خبرهای داغ:
معاون قضایی عدالت اداری کشور :

ضروری است پرونده های دیوان تا یک سوم کاهش یابد/ کاهش 14 درصدی پرونده های وارده قزوین به دیوان

معاون قضایی عدالت اداری کشور گفت: شایسته است در اجرای صحیح قوانین دستگاه های دولتی پرونده های دیوان به یک سوم کاهش پیدا کند چرا که در سال جاری پیشگیری و کاهش زمان دادرسی از اولویت های مهم دیوان عدالت اداری است تا پرونده ها در کمترین زمان پیگیری و رسیدگی شوند.
کد خبر: ۸۵۱۷۰۰۳
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۲
به گزارش  خبرگزاری بسیج از قزوین،  نشست خبری اصحاب رسانه ظهردیروز با حضور حجت الاسلام موسی قربانی معاون قضایی عدالت اداری کشور در سالن کنفراس دادگستری استان قزوین برگزار شد.

معاون قضایی عدالت اداری کشور با اشاره به عملکرد های دیوان عدالت اظهار کرد: دیوان عدالت اداری در راستای اجرای صحیح قوانین در ارتباط با حقوق اداری مردم فعالیت می کند از سوی دیگر چناچه دستگاهی در انجام وظایف خود که در راستای تصمیمات و مصوبات حقوق مردم است نتواند قوانین را رعایت کند مردم با مراجعه به دیوان عدالت اداری شکایت خود را مورد بررسی و پیگیری قرار می دهند.

وی افزود: در اقدامات مدیران و کارمندان دستگاه های دولتی اگر در امر وظایف خود حقوق شهروندی را  رعایت نکنند شعبه های دیوان عدالت اداری مسئول رسیدگی به شکایاات است ولی در معقوله مصوبات، هیئت عمومی دیوان اداری شکایات را رسیدگی می کند.

وظیفه دیوان عدالت اداری حفظ حقوق اداری شهروندان است

به گفته وی، وظیفه دیوان عدالت اداری حفظ حقوق اداری شهروندان در برابر دستگاه های دولتی است.

 معاون قضایی عدالت اداری کشور با اشاره به آمار پرونده های این دیوان در سال گذشته تصریح کرد: در سال گذشته در سراسر کشور صد و 10 هزار پرونده به دیوان عدالت اداری صادر شده که در این میان،صد و 15 هزار پرونده مختومه شده است به بیان ساده تر، در سال گذشته تعداد پرونده های مختومه بیشتر از پرونده های وارده بوده است .

وی اضافه کرد: پرونده های وارده سال 93 نسبت به سال 92 کاهش پیدا کرده است که این امر نشان دهنده عملکرد مطلوب دیوان عدالت اداری بوده است.

حجت الاسلام قربانی توضیح داد: آمار ها نشان داده است که استان قزوین 14 درصد در ورودی پرونده ها در دستگاه های مختلف کاهش داشته است که این امر اثبات می کند که این استان شاهد کاهش شکایات در دستگاه های دولتی بوده است.

مرخصی زایمان از پرونده های وارده آموزش و پرورش است

وی عنوان کرد: در بخش شهرداری سال 92 ، 711 پرونده و در سال جاری 600 پرونده، آموزش و پرورش در سال 92، 110 پرونده و در سال جاری 547 پرونده تشکیل شده است که اکثر شکایات مربوط به آموزش و پرورش در خصوص مرخصی زایمان است.

حجت الاسلام قربانی به تربیت از جهت فراوانی پرونده های وارده شهرداری، آموزش و پرورش، سازمان تامین اجتماعی و اداره تعاون، کار و رفته اجتماعی را برشمرد و خبر داد: از کل پرونده های عدالت اداری 40 درصد حکم ورود به این دیوان را پیدا کرده اند .

معاون قضایی عدالت اداری کشور با بیان اینکه برخی آمارها کیفی است تشریح کرد: پرونده های رسیدگی شده در سال 93 به طور کلی مربوط به شهرداری 196 مورد ورود پیدا کرده که در این میان 240 مورد رد شده است،در آموزش و پرورش دویست و 14 مورد ورود داشته که دویست و 40 مورد آن رد شده است.

به گفته وی، از 312 مورد پرونده ورودی تامین اجتماعی 196 مورد آن رد شده است از سوی دیگر، از 66 مورد پرونده ورودی وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی 328 مورد آن حکم براءت از دیوان را کسب کرده اند.

 معاون قضایی عدالت اداری کشور اعلام کرد: شایسته است در اجرای صحیح قوانین دستگاه های دولتی پرونده های دیوان به یک سوم کاهش پیدا کند چرا که در سال جاری پیشگیری و کاهش زمان دادرسی از الویت های مهم دیوان عدالت اداری است تا پرونده ها در کمترین زمان پیگیری و رسیدگی شوند.

 1002/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار