قدیری ابیانه در گفتگو با " بسیج":

به نتیجه مذاکرات اصلا خوشبین نیستم/ مراقب باشیم راه نفوذ سرویس های جاسوسی دشمن را باز نکنیم

کارشناس مسائل سیاسی گفت: جمهوری اسلامی ایرانNPT را قبول کرد تا امتیازاتی را دریافت کند، نه اینکه این قرارداد موجبات فشار بر علیه کشور را فراهم آورد.
کد خبر: ۸۵۱۶۷۹۸
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲
محمد حسن قدیری ابیانه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، در ارتباط با آغاز دور جدید مذاکرات هسته ای و ادعای آمریکایی ها در موضوع دسترسی بازرسی از مراکز نظامی ایران اظهار داشت: آنچه که در قالب پروتکل الحاقی از سوی آمریکایی ها مطرح شده که بحث بررسی و بازدید از هر مرکز هسته ای و غیر هسته ای که صرفا از نظر آژانس مشکوک باشد است، درحقیقت یکی از بزرگترین اهداف شوم آمریکاست که این امر، بسیار اتفاق خطرناکی برای اقتدار جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه بازدید از هر مرکز مشکوک از نظر آژانس که مراکز نظامی و امنیتی ما را هم شامل می شود،غیرمعقول است افزود: باید به تبعات این پذیرش دقت نمود چرا که اگر جمهوری اسلامی ایران اجازه بازرسی را به آن ها ندهد، فضای تبلیغی و رسانه ای علیه ما شکل خواهد گرفت که کار را سخت خواهد کرد.

سفیر پیشین ایران در مرکزیک و استرالیا تصریح کرد: نباید فرموش کنیم که جمهوری اسلامی ایران  NPT را قبول کرد تا امتیازاتی را دریافت کند، نه اینکه این قرارداد موجبات فشار بر علیه کشور را فراهم آورد.

کارشناس مسائل استراتژیک ضمن ابراز عدم خوشبینی به موضوع مذاکرات هسته ای، خاطر نشان کرد: نمیتوان از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی انتظار داشت که در موضوع مذاکرات تصمیمات بیطرفانه ای را اتخاذ کند، چرا که یکی از شرایط انتصاب آمانو طبق اسناد ویکی ویکس در مورد مسائل ایران این بوده است که بر طبق نظر آمریکایی ها عمل کند.

قدیری ابیانه با بیان اینکه اگر هیئت ایرانی پروتکل الحاقی رابپذیرد و آن را مشروط به تصویب مجلس شورای اسلامی کند، بیان داشت:در صورت عدم تصویب این پروتکل توسط مجلس شورای اسلامی شاهد این خواهیم بود که در افکار عمومی دنیا و حتی داخل کشور مسئولیت شکست مذاکرات به عهده طرف ایرانی خواهد بود و این بزرگترین دست آورد برای طرف آمریکایی است.

وی در پاسخ به این سوال که ممکن است با پذیرش پروتکل افشای اطلاعات هسته ای و امنیتی کشور صورت پذیرد، گفت: با قبول این پروتکل نیازی به افشا و بیان اطلاعات نیست چرا که طرف آمریکایی و سرویس های جاسوسی اش خودشان به طور مستقیم به اطلاعات محرمانه کشور دسترسی پیدا خواهند کرد

ارسال نظرات
پر بیننده ها