خبرهای داغ:
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی:

خودباختگی در اقتصاد مقاومتی جایی ندارد

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره)خراسان جنوبی گفت: اطاعت نکردن از ولایت، خودباختگی و نداشتن اعتماد به نفس از عوامل مهم شکست اقتصاد مقاومتی در کشور است.
کد خبر: ۸۵۱۷۱۳۶
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، سید جواد رضوی در همایش استانی فعالان و مسئولین گروه های جهادی رسم هجرت ضمن اشاره به بحث اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: بحث اقتصاد مقاومتی بحث بسیار مقدسی است که زیباترین صحبت ها راجع به این بحث در سخنان مقام معظم رهبری و کتاب های ایشان در این زمینه آمده است.

مدیر کل کمیته امداد امام خراسان جنوبی با اشاره به این که باید بدانیم که اقتصاد مقاومتی یک بحث امروزی نیست، بلکه یک بحث تاریخی است، خاطرنشان کرد: سابقه اقتصاد مقاومتی به زمان وجود انبیا برمی گردد و بهترین مصداق برای این مورد، داستان حضرت یوسف (ع) و قحطی چند ساله است.

وی با بیان این که اگر در زمان جنگ تحمیلی صرفا دفاع از مرز و بوم برعهده یک سازمان نظامی بود، قطعا ملت ما به پیروزی نمی رسید تصریح کرد: در آن زمان امام راحل (ره) وظیفه دفاع را بر دوش مردم و بسیج گذاشتند و چون در حقیقت مردم پای کار آمدند، پیروزی از آن ملت ایران شد.

وی با بیان این که امروزه باید آمریکا را هیچ بپنداریم گفت: فرزندان این مرز و بوم با درایت، هوشیاری، اعتماد به نفس، اطاعت از فرامین رهبر معظم انقلاب می توانند توطئه های آمریکا را نقش بر آب کنند.

رضوی اذعان داشت: آنچه مسلم است آن است که بحث تحریم ها یک فرصت است که اگر به درستی سامان دهی شود، به طور یقین نتایج خوبی عایدمان می شود.

مدیر کل کمیته امداد خراسان جنوبی افزود: در بحث اردوهای جهادی، دو هدف دنبال می شود که مشتمل بر اهداف کوتاه مدت و بلند مدت می شوند؛ در اهداف بلند مدت اردوهای جهادی، عمده تلاش ما باید درست کردن فرهنگ باشد.

وی خودباختگی و عدم اعتماد به نفس را به عنوان عوامل مزاحمت زا در راستای اقتصاد مقاومتی دانسته و اذعان داشت: این عوامل باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

مدیر کل کمیته امداد خراسان جنوبی با اشاره به اینکه که انسان با دیگر موجودات زنده تفاوت های اساسی دارد، عنوان کرد: داشتن عقل، کرامت انسانی، احسن الخالقین بودن انسان، مقرر شدن تکلیف، مستقل آفریده شدن، پاک بودن خمیر مایه وجودی انسان از جمله این تفاوت ها به شمار می رود.

رضوی اضافه کرد: متمایز بودن انسان از سایر موجودات عمدتا وظایفی را به دوش وی گذاشته که تنها در صورت عمل کردن آن وظایف می تواند به کمال رسیده و پله های ترقی را طی کند.

رضوی وی همچنین به بحث نیمه شعبان و مراسم روز برات در استان اشاره کرد و یادآور شد: طبق برآورد اداره کل کمیته امداد امام (ره) سالانه حداقل 2 میلیارد تومان در شهرستان بیرجند در این زمینه هزینه می شود که بیشتر هزینه های روز برات اسراف بوده و به جیب متکدیان و معتادان فرصت طلب روانه می شود.

وی با اشاره به این مطلب که در حال حاضر تعداد 850 نوعروس تحت پوشش امداد در پشت صف جهیزیه قرار داشته و همچنین 600 یتیم، یکهزار و 400 بیمار صعب العلاج در استان وجود دارد گفت: افراد و خانواده ها می توانند با سوق دادن هزینه های روز برات به خیریه ها، نهاد های حمایتی و نیازمندان فامیل، هزینه های این روز را مدیریت کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها