جمعی از فرهنگیان کمیجان با نماینده ولی فقیه در این شهرستان دیدار کردند

جمعی از فرهنگیان و پاسداران شهرستان کمیجان با نماینده ولی فقیه در این شهرستان دیدار کردند
کد خبر: ۸۵۱۷۴۲۰
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۲
در این دیدار حجت الاسلام علی مقدسی پور امام جمعه کمیجان با اشاره به فرمایشات پیامبر (ص) به ابوذر گفت: پیامبر به ابوذر می فرمایند اگر فردی به یک اندیشمند توهین کند به من توهین کرده و اگر کسی به من توهین کند جایگاهش جخنم است و نیز می فرمایند اگر فردی عالمی را اکرام کند مرا اکرام کرده و اگر کسی مرا اکرام کند خدا را اکرام کرده و این فرد راهش به سوی بهشت است.

مقدسی پور اظهار کرد: سالروز شهادت شهید مطهری به عنوان هفته معلم و هفته عقیدتی سیاسی نام گرفته و این به خاطر سلامت فکری این شهید است که تاکید امام راحل و رهبر انقلاب نسبت به مطالعه کتب این شهید به واسطه سلامت معرفتی شهید مطهری است.

وی افزود: رمز سلامت فکری و معرفتی شهید مطهری به خاطر دید هستی شناسی و معرفت شناسی این شهید است و ما این معرفت را در دیگر افراد معاصر شهید مطهری مشاهده نمی کنیم.

امام جمعه کمیجان بیان کرد: دستگاه معرفتی شهید مطهری بر اساس حس و تجربه و یا تاویل نبوده که در این صورت به سرونوشت افراد دیگر که از نظر فکری منحرف شدند دچار می شد.

مقدسی پور با اشاره به اینکه اصل و اساس تفکر شهید مطهری برگرفته از اسلام ناب بود گفت: شهید مطهری این معرفت را از امام و علامه طباطبایی و حوزه کسب کرد و به همین خاطر با ورود به دانشگاه تحت تاثیر آن قرار نگرفت بلکه دانشگاه را تحت تاثیر تفکر اسلامی خود قرار داد.

وی ادامه داد: شهید مطهری از دانشگاه به عنوان ابزاری برای شناخت تفکرات غربی استفاده کرد و به خاطر همین شناخت هم به نقد این تفکرات پرداخت.

امام جمعه کمیجان اظهار کرد: تاکید مقام معظم رهبری برای اسلامی کردن دانشگاه ها و بومی سازی علوم به خاطر افزایش معرفت در این حوزه هاست چرا که اگر هستی شناسی و معرفت شناسی همانند شهید مطهری ها را در دانشگاه داشته باشیم می توانیم در بومی سازی علوم موفق باشیم.

 مقدسی پور افزود: یکی دیگر از ویژگی های شهید مطهری اصرار این شهید بر آزاد اندیشی بود لذا تاکید مقام معظم رهبری بر ایجاد کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها، استمرار همین تفکر است و یکی از افتخارات دین اسلام مسئله آزاد اندیشی در این دین است.

وی با بیان اینکه اسلام به آزادی بیان و آزادی اندیشه تاکید دارد گفت: مناظره و مباحثه ائمه (ع)با مخالفین و مادی گرایان موید همین مطلب است؛ اگر چه ائمه (ع)نیز بر رعایت همه جوانب اخلاقی و علمی در این مباحثات تاکید داشتند.

نماینده ولی فقیه در شهرستان کمیجات گفت: علت تاکید مقام معظم رهبری بر حضور نماینده عقیدتی سیاسی در نیروهای نظامی و انتظامی برای پاسخ گویی به شبهات و بر طرف کردن این موارد و مقابله با التقاط و تحجر است.

مقدسی پور خاطر نشان کرد: علیرغم اینکه بعد از انقلاب با جبهه های الهاد و تحجر مقابله شده است اما امروزه با استفاده از آثار شهید مطهری می توان به بسیاری از نیازهای جامعه پاسخ داد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار