همایش بسیج سازندگی شمالغرب کشور با رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۱۷۶۰۲
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از زنجان؛ همزمان با سالروز تاسیس بسیج سازندگی برنامه‌های مختلفی در استان در حال اجرا است، که از جمله آن همایش منطقه‌ای بسیج سازندگی استان‌ها است.

همایش منطقه‌ای بسیج سازندگی استان‌ها با حضور استان‌هایی همچون اردبیل، کردستان، همدان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی به میزبانی استان زنجان در محل کانون سهروردی در حال برگزاری است که از صبح امروز آغاز شده و تا ظهر فردا ادامه پیدا خواهد کرد.

مسئول بسیج سازندگی استان زنجان در حاشیه این همایش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان ضمن تبریک به مناسبت سالروز تاسیس بسیج سازندگی اظهار کرد: سازمان بسیج سازندگی در 17 اردیبهشت ماه تاسیس شده است و هدف اصلی از تاسیس بسیج سازندگی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و کار و تلاش است.

فرهاد امندی با بیان اینکه هدف از تاسیس بسیج سازندگی استفاده از نیرو و نشاط جوانان برای سازندگی کشور و غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان در عرصه‌های کار و تلاش است، تصریح کرد: در طی فعالیت این سازمان اقدامات ارزشمندی در زمینه محرومیت زدایی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های بسیج سازندگی در زمینه محرومیت‌زدایی و عمران و آبادانی روستاها انجام شده است، اضافه کرد: فعالیت‌های بسیج سازندگی موجب ارتقای روحیه تعاون و همکاری و مشارکت پذیری در بین جوانان و ایجاد ارتباط با روستائیان شده است.

مسئول بسیج سازندگی استان زنجان با اشاره به برخی از فعالیت‌های صورت گرفته توسط بسیج سازندگی استان زنجان افزود: بهسازی و زیباسازی و مرمت مدارس، منابع طبیعی و آبخیزداری، خدمات بهداشتی و درمانی، خدمات عمرانی و آبادانی روستایی، خدمات علمی آموزشی و خدمات حمایتی، پروژه‌ ساخت مسجد، راه روستایی، آب شرب، خانه عالم، زمین‌های ورزشی، جاده و پل روستایی و ساماندهی مزار شهدا در مناطق محروم و روستاهای دور افتاده از جمله اقدامات صورت گرفته در این زمینه است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 48 پروژه در این زمینه اجرایی شده است، تصریح کرد: همچنین در این مدت دوره‌های آموزشی برای 3 هزار و 700 نفر برگزار شده است.

امندی همچنین از اعزام 76 تیم پزشکی به مناطق محروم استان زنجان خبر داد و گفت: همچنین سال گذشته 300 مدرسه در استان بهسازی و نوسازی شد.

ارسال نظرات