خبرهای داغ:
به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه نشست اخلاقی درجمع معتکفین مسجد روستای لنگر باحضور مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه ناحیه مانه و سملقان برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۱۷۳۲۲
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام ولایتی، مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه ناحیه مانه و سملقان: اعتكاف ، همراه با مراعات آداب و شرايط آن، در حقيقت ورود به عرصه ي « جهاد اكبر » و مبارزه با نفس است.

حجت الاسلام ولایتی گفت:اعتکاف همنشيني با قدسيان و فرشته خويان است. اعتکاف سنت اسلام است، سنت اسلام ناب محمدي.معتکف روزه اش، نمازش، حضورش در مسجد و ديگر اعمالش مايه تقرب است.

وی افزود:در دوران ما تهاجم دشمن ابعادى گسترده یافته، ولى این حركت استعمارى، دست كم ریشه‏اى چند صد ساله دارد و همین پدیده‏هاى سنتى هم چون اعتكاف، مردم ما را در طول سال‏هاى متمادى در برابر نفوذ فرهنگ بیگانه مصونیت ‏بخشیده است؛  اما اهمیت آن و نقش به سزایى كه در تصفیه و تزكیه انسان دارد براى بسیارى از مسلمانان ناشناخته مانده است.

حجت الاسلام ولایتی اظهارداشت: در عصر ما كه زندگى ماشینى و پیچیدگى‏هاى آن، دیده‏گان انسان را به خود خیره كرده، روابط اجتماعى گسترده شده و خلاصه دامنه سرگرمى انسان به جلوه‏ها و مظاهر مادى توسعه یافته است، تاكید بر نقش سازنده اعتكاف، ضرورتى دو چندان مى‏یابد؛ زیرا اعتكاف انس با معشوق است كه زمینه را براى گسستن فرد از سرگرمى‏هاى پوچ فراهم مى‏آورد؛ انسان را با خداوند پیوند مى‏دهد و از آفت ‏خدا فراموشى و از خود بیگانگى نگه مى‏دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها