در پايان رقابت‌هاي كشتي قهرماني آسيا تيم‌ملي كشتي آزاد كشورمان با كسب چهار مدال طلا، دو نقره و يك برنز به مقام قهرماني رسيد.
کد خبر: ۸۵۱۷۲۳۵
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج، در پايان رقابت‌هاي كشتي قهرماني آسيا تيم‌ملي كشتي آزاد كشورمان با كسب چهار مدال طلا، دو نقره و يك برنز به مقام قهرماني رسيد. بيست و هشتمين دوره رقابت‌هاي كشتي آزاد قهرماني آسيا كه در دوحه قطر برگزار شد تيم‌ملي كشتي آزاد ايران با كسب 68 امتياز قهرمان قاره كهن شد، ژاپن با 60 امتياز به عنوان نايب‌قهرماني رسيد و قرقيزستان با 54 امتياز سوم شد. 

در اين رقابت‌ها مسعود اسماعيل‌پور در 65 كيلوگرم، پيمان ياراحمدي در  74 كيلوگرم، عليرضا كريمي در 86 كيلوگرم و محمدحسين محمديان در 97 كيلوگرم موفق به كسب مدال طلا شدند. بهنام احسان‌پور و كميل قاسمي نمايندگان اوزان 61 و 125 كيلوگرم نيز به مدال نقره دست يافتند و يونس سرمستي، نماينده سبك وزن ايران به مدال برنز وزن 57 كيلوگرم رسيد. سعيد داداش‌پور آزادكار 70 كيلوگرم كشورمان تنها كشتي‌گيري بود كه به دليل مصدوميت از ناحيه دنده از حضور در مسابقات كناره‌گيري كرد و از رسيدن به مدال بازماند.  سرمربي تيم‌ملي كشتي آزاد مي‌گويد با توجه به تركيب جواني كه در مسابقات آسيايي داشتيم، قهرماني با چهار مدال طلا نتيجه بدي نبوده است. رسول خادم، سرمربي تيم‌ملي كشتي آزاد ايران پس از قهرماني گفت: با توجه به تركيب جواني كه داشتيم نتيجه بدي نگرفتيم. اميدوارم با حركتي كه صورت گرفت همين كشتي‌گيران جوان به قهرمانان بزرگي تبديل شوند تا افتخارات بيشتر و بزرگ‌تري را براي مملكت كسب كنند. هنوز نقايص و كاستي‌هاي محسوسي از نظر فني و فردي داريم كه بايد براي ميادين سخت و حساس آتي برطرف شود. كسب عنوان قهرماني در رقابت‌هاي اخير با تيمي نسبتاً جوان به دست آمد و به واقع كشتي‌گيران كم‌تجربه‌تر تيم، كار بزرگ و ارزشمندي انجام دادند، اما اين بدان معنا نيست كه تيم‌ملي از هر نظر در دوحه قطر خوب كار كرد و مشكل فني و فردي نداشت. هنوز نقايص و كاستي‌هايي در تيم ديده مي‌شود كه بايد براي روزهاي سخت پيش‌رو آنها را برطرف ساخت. كشتي ايران رقابت‌هاي جهاني 2015 لاس وگاس را پيش‌رو دارد كه اين ميدان بزرگ و سخت از نظر كسب سهميه المپيك 2016 ريو، اهميت فراواني براي ما و رقباي اصلي دارد. بر اين اساس برگزاري رقابت‌هاي انتخابي تيم‌ملي و انتخاب و آماده‌سازي تيمي ششدانگ و آماده از مهم‌ترين برنامه‌هاي فدراسيون است كه بايد با جديت دنبال شود. 

جدال 3 فرنگي‌كار در روز نخست


پیكارهاي كشتي فرنگي قهرماني آسيا در حالي از صبح امروز در دوحه آغاز مي‌شود كه ملي‌پوشان تيم‌ملي كشتي فرنگي كشورمان در سه وزن روي تشك مي‌روند.  محسن حاجي‌پور در وزن ۵۹ كيلوگرم كه سه مدال طلاي رقابت‌هاي كشتي ارتش‌هاي جهان، برنز بازي‌هاي آسيايي ۲۰۱۱ و دو مدال طلاي دانشجويان جهان و مدال طلاي جام جهاني روسيه 2011 و طلاي جام تختي را در كارنامه دارد از جمله ملي‌پوشاني است كه كادر فني اعتقاد زيادي به او دارد.  رامين طاهري كشتي‌گير ايذه‌اي وزن ۷۱ كيلوگرم كه طلاي قهرماني نوجوانان آسيا و طلاي رقابت‌هاي جام تختي را در كارنامه دارد از جمله كشتي‌گيراني است كه مي‌تواند براي كشورمان افتخارآفريني كند. 

 ديگر نماينده كشورمان در رقابت‌هاي امروز، داود عابدين‌زاده در وزن ۸۵ كيلوگرم است. عابدين زاده مدال طلاي جوانان آسيا و طلاي آسيايي قزاقستان و برنز بازي‌هاي آسيايي دهلي را در اختيار دارد و از مهره‌هاي كليدي فرنگي‌كاران در اين وزن به حساب مي‌آيد. 
ارسال نظرات