خبرهای داغ:

اداره روابط عمومی اداره حفاظت محیط زیست استان قزوین اعلام کرد:

قزوین اولین شهراکوسیتی کشور می شود
کد خبر: ۸۵۱۶۸۹۱
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین، نخستین همایش نهادهای مدنی و توسعه پایدار با حضور محمد درویش مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت مردمی سازمان حفاظت محیط زیست، صدرالدین علی‌پور مدیرکل اداره حفاظت محیط زیست قزوین و چندی از مسئولین استان و نماینده گان تشکلهای استان قزوین  در سالن اجتماعات معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی میراث فرهنگی قزوین برگزار شد.

در این مراسم مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین ضمن خیر مقدم به حاضرین استان قزوین را یکی از استانهای مستعد در زمینه فعالیتهای زیست محیطی اعلام کرد وازتلاش مسئولین و تشکلها در حفظ این میراث گرانبها قدر دانی نمود و همکاری بیشتر در حفظ محیط زیست و جلوگیری از تخریب و کاهش آلودگی را خواستار شد

وی با اشاره به فعالیتهای صورت گرفته در استان قزوین توسط اداره کل حفاظت محیط زیست در خصوص حفظ محیط زیست استان تصریح کرد : برای اولین بار در کشور قزوین را به عنوان پایلوت اجرای برنامه اکو سیتی معرفی می کنیم، که پیشنهاد آن جهت اجرای شهری سبز جهت زندگی فاقد هرگونه آلودگی و حفظ محیط زیست در برنامه کاری تعریف گردیده است و امیدواریم با همکاری مردم ،مسئولین و تشکلهای زیست محیطی اجرایی گردد. 

در ادامه مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت مردمی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به فعالیت و گسترش شرکت‌های مردم‌نهاد اظهار کرد: در استان‌های مختلف کشورتشکلهای زیست محیطی  فعالیت دارند که از جمله آن می‌توان به وجود بیش از 700 تشکل در کل کشور اشاره کرد.

محمد درویش با بیان اینکه هر کشوری ارزش و ملاک خاص خود را دارد افزود: هر کشوری بر اساس سه مؤلفه و سرمایه شناخته می‌شود که بخش سرمایه فیزیکی، انسانی و منابع طبیعی هستند.

وی با اشاره به اینکه سرمایه اجتماعی رابطه بین دولت و مردم است و با اشاره به اهمیت محیط زیست از دیدگاه مقام معظم رهبری عنوان کرد: رهبر از مردم درخواست کرده‌اند تا نسبت به موضوع محیط زیست توجه ویژه‌ای داشته و برای جلوگیری از معضلات محیط‌زیست از جمله زمین‌خواری وارد عرصه عمل شوند.

درویش در خصوص نقش مؤثر مردم در کنترل شرایط بحرانی کشور ادامه داد: هیچ نهادی به اندازه مردم در حفظ محیط زیست نمی‌تواند موثر باشد و باید زمینه قدرت تصمیم‌گیری، اختیار و رشد آن‌ها را فراهم سازیم تا بتوانند در حوزه یاد شده عملکرد مناسبی داشته باشند.

این مسئول با بیان اینکه نسل امروز تنها نسل متولی کنترل شرایط بحرانی کشور است، عنوان کرد: بحران آب موضوع مهم و مطرح کشور می‌باشد که موضوع توجه به خاک اهمیت کمتری را به خود اختصاص داده است و ما در کشور تا سه برابر آب فرسایش خاک را داریم.

مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت مردمی سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: استان قزوین به لحاظ دارا بودن منابع طبیعی جزو استان‌های برتر کشور محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: قزوین منابع طبیعی مناسبی را به خود اختصاص داده است که امیدواریم در زمینه حفظ این منابع ارزشمند و محیط زیست فعال نیز باشد و روند صدور مجوزهای فعالیت‌های نهادهای مردمی گسترش یابد تا کمک مؤثری در تحقق حفظ محیط زیست باشد.

وی در پایان یادآور شد: امسال حدود چهار کارگاه آموزشی را برای ارتقای کیفی تشکل‌های مردم‌نهاد در چهار استان طراحی کرده‌ایم که نخستین کارگاه آن در تاریخ 29، 30 و 31 اردیبهشت ماه در استان گلستان با حضور نمایندگان سمن‌های محیط زیستی کشور برگزار می‌شود.

گفتنی است؛ محمد افشار مدیرکل پدافند غیرعامل استان قزوین و جمعی از نمایندگان تشکل های فعال در حوزه محیط زیست استان قزوین نیز در این همایش حضور داشتند که نظرات و سوالات خود را بیان کردند و با پاسخ مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت مردمی سازمان حفاظت محیط زیست، مدیرکل اداره حفاظت محیط زیست قزوین و معاونت نظارت و پایش اداره کل همایش به پایان رسید .





1006/پ30/ب
ارسال نظرات
پر بیننده ها