خبرهای داغ:
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در رزمایش الی بیت المقدس در رزن مطرح کرد
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به 120 گردان بیت‌المقدس در استان همدان و اهمیت این گردان‌‌ها گفت: مهمترین وظیفه این گردان‌ها دفاع سرزمینی است.
کد خبر: ۸۵۱۷۴۷۰
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از رزن، رزمایش گردان‌های بیت‌المقدس شهرستان رزن به مدت دو روز در اردوگاه قدس برگزار شد.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در مراسم آغازین این رزمایش در جمع بسیجیان شرکت‌کننده اظهار داشت: در استان همدان 120 گردان از مجموعه بسیجیان ساماندهی شده‌اند که 48 گردان آن گردان‌های بیت‌المقدس، یگ گردان به نام گردان امام علی(ع)، یک گردان به نام گردان کوثر، 10 گردان امام حسین(ع، 35 گردان عاشورا و 25 گردان الزهرا(س) نامگذاری شده‌اند.

سردار غلامعلی ابوحمزه ادامه داد: از 48 گردان بیت‌المقدس 12 گردان آن هفته قبل و 16 گردان آن نیز این هفته در سرتاسر استان رزمایش برگزار کردند.

وی افزود: گردان‌های بیت‌المقدس 4 وظیفه اصلی به عهده دارند که مأموریت اول آنان کارهای فرهنگی اجتماعی است که در قالب شجره طیبه صالحین خلاصه می‌شود.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان تصریح کرد: ما به دنبال آن هستیم که از طریق شجره طیبه صالحین در عرصه معرفت و بصیرت‌افزایی، کسب مهارت‌های لازم برای ایجاد اشتغال تلاش کنیم.

وی ابراز داشت: مأموریت دوم نیز دفاع از کوی و برزن است تا در صورت ایجاد اغتشاش یا حادثه‌ای همچون فتنه 88، بسیجیان این گردان‌ها نیز با روحیه‌ای بالا در کنار برادران نیروی انتظامی و دستگاه‌های امنیتی حضور داشته باشند تا دفاع لازم را از مجموعه استان و شهرستان داشته باشند.

ابوحمزه یادآور شد: مأموریت سوم نیز در بحث حوادث غیر مترقبه است تا اگر سیل و طوفان و حوادث طبیعی رخ داد این بسیجیان به سرعت وارد عمل شده و در کنار دستگاه‌های اجرایی کمک‌رسان مردم باشند.

وی افزود: مهمترین وظیفه این گردان‌ها دفاع سرزمینی است، به این معنی که اگر زمانی 10 گردان امام حسین(ع) ساماندهی شده در استان که اکنون در اختیار تیپ 32 انصارالحسین (ع) استان همدان هستند نیاز به افزایش و ساماندهی نیرو داشتند، گردان‌های بیت‌المقدس تأمین‌کننده نیروهای این گردان‌ها باشند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان اضافه کرد: گردان‌های بیت‌المقدس باید به همراه گردان‌های امام حسین(ع) در هر زمانی که خطری نظام مقدس جمهوری اسلامی را تهدید کرد با صلاحدید فرماندهی کل قوا وارد صحنه شده و اقدامات لازم را انجام دهند و این نکات نشانگر اهمیت بالا و ویژه گردان‌های بیت المقدس است.

وی خاطرنشان کرد: این رزمایش‌ها، تمرین و ممارست‌ است تا در مواقع لزوم نیروها با و ساماندهی منسجم وارد عمل شوند.

سرهنگ برات‌زاده فرمانده سپاه ناحیه رزن نیز هدف از اجرای این رزمایش را ایجاد آمادگی‌های لازم و حفظ انسجام بسیجیان برای مقابله با هر نوع تهدید داخلی و خارجی دانست و افزود: بسیجیان دراین رزمایش، دفاع مستحکم منطقه‌ای و عملیات هلیبرن و ضد هلیبرن، کمین و ضد کمین و مقابله با حملات غافگیرانه دشمن فرضی را تمرین و در روز پایانی تمام آموخته‌های خود را به صورت عملی به نمایش گذاشتند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات