استقلال به شمار مي‌روند. كرار، صادقي، حيدري، ابراهيمي و عنايتي بازيكناني هستند كه در صورت دريافت كارت زرد رويارويي با پرسپوليس را از دست مي‌دهند. 
در آن سوي ميدان، قرمزهاي تبريزي با هزار و يك اميد به تهران آمده‌اند تا تساوي نااميدكننده هفته گذشته و حذف تحقيرآميز از ليگ قهرمانان را جبران كنند. پيروزي مقابل استقلال تنها راه حفظ صدرنشيني در ليگ برتر است. در حال حاضر تراكتور 54 امتيازي به لطف تفاضل گل بهتر از نفت تهران پيش است. رويارويي آندرانيك تيموريان با هم تيمي‌هاي سابقش از ديگر نكات جالب اين بازي است. هافبك اين روزهاي تراكتور كه عملكرد خوبي هم در تيمش دارد بعيد است كه پيش از شروع مسابقه به طرف قلعه‌نويي برود. توني اوليويرا رسيدن به قهرماني را تنها هدفش عنوان كرد: «وقتي به تراكتور آمدم آنها در رده پنجم بودند اما حالا اين تيم براي قهرماني مي‌جنگد. 180 دقيقه تا پايان فصل داريم كه 90 دقيقه‌اش مقابل استقلال است.»

نفت تهران – صبا
نفت انگيزه زيادي براي قهرماني دارد. شكست سه بر صفر مقابل العين اگرچه براي عليرضا منصوريان تلخ بود، اما صعود به دور حذفي ليگ قهرمانان آسيا آنها را به آينده اميدوار كرده است. نفتي‌ها اميدوارند تراكتور امروز امتياز از دست دهد تا با شكست دادن صبا صدر جدول را از آن خود كنند. به‌رغم حساس شدن بازي‌ها، سرمربي اين تيم معتقد است ليگ برتر سومين اولويت نفت است: «هدف‌هايمان را اولويت‌بندي كرديم. با علم به اينكه در آسيا شايد خيلي قوي نباشيم، اولويت را روي آن گذاشتيم. اولويت دوم را جام حذفي قرار داديم و اولويت سوم را هم روي ليگ گذاشته‌ايم.» صبا اما ديگر انگيزه‌اي براي ادامه راه ندارد. اين تيم چهار هفته است كه به پيروزي نرسيده و خيالش از بابت بقا در ليگ برتر هم راحت است. 

نفت مسجدسليمان – سپاهان
سپاهان مهمان مسجدسليمان است، تيمي كه عملاً اميدي به بقا در ليگ برتر ندارد. شاگردان مكوندي در اين فصل فقط سه بار به پيروزي رسيده‌اند. همين مسئله كار فركي و بازيكنانش را راحت كرده است. سپاهان تيم سوم جدول است و 53 امتيازي. تيم اصفهاني هم اميدوار است كه تراكتور و نفت تهران امتياز بدهند تا شرايط سپاهان براي قهرماني بهتر شود. آنها امسال در ليگ قهرمانان غايب بودند و در تلاشند با قهرماني در ليگ سروساماني به اوضاع خود بدهند. 

گسترش فولاد – پرسپوليس
يك امتيازي كه از دربي تبريز به دست آوردند خيالشان از بابت ماندن در ليگ برتر راحت شد. گسترش در حالي در رده يازدهم باقي مانده كه تساوي هفته پيش آنها با تراكتور حواشي زيادي داشت. كمالوند براي آنكه ثابت كند تيمش هنوز انگيزه كافي براي دو هفته باقي مانده را دارد از شاگردانش خواسته در مقابل پرسپوليس كوتاه نيايند. در آن سوي ميدان قرمزهاي تهراني با صعودي شيرين به دور حذفي ليگ قهرمانان انرژي مضاعف گرفته‌اند. برانكو از زماني كه به پرسپوليس آمد نتوانست نتايج قابل قبولي كسب كند تا اينكه با پرسپوليس صعودي قاطع به مرحله حذفي قاره كهن تجربه كرد. كسب پيروزي در بازي با پرسپوليس امروز و پس از آن شكست حريف سنتي در دربي مي‌تواند محبوبيت اين مربي كروات را در ايران به اوج برساند. در صورت پيروزي پرسپوليس و شكست صبا قرمزها به رده هشتم صعود مي‌كنند.  

ذوب‌آهن- ملوان

ديگر تيم اصفهاني 11 هفته است كه رنگ باخت را به خود نديده است. ذوب با گل‌محمدي نتايج درخشاني كسب كرده تا آنجا كه با 48 امتياز در رده چهارم است و اميدوار به كسب شش امتياز باقي مانده. در حالي كه ملوانان در رده دوازدهم خطرسقوط را احساس مي‌كنند. 
در ساير بازي‌ها فولاد رده پنجمي ميزبان پديده است، سايپا به مصاف استقلال خوزستان مي‌رود و پيكان با راه‌آهن مصاف مي‌دهد. 
ارسال نظرات