نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی:

آشناکردن نسل جوان با ارزش های انقلاب اسلامی، وظیفه معلمان است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تصریح بر اینکه این وظیفه ی معلمان است که نسل امروز را با فداکاری های ملت و ارزش های انقلاب اسلامی آشنا کنند، گفت: روشنگری برای نسل جوان در مورد منطقِ زورگویی استکبار و انقلاب مردم ایران علیه این منطق، وظیفه معلمان است.
کد خبر: ۸۵۱۶۹۰۰
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، غلامعلی حداد عادل در نشست بررسی و واکاوی آثار شهید مطهری با بیان اینکه 20 سال از محضر استاد مطهری بهره مند بودم، اظهارکرد: شهید مطهری یک بنده خوب خدا، اهل عبادت، نماز شب و انس دائمی با قرآن بود و مراجعه مستمر به تفاسیر قرآن، بویژه تفسیر المیزان داشت و عاشق پیامبر و اهل بیت(ع) بود.

وی با اشاره به اینکه اهل علم ودانش بودن ویژگی و صفت دیگر شهید مطهری بود، اعلام کرد: استاد مطهری یکسره اوقات خود را به کارعلمی می گذراند وبا فهم عمیق درس خوانده بود و مطالعه می کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه هرعالمی معلم نیست، گفت: شهید مطهری یک معلم بود و فکرمنطقی وفلسفی به وی قدرت مهندسی بیان داده بود وبسیارهنرمندانه واستادانه وقابل فهم، نکات پیچیده فلسفه اسلامی را به شاگردانش انتقال می داد.

حداد عادل مهمترین صفت شهید مطهری را متفکر بودن عنوان و خاطرنشان کرد: ایشان یک فیلسوف و منطق دان و فکر کردن را آموخته بود وشیوه ی فکر کردن بزرگترین هدیه ای است که معلم می تواند به دانش آموز خود بدهد.

وی نویسنده، مصلح اجتماعی وانقلابی بودن را از دیگر صفات شهید مطهری برشمرد و تصریح کرد: صفتی که به همه خصوصیات ایشان معنای خاصی می دهد، شهادت استاد مطهری است وایشان با شهادت خود همه صفاتش را به خدا تقدیم کرد.

مشاورعالی مقام معظم رهبری، نامگذاری روز شهادت استاد مطهری به نام روز معلم را دارای دو پیام علم و شهادت عنوان کرد و افزود: جوهر شهادت و روح معلمی اخلاص است وما باید قله شهادت را در ایشان ببینیم و وجود خود را وقف تعلیم کنیم.

حداد عادل بر لزوم حمایت دولت از آموزش و پرورش تاکید کرد وگفت: مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) فرمودند «سرمایه گذاری درآموزش و پرورش را نباید صرف هزینه بلکه باید یک سرمایه گذاری زیربنایی دانست».

وی داشتن طرح درسی در کلاس، استفاده از ابزارتاریخ تحول فکر برای تعمیم و انتقال مفهوم درس به شاگردان را ازخصوصیات معلمیِ شهید مطهری دانست وتاکید کرد:اجتناب ازصحبت های پراکنده در هنگام بیان درس و در نظرگرفتن یک مسیر مشخص برای رسیدن به مقصد از دیگر ویژگی های معلمیِ شهید مطهری است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه نسل جوان امروز با نسل گذشته فرق دارد، بیان کرد: این نسل دوران قبل از انقلاب، پیروزی انقلاب، جنگ تحمیلی، امام خمینی(ره) و فداکاری های مردم درآن دوره ها را ندیده است.

حداد عادل افزود: این وظیفه ی ما معلمان است که نسل امروز را با فداکاری های ملت وارزش های انقلاب اسلامی آشنا کنیم.

وی با بیان اینکه معلمان باید دلیل سر دادن شعار«مرگ برآمریکا» را برای نسل جوان بیان کنند، گفت: این شعارنه تقلید کورکورانه، بلکه حاصل یک تجربه تاریخی است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: روشنگری برای نسل جوان درمورد  منطق زورگویی استکبار و انقلاب مردم ایران علیه این منطق وظیفه معلمان است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار