خبرهای داغ:
مسئول معاونت عملیات سپاه استان تشریح کرد :21 گردان الی بیت المقدس در طول سال کلاس های تئوری و عملی برنامه ریزی شده ای را اجرا می کنند و در این رزمایش مباحثی که فرا گرفته اند را به طور عملی به نمایش می گذارند.
کد خبر: ۸۵۱۷۰۲۵
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸
سرهنگ رضا اسماعیلی مسئول معاونت عملیات سپاه استان قزوین در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری بسیج با موضوع رزمایش گردان های الی بیت المقدس عنوان کرد : 21 گردان الی بیت المقدس در طول سال کلاس های تئوری و عملی برنامه ریزی شده ای را اجرا می کنند و در این رزمایش مباحثی که فرا گرفته اند را به طور عملی به نمایش می گذارند.

وی ادامه داد :  رزمایش مخصوص گردان های برادران طی روزهای 17 و 18 اردیبهشت ماه همزمان در 7 شهرستان استان قزونی شامل : قزوین، آبیک، البرز، تاکستان، بوئین زهرا، اقبالیه و آوج برگزار می گردد و گردان های مذکور بر اساس سین یگانی مشخص مأموریت های دفاع از کوی و برزن، امداد و نجات و امنیتی را به اجرا در می آورند.

اسماعیلی با اشاره به نیاز استان قزوین به دارا بودن نیروهای امداد و نجات توانمند خاطر نشان کرد :  از آن جا که استان قزوین جزو استان هایی حادثه خیز محسوب می گردد لذا در هر ناحیه 1 گردان به طور تخصصی به بحث امداد و نجات می پردازد که در این میان فعالیت های خود امدادی، حمل مصدوم، تجسس، ایجاد امنیت منطقه حادثه دیده، پاکسازی و رفع آلودگی و دارورسانی به آسیب دیدگان از اهمیت بالایی برخوردار است و بسیجیان امداد گر توانایی و آمادگی  خویش در زمینه های مذکور را به نمایش می گذارند.

وی خاطر نشان کرد : در مبحث دفاع از کوی و برزن تاکتیک های پدافند غیر عامل، ضد هلی بورن، گشت های عملیاتی سیار و برپایی ایست های بازرسی از جمله مواردی است که مرور و به طور عملی اجرا می گردند.

اسماعیلی هدف از برپایی رزمایش اخیر را ارتقاء آمادگی و هماهنگی گردان های الی بیت المقدس دانسته و عنوان کرد : خوشبختانه تا کنون بیش از 90 درصد از برنام های پیش بینی شده عملیاتی شده است.

وی در خاتمه متذکر شد : 6 گردان به نمایندگی از کلیه بسیجیان حاضر در رزمایش در نماز عبادی – سیاسی جمعه و راهپیمایی حمایت از مردم مظلوم یمن حضور و انزجار خویش از سیاست های خصمانه دولت سعودی را اعلام می نمایند. وی ادامه داد : ساعت 30 : 6  عصر امروز رزمایش با اجرای عملیات پاکسازی به اتمام می رسد.

1006/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها