یک استاد دانشگاه در گفتگو با بسیج مطرح کرد؛

عملکرد ضعیف مسئولین دانشگاه ها در بحث حجاب

متاسفانه بعضی برخوردها و اظهار نظرهای مسئولین پیرامون حجاب و عفاف باعث شده با این موضوع برخورد سیاسی شود و استنباط دانشجوی ما از بحث حجاب استنباط سیاسی است.
کد خبر: ۸۵۱۷۳۴۳
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱

جواد نجفی استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار حوزه عفاف و حجاب سرویس فرهنگ و جامعه خبرگزاری بسیج گفت: در بحث عفاف و حجاب باید توجه داشت که حجاب باطنی یعنی همان عفت وحیا در اکثریت وجود دارد ولی متاسفانه به حجاب ظاهری کمتر توجه شده است که این مسئله اگر کنترل نشود به حجاب باطن هم صدمه می زند.

وی افزود: معمولا از قوانین شرعی ما در این حوزه استنباط های مختلفی می شود یعنی دستور و قانون خاص در رابطه با پوشش وجود ندارد و در جاهای مختلف مانند دانشگاه ها واداره ها تعاریف مختلفی دارد و این یکی از آسیب های این حوزه است که کمتر به آن توجه شده است.

نجفی با بیان اینکه بحث پوشش و حجاب ظاهری باید از خانواده شروع شود گفت: ذهنیت ابتدایی در این حوزه در خانواده شکل می گیرد و بعد از آن نقش مدرسه بسیار موثر است باید بین سه رکن اساسی خانواده و مدرسه و دانشگاه هماهنگی در این زمینه به وجود آمده و بستر های لازم شکل گیرد.

وی با تاکید بر بحث بستر سازی هماهنگ در خانواده و مدرسه و دانشگاه پیرامون حجاب گفت: باید به پوشش های ایرانی اسلامی بیشتر توجه کرده و الگوهای فرهنگی مناسب در این خصوص ارائه دهیم.

این استاد دانشگاه با اشاره به وجود اختلاف نظرها در بحث پوشش اسلامی گفت: دانشگاه های ما در این زمینه به صورت جزیره ای عمل می کنند یعنی در دانشگاه ها قانون مشخص و مدون و هماهنگ در بحث پوشش وجود ندارد و هر دانشگاهی بر اساس مصوبات داخلی خود تعریفی از حجاب ارائه داده و آن را دنبال می کند.

وی با تاکید بر اینکه بحث حجاب یک مقوله کاملا فرهنگی است تصریح کرد: متاسفانه بعضی برخوردها و اظهار نظرهای مسئولین باعث شده با این موضوع برخورد سیاسی شود و استنباط دانشجوی ما از بحث حجاب استنباط سیاسی است یعنی دانشجو حجاب را حربه ای در دست مسئولین می داند.

این رزمنده و استاد دانشگاه در خاتمه اظهار داشت: مسئولین دانشگاه ها و بعضی تشکل های دانشجویی نیز همواره این بحث را به سمتی سوق می دهند که دانشجو آن را سیاسی قلمداد کرده و به عنوان اعتراض واکنش نشان دهد، این نگاه باید اصلاح شود و گفتار و رفتار مسئولین اهمیت بسزایی در این زمینه دارد مسئولین دانشگاه ها باید قوانین حجاب و عفاف را مانند دیگر ضوابط جدی گرفته و در اجرای قوانین این حوزه به صورت یکپارچه عمل کنند.

گفتگو از: مریم علیم آبادی

ارسال نظرات