علی اشرف خانلری
با برگزاری سی و سومین دوره مسابقات قرآن کریم؛
خبرگزاری بسیج: سی و سومین دوره مسابقات استانی قرآن، عترت و نماز ویژه دانش آموزان شهرستان های استان تهران عصر امروز در 5 رشته نهج البلاغه، قرائت، حفظ، انشاء نماز و مدیحه سرایی در مجتمع آموزشی شهید غیوری شهرستان ری برگزار شد و ادامه مسابقات فردا جمعه در بخش احکام، اذان، مداحی، تفسیر و صحیفه سجادیه پیگیری می شود
کد خبر: ۸۵۱۶۹۶۳
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۰

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ علی کریمی رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران، اظهار داشت: مسابقات آموزشگاهی با شرکت 156 هزار نفر از هفته پایانی دی تا اواسط بهمن ماه در سطح آموزشگاه های استان تهران در 10 رشته حفظ، قرائت، تفسیرقرآن کریم، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، مدیحه سرایی، انشای نماز، احکام، اذان و مداحی انجام شد.

مرحله دوم مسابقات منطقه ای در نیمه پایانی بهمن و نیمه اول اسفند 93 با حضور 35880 نفر انجام شد که از این تعداد 2400 نفر از رتبه های اول هر رشته به مسابقات استانی راه پیدا کردند که مسابقات دختران در روزهای دهم و یازدهم و مسابقات پسران هفدهم و هجدهم اردیبهشت 94 به میزبانی اداره آموزش و پرورش ناحیه یک شهرستان ری در مجتمع آموزشی شهید غیوری برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه 104 داور زبده که سابقه داوری در مسابقات کشوری را دارند،  داوری این مسابقات را برعهده داشتند، خاطر نشان کرد: با توجه به نظر سنجی های به عمل آمده از داوران، دانش آموزان شرکت کننده در این مسابقات نسبت به سال های گذشته پیشرفت قابل توجهی داشته اند که این پیشرفت به خاطر برگزاری دوره های آموزشی در مناطق بوده که از سیاست های حمایتی اداره قرآن، عترت و نماز بوده است.

کریمی افزود: مرحله اول و دوم مسابقات در هر سه مقطع تحصیلی برگزار شد و مسابقات استانی ویژه دانش آموزان دوره تحصیلی متوسطه اول و دوم است که از مناطق 20 گانه در 10 رشته شرکت کننده داشتیم.

 وی گفت: از هر منطقه 66 نفر در 10 رشته و در کل 120 نفر دختر و پسر از هر منطقه شرکت داشتند که در کل 2400 نفر از مناطق بیست گانه حضور داشتند که از این تعداد  شرکت کننده 96 نفر به مسابقات کشوری راه خواهند یافت و نتایج این مسابقات پایان اردیبهشت اعلام خواهد شد.

وی سطح مسابقات را بسیار بالا توصیف کرد و افزود: در رشته حفظ، قاریانی حضور دارند که حافظ کل قرآن هستند و در مسابقات کشوری و بین المللی صاحب رتبه های برتر هستند.  

همچنین از بین داوران کارشناسان و نخبه های قرآنی، سخنرانان، مجریان و مداحان متبحر حضور دارند که ظرفیت مذهبی بالایی در بحث نیروی انسانی به شمار می رود.

کریمی هدف از برگزاری این مسابقات را تمسک جستن به قرآن و اهل بیت(ع) و گسترش تحقیق و پژوهش های کاربردی در موضوعات دینی، ایجاد علاقه مندی به فعالیت های مذهبی و کشف استعدادها، همگانی شدن و گسترش فعالیت ها و فرهنگ قرآنی و افزایش کمی و کیفی قاریان برشمرد.

وی اظهار داشت: یکصد هزار جلد کتاب ویژه مسابقات از21 عنوان کتاب شامل صحیفه سجادیه، نهج البلاغه، احکام مبتلابه دانش آموزان دختر و پسر به تفکیک جنسیت و... انتخاب شده و با نازلترین قیمت در اختیار متسابقین قرار گرفت. محتوای کتاب ها از سوی وزارتخانه تعیین شده و چاپ کتاب ها توسط اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران انجام شده است. 

گفتنی است که علی رضا کمرئی مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران و هیات همراه در بازدید از مراحل اجرای مسابقات ضمن ابراز رضایت کامل از برگزاری این رقابت ها از دانش آموزان ، کادر اجرایی و داوران قدردانی کرد.

گفتنی است حجت الاسلام والمسلمین خانی معاون فرهنگی اجتماعی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری، هاشمی معاون پرورشی و شهریاری معاون سواد آموزی مدیر کل، نصیری مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک ری و جمعی از مسئولان حضور داشتند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار