خبرهای داغ:
10 هزار نفر از مردم قم همراه با مردم دیگر استان‌های کشور برای شرکت در مراسم سالگرد ارتحال امام به مرقد اعزام می‌شوند.
کد خبر: ۸۵۱۷۴۴۲
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیجاز قم، جلسه ستاد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم ظهر امروز با محوریت بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)، راهپیمایی قیام خونین 15 خرداد و بزرگداشت نیمه شعبان در سالن جلسات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد.

در ابتدای این مراسم نصرت‌الله لطفی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم با بیان اینکه در سال جاری مراسم رحلت امام خمینی(ره) با عنوان بزرگداشت این مقام ایشان برگزار می‌شود تصریح کرد: مراسم‌های نیمه شعبان در سال جاری به شیوه‌ای برگزاری می‌شود که به مناسبت بزرگداشت امام خمینی(ره) خدشه‌ای وارد نمی‌کند.

وی ادامه داد: مسئولان ملی از استان قم و دیگر استان‌های اطراف تهران انتظارات ویژه‌ای دارند به همین علت باید از ظرفیت‌های مختلف استان برای برگزاری مطلوب‌تر مراسم‌های مذکور استفاده کنیم.

احمد بیطرفان معاون اجرایی سپاه استان قم با بیان اینکه جلسات هماهنگی برای اعزام کاروان‌های دیدار مردمی با رهبر انقلاب به مناسبت رحلت امام خمینی(ره) در سپاه استان قم برگزار شده است تصریح کرد: استان قم برای دیدار امسال نزدیک به 10 هزار نفر سهمیه دارد که این آمار نسبت به سال گذشته تغییر چندانی نداشته است.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری اعزام مردم قم به مرقد امام خمینی(ره) نیازمند 250 دستگاه اتوبوس است مطرح کرد: تامین این امکانات توسط استانداری و فرمانداری قم پیگیری می‌شود.

همچنین حجت‌الاسلام محمد حسن ذاکری مدیرکل سیاسی استانداری قم از برگزاری نمایشگاه مهدویت، امام و انقلاب اسلامی در مسجد مقدس جمکران خبر داد و گفت: حدفاصل بهشت معصومه تا اتوبان کاشان مسیر اصلی تردد مسافران شعبانیه است به همین علت نمایشگاه تصویری با محوریت قیام خونین 15 خرداد در این مکان برپا می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه استانداری برای تامین اعتبارات مراسم‌های شعبانیه و رحلت امام خمینی(ره) اعتباراتی را در نظر گرفته است افزود: برای انتقال زائران می‌توان از ظرفیت راه‌آهن استان قم استفاده و ترددهای جاده‌ای را کمتر کرد.

احمد حسینی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم نیز در بخش دیگری از این جلسه خاطرنشان کرد: برپایی ایستگاه‌های صلواتی در نیمه شعبان نباید به یک روز محدود شود بلکه امیدواریم با همکاری نهادهای مردمی این ایستگاه‌های صلواتی در زمان‌های متفاوتی برگزار شده تا خدمات‌رسانی به زائران در روزهای تعطیل به صورت مستمر انجام شود.

وی با اشاره به اینکه تقارن نیمه شعبان و رحلت امام خمینی(ره) مشکلاتی برای حرکت‌های تبلیغی تزئینی در استان‌های مختلف به وجود آورده است عنوان کرد: استفاده از طرح‌های تلفیقی گرامیداشت نیمه شعبان و بزرگداشت رحلت امام خمینی(ره) راهکاری است که با استفاده از آن می‌توان تزئین شهری قم را با توجه به شأن این مناسبت‌ها انجام داد.

همچنین غلامرضا اخوان رئیس اتحادیه بافندگان استان قم با اشاره به برپایی نمایشگاه مهدویت، امام و انقلاب اسلامی در مسجد مقدس جمکران اظهار کرد: برخی از اصناف قم که در رسته‌هایی از جمله فرش‌بافی تولیداتی دارند محصولات خود را در این نمایشگاه ارائه می‌دهند.

ذبیح‌الله عبداللهی معاون برنامه‌ریزی و اداری مالی فرمانداری قم در پایان این جلسه طی سخنانی با اشاره به فعالیت کمیته‌های پشتیبانی بزرگداشت رحلت امام خمینی(ره) در قم تصریح کرد: فرمانداری قم با استفاده از ظرفیت خود کمیته‌های مختلف را با حضور دستگاه‌های استانی تشکیل داده تا بتواند به بهترین شیوه از زائران شعبانیه پذیرایی کند.



ارسال نظرات