نماينده ولي فقيه در سپاه روح الله خطاب به معلمان

شما ارزش كار خودتان را بدانيد كه همان هوشيار كردن و برطرف كردن جهالت است

شما ارزش كار خودتان را بدانيد كه همان هوشيار كردن و برطرف كردن جهالت است. اگر در زمان حضرت علي (ع) قصه ناقه و جمل نتيجه جهل بود، اما امروز در كشور ما در دوران فرزند علي (ع) مردم در مقابل جهل فتنه، 9 دي را آفريدند.
کد خبر: ۸۵۱۷۳۰۳
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۰
در چهارمين روز از هفته عقيدتي سياسي در سپاه همايش حكمت مطهر  با حضور اساتيد، معلمان و مربيان بسيجي در سالن امام حسين(ع) شهرستان كميجان برگزار شد.
در اين مراسم حجت الاسلام محمدذبيحي نماينده ولي فقيه در سپاه روح الله با بيان اينكه تمام مناسبات ملي نظام ما محصول هفته عقيدتي سياسي است چرا كه تمامي افرادي كه اين مناسبات را آفريده اند و مي آفريند نتيجه آموزش معلمان و مربياني است كه راه شهيد مطهري را رفته اند و مي روند،.
وي گفت: شهيد مطهري در كلام امام(ره) و رهبري معظم به عنوان معلم، استاد و مربي است چرا كه هم افراد را آموزش مي داد و هم تربيت مي كرد.

وي در ادمه ارزش علم را با احاديثي از رسول اكرم(ص) بيان كرد و گفت پيامبر(ص) فرمودند:«خدا به واسطه علم اطاعت مي شود، عبادت كردن خدا به واسطه علم است» ؛ « خير دنيا و آخرت در علم است، جهل دنيا در فقدان علم است.»

نماينده ولي فقيه در سپاه روح الله گفت: شماي معلم و مربي ضمن آموزش محفوظات چه بخواهيد و چه نخواهيد حتي كوچكترين گفتار، رفتار و كردارتان براي دانش آموزان سرمشق است و معلم است  كه انسان را از مقام خاك به افلاك مي برد و او را آسماني مي كند.

حجت الاسلام ذبيحي در بخش دوم از سخنراني اش به مشكلات منطقه اشاره كرد و گفت: تمام مشكلات و بدبختي هاي ديروز و امروز بشر محصول جهل، ناداني و عدم تربيت صحيح اش است. وي با اشاره به خطبه 238 نهج البلاغ اميرالمومنان(ع)« شاميان درشت خوياني پست، بردگاني فرو مايه اند كه از هر گوشه اي گرد آمده و از گروه هاي مختلفي  تركيب يافته انذ مردمي كه سزاوار بودند احكام دين را بياموزند و تربيت شوند و دانش فراگيريد و كار آزموده شوند و سرپرست داشته باشند و دستگيرشان كنند و آنها را به كار مفيد وا دارند.

وي درادامه گفت: مصداق امروز اين خطبه افراد گروه داعش و تكفيري كه به علت جهل و عدم تربيت صجيح به وجود آمده اند كه حتي انسان هاي بي دين اما آزاده اين گروه ها را به عنوان انسان حساب نمي آورند. وي گفت: جوان امروز ما سالم بودنش دشوارتر از دوران دفاع مقدس است، امروز دشمن در جيب جوان ماست. اگر جوان امروز بتواند در مساجد، اعتكاف .... حصور داشته باشد هنر كرده است.
 وي خطاب به معلمان گفت: شما ارزش كار خودتان را بدانيد كه همان هوشيار كردن و برطرف كردن جهالت است. اگر در زمان حضرت علي (ع) قصه ناقه و جمل نتيجه جهل بود، اما امروز در كشور ما در دوران فرزند علي (ع) مردم در مقابل جهل فتنه، 9 دي را آفريدند. نماينده ولي فقيه در پايان سخنراني گفت مرزشناسي و مرز داري دو وظيفه اي است كه بايد در كلاس درس هم بياموزيم و هم عمل كنيم، چرا امروز نتيجه عمل به اين  وظيفه است كه آمريكا و فدرت هاي غربي را مجبور كرده با يك كشور جهان سومي پاي مذاكره بنشيند و ما به صراحت به خواسته هاي نابجاي آنها نه بگوييم.
در پايان اين مراسم از تعدادي مربيان عقيدتي و هاديان سياسي تجليل شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار