اگر جامعه ای بخواهد پیشرفت کند باید روی پای خودش بایستد و اگر بخواهد جلوی تحریم ها آسیب پذیر نباشد باید خودش تولید را آغاز کند. امام خامنه ای هم فرمودند کلید پیشرفت کشور در لوزان، وین و ژنو نیست بلکه کلید اصلی در همین مزارع، کارخانه ها و کارگاه ها می باشد.
کد خبر: ۸۵۱۶۷۹۲
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۵
حسن رحیم پور ازغدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج، با اشاره به اهمیت اردوهای جهادی و بسیج سازندگی در ترویج فرهنگ کار و تلاش، اظهار داشت: کار کردن هم به لحاظ قرآن و سنت عبادت است  و هم در فرهنگ اسلامی و روایات، بعضی از گناهان جز با کار بخشیده نمی شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: در روایات متعددی آمده است که کفاره بعضی از گناهان عرق ریختن است و با استغفار هم پاک نمی شوند.
علاوه بر این خدمت به خلق نیز در روایات نیز آمده است تا جاییکه از پیامبر اکرم(ص) سوال کردند محبوبترین خلق پیش خدا چه کسی است و ایشان فرمودند: هر کس بیشتر به خلق خدا خدمت کند و مفید باشد نزد خداوند متعال عزیزتر هستند.

وی مبارزه با فقر، خدمت به خلق، ایجاد کارگروه ها و اشتغال زایی را از بهترین جهادها دانست و افزود: این کارها هم آثار دنیوی دارند و هم اخروی. منشا فساد و سقوط جامعه از لحاظ اخلاقی، فرهنگی و اجتماعی، بیکاری می باشد و قطعا ایجاد شغل های صادق و نه کاذب، دنیا و آخرت مردم را آباد می کند.

رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه یکی از اهداف کارهای جهادی ایجاد روح مواسات است که در فرهنگ اسلامی بعنوان یک هدف تربیتی شناخته شده است، تصریح کرد: مواسات می گوید که همه در کنار هم این مشکلات را حل کنند که مصداق آن آیه شریفه «وَ تَعاوَنُوا عَلَی البِّرِّ وَ التَّقوَی» می باشد. تعاون و همکاری در کارهای خیر، کمک به همدیگر، شریک شدن در مشکلات هم، تن دادن به سختی و کار، پایین آوردن مصرف و بالا بردن تولید همه اینها جز عبادات هستند.

وی با بیان اینکه پیشرفت یک جامعه تنها با خودکفا شدن آن جامعه ممکن می شود، افزود: اگر جامعه ای بخواهد پیشرفت کند باید روی پای خودش بایستد و اگر بخواهد جلوی تحریم ها آسیب پذیر نباشد باید خودش تولید را آغاز کند. امام خامنه ای هم فرمودند کلید پیشرفت کشور در لوزان، وین و ژنو نیست بلکه کلید اصلی در همین مزارع، کارخانه ها و کارگاه ها می باشد.

این استاد دانشگاه در خاتمه اهمیت دیگر اردوهای جهادی را احیا روحیه اخوت و برادری دانست و افزود: همه باید به مناطق محروم برویم و مثل خواهر و برادر در کنار هم به محرومیت زدایی کمک کنیم. هر چه فرهنگ جهادی تقویت شود دنیا و آخرت مردم رشد و نمو پیدا می کند و جامعه مصرف گرا و وابسته به غرب دیگر وجود نخواهد داشت.

ارسال نظرات