خبرهای داغ:
سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی قزوین از برگزاری مرحله استانی چهارمین دوره مسابقات ملی مناظره در قزوین خبر داد.
کد خبر: ۸۵۱۶۸۸۹
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۰

به گزارش خبرگرای بسیج از قزوین، مهدی گلدوزها‌، در گفت‌وگویی اظهار کرد: مرحله استانی چهارمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویی در اردیبهشت ماه سال جاری در استان قزوین برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری این مسابقات را ترویج فرهنگ گفتگو و تحمل عقیده مخالف، تقویت قدرت بیان و استدلال دانشجویان، آموزش جذاب و اثر بخش مسائل علمی و زمینه سازی برای شکل گیری تفکر نقاد و خلاق اعلام کرد.

گلدوزها با اشاره به اینکه چهارمین دوره این مسابقات، در سه مرحله استانی، منطقه‌ای و کشوری برگزار خواهد شد، اعلام کرد ثبت نام مرحله استانی این مسابقات از 15 فروردین ماه آغاز و تا 15 اردیبهشت‌ماه ادامه خواهد داشت.

وی همچنین از برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه گروه‌های شرکت کننده در این مسابقه خبر داد و گفت: گروه‌های شرکت کننده در این مسابقات می‌توانند به صورت داوطلب تا تاریخ 20 اردیبهشت‌ماه در کلاس‌های آموزشی با موضوعات فن بیان، آداب مناظره و تفکر نقدی شرکت کنند.

سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی قزوین عنوان کرد: مسابقات از 20 تا 30 اردیبهشت‌ماه با حضور تمامی گروه‌های شرکت کننده و به صورت حذفی برگزار خواهد شد.

وی در رابطه با نحوه برگزاری مسابقات نیز بیان کرد: هر گروه شرکت کننده در این رقابت 5 نفر عضو دارد که شامل 2 عضو مناظره کننده، 2 عضو محقق و همچنین یک عضو هیئت علمی به عنوان سرپرست خواهد بود.

گلدوزها بیان کرد: تیمهای شرکت کننده موضوعات پیشنهادی خود را به دبیرخانه اعلام و پس از تأیید موضوعات در کمیته علمی مسابقات جهت اعلام موضع به گروه ها ارائه خواهد شد. پس از اعلام موضع تمامی گروه ها در هر موضوع به نحوی موضوعات در هر مناظره انتخاب خواهد شد که هر گروه از موضع واقعی خود دفاع نماید.

وی ادامه داد: تمامی دانشجویان دانشگاه‌های استان قزوین و همچنین اعضای وابسته به تشکل‌های دانشجویی می‌توانند در این مسابقات شرکت کنند.

سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی قزوین در پایان با بیان اینکه دو تیم نخست این مسابقات به مسابقات منطقه‌ای اعزام خواهند شد، تأکید کرد: تیم اول این مسابقات مبلغ 10 میلیون ریال و تیم دوم نیز مبلغ 8 میلیون ریال هدیه دریافت می‌کنند.

گفتنی است علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت این مسابقات به آدرس isdc.ir مراجعه کنند.

 

 1006/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها