مسئول سازمان بسیج دانشجویی گیلان گفت: دانشجویان با الگوگیری از اندیشه شهید مطهری و مطالعه آثار استاد نسبت به تقویت بنیان های فکری خود گام بردارند.
کد خبر: ۸۵۱۶۷۲۵
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۰

کامیار مهدی پوردر گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، ضمن گرامیداشت یادو خاطره شهید مطهری اظهار کرد: بهترین جمله برای تبیین شخصیت استاد شهید مطهری از کلام نورانی امام راحل این است که شهید مطهری مردی بود که در اسلام شناسی و فنون مختلفه اسلام و قرآن کریم بی نظیر بود.
وی گفت: ویژگی بارز شخصیت ایشان این بود که استاد دیده بان هویت اسلامی بود.
مسئول سازمان بسیج دانشجویی گیلان گفت: ایشان خضر راه بود و دلیل قافله در ظلمت افسونگر تردیدها، افکارها و الحادها.
مهدی پور گفت: شهید مطهری استاد پیشتاز احیای تفکر دینی بود و این حرکت را در قلمرو «فکر و عمل» توصیه می‌کرد.
وی گفت: قلم و زبان استاد، سلاح قوی اسلام بودند، چشم های تیزبین و روشن او، لحظه ای در عرصه مبارزات، خواب را تجربه نکردند.
مسئول سازمان بسیج دانشجویی گیلان با بیان این که یکی از جدی ترین دغدغه های شهید مطهری تحقق تحول مطلوب در عرصه علوم انسانی کشور بود، گفت: ضرورت تحول در علوم انسانی از نگاه غربی به اسلامی به عنوان یک دغدغه جدی استاد شهید، بدین جهت است که علوم انسانی غربی با معرفت اسلامی ایرانی سازگار نبوده و نیست.
مهدی پور گفت: علوم انسانی با دیدگاه غربی دارای مولفه هایی در تضاد با انقلاب اسلامی است، لذا آینده انقلاب اسلامی در درک اهمیت تحول در علوم انسانی است.
وی گفت: آن علمی که بتواند ارزشهای اخلاقی را در فرد و جامعه رشد دهد، علم مطلوب است و علمی مهم است که دارای ارزشهای اخلاقی آراسته باشد، لذا علم بدون تحصیل و تهذیب نفس به حجاب اکبر خواهد رسید که در متون دینی ما اینگونه تعبیر شده است و این یکی از وجوه افتراق مابین علوم انسانی اسلامی و علوم انسانی غربی است، چرا که آنچه که در غرب و علوم انسانی غربی اتفاق افتاده بریدن از مبانی نظری توحیدی است.
مسئول سازمان بسیج دانشجویی گیلان گفت: سرانجام و فرجام تربیت و تعالی در علوم انسانی غرب کاملا در تضاد با سه انجام و فرجام در علوم انسانی اسلامی است چرا که ماحصل تربیت انسان در علوم انسانی غربی به اومانیسم و انسان بدون خدا می‌انجامد، در حالیکه نجات و هدف در تعالیم اسلامی، قرب به خداوند تبارک و تعالی است و همه چیز در مسیر تکامل و رشد به سوی حضرت حق بنا می‌شود.
وی گفت: کتب و سخنرانی های استاد مربوط به زمان خودش نبود بلکه ایشان ایدئولوژی اصیل اسلامی را ارائه دادند که به همین دلیل آثار ایشان مبانی فکری نظام را تشکیل داده است.
مسئول سازمان بسیج دانشجویی گیلان گفت: امام خامنه ای در این خصوص می‌فرمایند:"توصیه می‌‌کنم با سخن شهید مطهری که همچنان سخن روز است، ارتباط برقرار کنید، کتابهای استاد مطهری قابل مردن و تمام شدنی نیست، مبادا کسی خیال کند که ما بعد از انقلاب تاکنون که مرتب کتابهای شهید مطهری را طبع و نشر می‌کنیم، تکراری است".
مهدی پور گفت: هنوز نسل جوان ما و جامعه فرهنگی و علمی را به دانستن همان مطالبی که آن را بزرگوار از زبان و قلمش فیضان کرد و در اختیار امت اسلام گذاشت، محتاجند، جریان فکری شهید مطهری جریان ممتازی است.
وی با بیان اینکه دانشجویان باید از مطالب شهید مطهری استفاده کامل را داشته باشند، گفت: به دانشجویان عزیز توصیه می‌کنم کتابها و سخنرانی های شهید مطهری را که یکی از مفید ترین و معتبرترین منابع است، بوسیله آن مبانی انقلاب خود را تقویت و کامل کنند.
مسئول سازمان بسیج دانشجویی گیلان گفت: در این راستا مقام معظم رهبری می‌فرمایند: "مبنا را تفکرات شهید مطهری بگذارید و کارهای بعدی را روی آن بنا کنید" کتب شهید مطهری مبنای فکری نظام است.
مهدی پور گفت: لذا آثار ایشان به آشنایی دانشجویان با اسلام و معارف آن کمک می‌کند و قطعا این آثار برایشان مفید خواهد بود، چرا که امام راحل می‌فرمایند"آثار ایشان برای عارف و عامی سودمند و فرحزاست، آثار او بی استثنا مفید و سودمند است".
وی گفت: دانشجویان می‌بایست با الگو گیری از اندیشه شهید مطهری و خواندن و مطالعه آثار استاد نسبت به تقویت بنیان های فکری خود گام برداشته و در مرحله بعد به تأسی از آن شهید عزیز در روشنگری و بصیرت بخشی نسبت به اندیشه های و افکارانحرافی قدم بردارند و بجنگند، خصوصا در این زمان که دشمن اصلی ما یعنی آمریکار و اسرائیل غاصب و هم پیمانان آنها هر روز به دنبال ایجاد یک اسلام بدلی و جعلی و جنگ مذهبی برای انحراف افکار جهانیان هستند.

ارسال نظرات