علی اشرف خانلری
خبرگزاری بسیج: معاون پارلمانی رئیس جمهور درهمایش بزرگداشت مقام معلم در جمع فرهنگیان آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران با تجلیل از مقام شامخ معلم، این قشر را بهترین بندگان و شایسته ترین خدمتگزاران به نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم دانست.
کد خبر: ۸۵۱۶۸۹۸
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۷

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ حجت الاسلام والمسلمین مجید انصاری خاطر نشان کرد: جایگاه و منزلت معلمان آنقدر بالا است که افتخار همکاری با پیشوایان الهی را دارند و یک گام بالاتر اینکه آموزگاران همکاران خداوند متعال هستند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطر شهدای فرهنگی خاطر نشان کرد: معلمان شهید خون سرخ خود را با مرکب قلم در هم آمیختند و آنان یک سر و گردن از تمام شهیدان بالاترند.

وی افزود: اولین معلم و آموزگار بشر خداوند متعال است و می فرماید ماه همه اسماء را به آدم آموزش دادیم و او ظرفیت این علم سنگین را دارد. انسان ظرفیتی داشته که آموزگارش خداوند باشد و محتوای آن علم الاسماء است. به همین خاطر آموزگاری در امتداد شغل الهی انبیاء است.

 انصاری با تبریک هفته معلم به مشکلات پیش روی دولت در بحث زیرساخت ها و نیز پرداخت حقوق فرهنگیان اشاره کرد و افزود: دولت تمام تلاش خود را به منظور فراهم کردن رفاه و رفع نیازهای آموزش و پرورش به کار گرفته است و در این خصوص نیازمند سرمایه گزاری های وسیع تر برای پیشبرد اهداف هستیم.

وی از معلمان به عنوان نگهبان آزادی مردم یاد کرد و گفت: برگزاری انتخابات و ایجاد دموکراسی و مردم سالاری دینی برعهده این قشر از جامعه است و نظام جمهوری اسلامی ایران مدیون آموزش و پرورش است. تمام انتخابات از همه پرسی اصل نظام و قانون اساسی تا برگزاری یازده دوره انتخابات ریاست جمهوری ، 9 دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، چهار دوره انتخابات خبرگان، شورای شهر و ... معلمان متعهد آموزش و پرورش حضوری فعال داشته اند.

معاون رییس جمهوری با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص حفظ منزلت و معیشت معلمان اظهار داشت: ساماندهی آموزش و پرورش از اولویت های دولت تدبیر و امید است.

 

 حجت الاسلام و المسلمین انصاری با اشاره به اینکه محوریت قرآن موضوع کمال انسان است گفت: انسان با این کتاب می تواند مظهر صفات الهی و تجلی گاه همه اسما خداوند شود زیرا قرآن از ذات اقدس الهی است و بزرگترین معجزه در عرصه علم محسوب می شود.

وی افزود: برای اینکه انسان به خاطر ایجاد اعتدال مقابل ظلم ایستادگی کند نیازمند راهنمایی همچون قرآن است.

وی با بیان اینکه بار سنگینی که بر دوش معلمان قرار دارد، بیش از تصور عامه جامعه است، تصریح کرد: وظیفه تربیت انسان برای ایجاد اعتدال بر عهده این قشر از جامعه است و اگر خروج از اعتدالی صورت بگیرد آسیب شناسی نیز بر عهده معلمان خواهد بود.

معاون رییس جمهوری افزود: در محیط های آموزش و پرورش باید وضعیت کشور آسیب شناسی شود و با انجام این کار می توانیم با یافتن ایرادات اولویت های شایسته ای در تنظیم برنامه های اجرایی کشور تعیین کنیم.

اختصاص 1350 میلیارد تومان برای اجرای طرح رتبه بندی معلمان

وی در بخش دیگری از سخنان خود از اختصاص 1350 میلیارد تومان برای اجرای مرحله نخست طرح رتبه بندی معلمان خبر داد.

  مجید انصاری گفت: این رقم غیر ازبودجه 24 هزار میلیارد تومانی امسال وزارت آموزش و پرورش بوده که از منابع دیگر تأمین شده است.

وی افزود: این بودجه کنار گذاشته شده است و زمانی که دستورالعمل اجرایی طرح رتبه بندی معلمان آماده شود از این محل برداشت خواهد شد.

انصاری همچنین با اشاره به سخنان رئیس جمهوری در ارتباط با سیاست های کلی حوزه تعلیم و تربیت، اظهار داشت: آموزش و پرورش به تدریج باید به معلمان واگذار شود به نحوی که دولت فقط سیاستگذاری، خرید خدمت و حمایت کند.

 در پایان این همایش با اهدای لوح تقدیر از معلمان برگزیده استانی و کشوری آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران و دو خانواده شهید فرهنگی قدردانی به عمل آمد.

 

افزایش 100درصدی اعتبارات آموزش و پرورش در سال جاری

انصاری با اشاره به در آمد ارزی کشور پیش بینی کرد در آمد ارزی کشور امسال 24 تا 30 میلیارد دلار باشد که در مقایسه با اعتبارات 112 میلیارد تومانی سال قبل، اعتبارات آموزش و پرورش در سال جاری 24 میلیارد تومان باشد که  100 درصد افزایش داشته است.

انتقاد از صدا و سیما

  حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری با انتقاد از عملکرد صدا و سیما گفت: این رسانه در پخش دستاوردها و توفیقات دولت یازدهم کم لطفی می کند.

  وی افزود: صدا و سیما با کم لطفی نسبت به دولت یازدهم مانند دوره های قبل به توفیقات و دست آوردهای بدست آمده نمی پردازد. وی گفت: سایت ها و رسانه های دیگر نیز به جای همراهی و کمک فشار زیادی را به دولت تحمیل می کنند.

انصاری تاکید کرد: دولت مقابل تمام فشارها ایستادگی کرده و در تلاش برای ایجاد آرامش در کشور است بطوریکه با قرار گرفتن محور ثبات در خاورمیانه می تواند به خود افتخار کند.

معاون پارلمانی رییس جمهوری با بیان اینکه در دوره قبل دو قوه مقننه و مجریه با هم مشکلات فراوانی داشته اند تصریح کرد: در دولت یازدهم تعامل افزایش یافته و سران سه قوه در نهایت ادب و احترام با یکدیگر برخورد می کنند.

وی با بیان اینکه رییس جمهوری حقوقدان و مذاکره کننده ای زبر دست است تاکید کرد: این یک نقطه قوت در کشور است که می توانیم مسائل جهانی را دقیق تر رصد کنیم.

 حجت الاسلام و المسلمین انصاری تاکید کرد: آمار جوانان دختر و پسر تحصیل کرده جویای شغل و مناصب دولتی در کشور بسیار زیاد شده است و خواهان آرامش، احترام و آزادی مشروع هستند و تقاضای میلیونی و محدودیت منابع در کشور کار را برای دولت دشوار تر می کند تا فضایی را برای اشتغال و تولیدات داخلی ایجاد کند.

پرداخت یارانه تورم زاست

معاون رییس جمهوری با اشاره به پرداخت یارانه ها نیز گفت: این تجربه نه تنها در ایران بلکه در جهان با شکست روبرو شده است زیرا تزریق پول افزایش نقدینگی و ایجاد تورم را به همراه دارد و قدرت خرید مردم را کاهش می دهد.

حجت الاسلام و المسلمین انصاری با بیان اینکه این وضع باعث کاهش ارزش پول ملی و گسترش فقر و حاشیه نشینی می شود تصریح کرد: این کار تورم 44 درصدی داشته که دولت با مهار این رشد، تورم را به زیر 15 درصد رساند.

وی در خصوص مذاکرات هسته ای ضمن قدردانی از حمایتهای رهبرمعظم انقلاب، یادآور شد: بحث مذاکرات هسته ای با قدرت و از موضع اقتدار پیش وی رود و اگر از نقطه ضعف و تسلیم مذاکرات را انجام داده بودیم، مذاکرات 20 ماه ادامه پیدا نمی کرد.

ارسال نظرات