مسئول بسيج سازندگي سپاه خوي در گفتگو با خبرگزاري بسيج ماموریت بسیج سازندگی را گسترش آبادانی و عمران مناطق محروم عنوان کرد.
کد خبر: ۸۵۱۷۴۱۳
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۴
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، سرهنگ دوم پاسدار محمد محمدزاده گفت: بسيج سازندگی با فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر محرومیت زدایی تشكيل و ماموریت يافت تا در زمینه های متعدد عمرانی از قبیل ساخت خانه عالم، غسالخانه،خانه ایتام و آب بند و پل و مرمت و کمک به احداث مساجد و سازماندهی قبور و آرامستان ها و ... در قالب اعزام اردوهای جهادی و همکاری با نهادها و دستگاه های مرتبط نظیر آموزش و پرورش در زمینه رنگ آمیزی و بهسازی مدارس و نیز شبکه بهداشت و درمان در زمینه اعزام رایگان تیم های بهداشتی به مناطق محروم وغیره فعاليت نمايد.

سرهنگ دوم پاسدار محمد محمدزاده افزود: قرارگاه بسیج سازندگی سپاه خوی نيز در سال 1393 در سه محور ماموریتی پروژه های عمرانی و محرومیت زدایی و اردوهای جهادی و طرح هجرت و نیزاعطاء تسهیلات اقتصاد مقاومتی و خوداشتغالی راه اندازي شد.

وي با اشاره به فعاليت ها و عملكرد سال 93 اظهار داشت: اميدواريم به یاری خداوند متعال تمام سعي و توان خود را در اجراي ابلاغيه هاي سال 94كه شامل پروژه های عمرانی و احداث و مرمت به همراه اعطاء تسهیلات اشتغالزایی دربرنامه های سال جاری را شامل مي شود،به كار ببريم

وي در ادامه تصريح كرد:برنامه های سال 93 شامل برنامه های ابلاغی اردوهای جهادی، طرح هجرت، اعزام تیم های پزشکی به مناطق محروم، ویزیت رایگان و کمک به کشاورزان بی بضاعت در جمع آوری محصولات کشاورزی در قالب اردوهای یکروزه بصورت حلقه ای با همکاری فرماندهان محترم حوزه ها و اقشار این معاونت صورت گرفته و نیز ماموریت های محرومیت زدایی شامل طرحهای عمرانی، پروژه های متعدد در احداث خانه عالم، مسجد، اداره ثبت احوال، يادمان شهدا،غسالخانه، واحد هاي بهداشت روستاها، و نیز همکاری با کمیته امداد امام (ره) در جهت معرفی تعدادی از ایتام و خانواده های بی سرپرست و بیماران صعب العلاج به معاونت مردم یاری قرارگاه حمزه جهت حمایت و بالاخره اعطاء تسهیلات در جهت ایجاد اشتغال و توسعه طرحهای اقتصاد مقاومتی شهرستان می باشد.

مسئول قرارگاه بسيج سازندگی سپاه خوی گفت: اردوهای جهادی دانشجویی در سه عرصه فرهنگی، آموزشی و عمرانی در قالب گروه های جهادي برادر و خواهر در مناطق محروم و روستاها فعالیت مي كنند که گروه جهادی خواهران بیشتر در زمینه برنامه های فرهنگی و آموزشی مانند: آشپزی، خیاطی، کلاس تقویتی و... است و گروه جهادی برادران نیز بیشتر در عرصه های فرهنگی و عمرانی مانند مرمت و بازسازی و رنگ آمیزی مدارس طی دوره های 12 روزه شرکت مي كنند.

محمدزاده افزود: منظور از برگزاری اردوهای یکروزه کمک به سازندگی، محرومیت زدایی است که در عرصه های مختلف مانند کمک به احداث و مرمت مدارس، مساجد، خانه بهداشت و کمک به کشاورزان بی بضاعت در رابطه با هرس و وجین کردن مزارع و باغات و... به صورت حلقه اي است و اردوهای جهادی هفت روزه نیز با کمک به سازندگی و محرومیت زدایی با اعزام بسیجیان و جوانان به اردوهای جهادی در زمینه های عمرانی صورت می گیرد که معاونت بسیج سازندگی با برگزاری جلسه توجیهی بین فرماندهان رده ها و مسئولین بسیج سازندگی حوزه ها انجام داده است لازم به توضيح است برگزاری اردوها باعث گسترش عمران و آبادانی در سطح روستاها و محرومیت زدایی شده است.

وي گفت:بسیج سازندگی سپاه خوی اقداماتی در زمینه خوداشتغالی بسیجیان و تلاش در جهت بهبود اقتصاد مقاومتی در عرصه های مختلف خوداشتغالی شامل قالیبافی، خیاطی، خرید تراکتور و پیکان وانت و نيز در عرصه های اقتصاد مقاومتی شامل پرورش مرغ بومی، پرورش قارچ، ماهی، زنبورعسل، دامداری، ماکیان و گلخانه ای بنابرفرمایشات مقام معظم رهبری در جهت تقویت اقتصاد مقاومتی کشور با پرداخت وام فرصت خوداشتغالي ايجاد كرده است.

وي در پايان ساير فعاليت هاي قرارگاه بسيج سازندگي سپاه خوي را اينطور معرفي كرد: ایجاد ایستگاه های جمع آوری کمک های مردمی به مردم بی دفاع غزه و سوریه، حمایت مردمی از جبهه مقاومت اسلامی، برپایی ایستگاه ها و نمایشگاه هايی در مناطق شهر و روستایی در عرصه شناساندن محصولات اقتصاد مقاومتی همزمان با هفته بسیج و هفته دفاع مقدس در سطح شهرستان ارائه گزارش فرمانده محترم سپاه بعنوان سخنران قبل از خطبه های نماز جمعه در خصوص برنامه ها و ماموریت های بسیج سازندگی، دیدار با امام جمعه شهرستان، تشریح برنامه ها و توزیع بروشر اهم فعالیت های قرارگاه بسیج سازندگی سپاه خوی در طول سنوات گذشته در مصلی شهرستان و اداره جات، دیدار از خانواده های معظم شهداء وایثارگران، عیادت از بیماران قطع نخاعی و صعب العلاج و دستگیری از آنان در مناطق عملیاتی مثل روستاهای حصار سفلی و کوچک شهرستان خوي.

ارسال نظرات