خبرهای داغ:
شهردار قزوين:

شهر با شهروندان مشارکت‌پذير معنا پيدا مي‌کند

مسعود نصرتي، شهردار قزوين گفت: مديريت شهري قزوين با الهام از نامگذاري امسال از سوي مقام معظم رهبري "همدلي و همزباني دولت و ملت" برنامه‌ريزي و حرکت مي‌کند.
کد خبر: ۸۵۱۷۳۴۷
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج ازقزوين؛ نصرتي شهردار استان قزوین در سخنراني پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهر قزوين افزود: بايد با ايجاد انگيزش و افزايش حس مسئوليت اجتماعي شهروندان در برگزاري مناسبت‌هاي مذهبي و عزاداري‌ها همانند گذشته زمينه‌هاي مشارکت بيشتر مردم فراهم شود.

وي ادامه داد: در گذشته نه چندان دور در اعياد و سوگواري هاي مذهبي خود مردم نسبت به آذين بندي معابر شهري اقدام مي کردند ولي اکنون منتظر اين هستند مديريت شهري و دستگاه هاي دولتي اين کار را بکنند.

وي اضافه کرد: در گذشته در زمان بارش برف هاي سنگين در شهر، شهروندان نسبت به برف روبي معابر جلوي درب منازل و تکاندن برف روي درختان اقدام مي کردند، افزود: در گذشته احساس تعلق شهروندان به شهر بسيار بيشتر بود.

شهرداري قزوين با اظهار اينکه احاديث زيادي درخصوص تکاليف شهروندان نسبت به محل زندگي و همسايه در دين اسلام وجود دارد، بيان کرد: در شهر برلين کشور آلمان مردم براساس تعهد اجتماعي اجازه نمي دهند حتي يک ته سيگار روي زمين ريخته شود اين در حالي است اين آموزه ها در دين مبين اسلام وجود دارد.

نصرتي با اظهار اينکه بعضا شاهد وضعيت مناسبي در بعد از برگزاري اعياد بزرگ مذهبي نيستيم، افزود: سالانه 13 ميليارد تومان هزينه جمع آوري زباله شهر قزوين مي شود و اگر مردم در نگهداري شهر مشارکت کنند از اين محل اعتبارات مي توان 4 بوستان بزرگ شهري در سال احداث کرد.

وي با بيان اينکه در گذشته مساجد متعددي حول محله با کمک مالي افراد توانمند و اهالي در هسته مرکزي و جنوبي شهر احداث مي شد، افزود: در قسمت شمالي شهر مسجد در مقياس محلي نداريم و شهرداري در سال هاي 92 و 93 براي کاهش اين نقطه ضعف 17 زمين براي احداث مساجد اختصاص داد و اميدواريم با کمک خيرين اين مساجد تکميل شود.

شهردار قزوين با اظهار اينکه شهرداري قزوين در کنار شوراي اسلامي شهر به عنوان مديريت شهر و با شعار مديريت متحد شهري در خدمت شهروندان است، افزود: قزوين بايد با برنامه ريزي کارشناسي و مشارکت شهروندان هميشه در کشور الگو باشد.

نصرتي ادامه داد: شهرداري قزوين در سال گذشته حدود 400 ميليارد تومان بودجه نقدي داشت و 600 ميليارد توامن پروژه سرمايه گذاري براي توسعه شهر تعريف کرد که شاهد حضور سرمايه گذاران دولتي، نيمه دولتي و خصوصي در شهر هستيم.

وي با تقدير از صبر و شکيبايي شهروندان در اجراي پروژه هاي شهري در سال هاي اخير گفت: با توجه به اينکه برنامه هاي مديريت شهري با خرد جمعي فرهيختگان و کارشناسان زبده تدوين مي شود از شهروندان مي خواهم به مديريت شهري بيشتر اطمينان کنند.

شهردار قزوين با اظهار اينکه آمادگي کاملي داريم تا از ديدگاه ها، انتقادات و پيشنهادات شهروندان بيشتر مطلع شويم  و بهره برداري کنيم، افزود: در سال 94 علاوه بر ادامه پروژه هاي زير ساختي به دنبال کارها و اقدامات روبنايي براي افزايش شادابي شهروندان هم هستيم تا آنان احساس تعلق بيشتري به شهر پيدا کنند.

وي نورپردازي شهري و ايجاد ايستگاه‌هاي دوچرخه، دو برنامه جديد شهرداري در سال 94 اعلام کرد و افزود: دو تقاطع نخبگان در شمال شهر و تقاطع بلوار ابوترابي در محور شرقي شهر در چند ماه آينده به بهره برداري مي رسد و سه پروژه بزرگ پل امام رضا (ع)،تقاطع خليج فارس و پل قدس نيز در سال 95 تکميل و به بهره برداري خواهد رسيد.

 

 

1006/پ30/ب
ارسال نظرات
پر بیننده ها