خبرهای داغ:
شاه امیریان
دبير كنگره سرداران و 15 هزار شهيد استان فارس خبر داد:
سردار مینایی گفت: امسال 40 عنوان كتاب جديد در رابطه با شهداي فارس منتشر و رونمايي خواهد شد.
کد خبر: ۸۵۱۷۵۲۹
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس به نقل از ایسنا،‌ سردار مجتبي‌ مينايي‌فر، در مراسم تحليف اعضاي شوراي‌عالي بسيج رسانه استان فارس، گفت: در حوزه كتاب فعاليت‌هاي خوبي در استان فارس انجام شده است اگرچه هنوز با مطلوب فاصله داريم.

وي اضافه كرد: سال گذشته موفق به رونمايي از 40 عنوان كتاب در زمينه دفاع مقدس و شهدا شديم و امسال هم اميدوار هستيم تا پايان سال حداقل 40 عنوان كتاب را آماده رونمايي داشته باشيم.

مينايي‌فر همچنين گفت: امسال استان فارس با 100 عنوان كتاب در نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران، حضوري پررنگ را دارد.

وي همچنين با يادآوري اينكه به‌زودي مجموعه فرهنگي رسول‌اعظم در شيراز آماده بهره‌برداري خواهد شد، ادامه داد: اين مجموعه كه ظرفيت يك هزار نفر را دارد، بيشتر با هدف نمايش فيلم‌ها و آثار سينمايي دفاع مقدس، عملياتي و احداث شده است.

مينايي‌فر خاطرنشان كرد: اميدواريم با راه‌اندازي اين مجموعه بتوانيم امكاني را براي اقشار مختلف خصوصا اعضاي فعال بسيج و خانواده‌هاي آنان فراهم كنيم تا اوقات فراغت خود را با ديدن آثار سينمايي و فعاليت‌هاي فرهنگي مرتبط با دفاع مقدس غني كنند.

دبير كنگره سرداران و 15 هزار شهيد استان فارس با اشاره به برگزاري يادواره‌هاي مختلف طي سال 93 در سطح استان فارس، ابراز اميدواري كرد كه اين برنامه‌ها امسال با روند مطلوب‌تري تداوم يابد.

مينايي‌فر با اشاره به بازديدهاي انجام شده با حضور سردار نقدي از نقاط مختلف استان فارس و شهرستان شيراز، گفت: پس از اين بازديدها پيشنهاد ما براي برگزاري 80 يادواره شهداي محلات تحت عنوان آبروي محله تصويب شده است.

دبير كنگره سرداران و 15 هزار شهيد استان فارس خاطرنشان كرد: سال گذشته با برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده، يادواره‌هاي شهدا از يك مراسم يك‌روزه و چندساعته خارج و به يك برنامه مستمر تبديل شد. بطوريكه با ايجاد اماكن ورزشي و فرهنگي همزمان با برگزاري يادواره‌هاي مختلف، زمينه براي استمرار حضور و فعاليت افراد و گروه‌هاي مختلف مردم فراهم شده است.

وي ادامه داد: قصد داريم كه يادواره‌‌ها را به منازل شهدا ببريم و به اين شكل ضمن معرفي هرچه بهتر شهدا و گرامي‌داشت ياد و خاطره آنان، در مسير ايجاد الگوهاي مناسب براي جامعه گام برداريم.

اين مقام نظامي همچنين از تشكيل 2 شوراي جديد در كنگره سرداران و 15 هزار شهيد استان فارس خبر داد و گفت: شوراهاي تاليف و نشر و ترويج سيره شهدا، تشكيل شده است كه اميدواريم با راه‌اندازي اين شوراها، گام‌هاي بلندتري در راستاي تهيه و انتشار كتاب و اقلام تاثيرگذار فرهنگي در رابطه با شهدا برداشته شود.

مينايي‌فر تصريح كرد: استان فارس با 15 هزار شهيد حداقل بايد تاكنون يك هزار و 500 عنوان كتاب منتشر كرده باشد اما اين تعداد به 100 عنوان هم نمي‌رسد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها