خبرهای داغ:
فرمانده بسیج ادارات و کارخانجات سپاه ناحیه همدان:
فرمانده بسیج ادارات و کارخانجات سپاه ناحیه همدان گفت: در دیدگاه شهید مطهری عدالت در اسلام به عنوان یک فلسفه اجتماعی مورد توجه است و ازهر چیز بالاتر بوده و مبنای سیاست های اسلامی است.
کد خبر: ۸۵۱۶۶۹۰
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، احمد گلپریان در جمع مسئولین عقیدتی و سرگروه‌های شجره طیبه صالحین پایگاه‌ها اظهار داشت: در دیدگاه شهید مطهری عدالت در اسلام به عنوان یک فلسفه اجتماعی مورد توجه است و ازهر چیز بالاتر بوده و مبنای سیاست های اسلامی است.

وی افزود: در دیدگاه شهید مطهری به خاطر هیچ منظور و هدفی کوچکترین انحراف از عدالت جایز شمرده نمی‌شود و مطابق نظریه عدلیه، در واقع اسلام دستورات خود را به گونه ای تنظیم کرده که تمام افراد حقوق خود را نسبت به استعداد و توانایی‌هایشان دریافت می‌کنند.

فرمانده بسیج ادارات و کارخانجات سپاه ناحیه همدان تصریح کرد: مفهوم عدالت اجتماعی یکی از ابعاد وجودی عدل در نظام هستی است که برگرفته از عدل الهی بوده بنابراین عدالت اجتماعی در نظام هستی و حوزه بشری باید با معیارهای درونی بشر یعنی فطرت سازگاری داشته باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه اصل عدالت با وجود تفاوت بر دانسته‌ها و سلایق مورد قبول بوده، عنوان کرد: از دیدگاه استاد مطهری معیار اسلامی بودن جامعه حاکمیت عدل است و گستره آن از نظر اسلام محدود به امور عادی نیست بلکه ایجاد توازن و تعادل دراجتماع، تحقق عدالت در تمام دایره انسانیت و ارزشهای انسانی است نه محدود به ارزش‌های اقتصادی.

گلپریان اضافه کرد: استاد مطهری در دوره‌ای زندگی می‌کرد که مکتب‌های لیبرالیستی و سوسیالیستی، هر یک برداشت خاص خود را از عدالت ارائه می‌کردند و ایشان با اختلاط دیدگاه‌های دینی و غیر دینی مبارزه کرد.

وی ادامه داد: شهید مطهری با برداشت دیدگاه سوسیالیستی که معتقد بود انسان‌ها در هر وضع و شرایطی که هستند و زندگی می کنند باید تفاوتی در زندگی نداشته باشند مخالف بود و معتقد بود که در این دیدگاه انگیزه فعالیت از انسان‌ها سلب می‌شود و معتقد بود همه باید به اندازه استعدادها فعالیت داشته باشند و هر کس متناسب با نیاز و فعالیت اقتصادی خود بتواند از حاصل آن استفاده کند.

فرمانده بسیج ادارات و کارخانجات سپاه ناحیه همدان ضمن پاسداشت مقام شامخ معلم تصریح کرد:عدالت از مقدسات بشر است به گونه‌ای که آزادی و دموکراسی و... در زیر مجموعه ای جای می گیرند که هدف همه آنها برقراری عدالت است.

وی خاطرنشان کرد: از نگاه استاد شهید مطهری عدالت، از اصول و مبادی اجتماعی است، اما از آنجا که از روح عدالت‌خواهی سرچشمه می گیرد ریشه در اخلاق دینی دارد و در خارج به قرائت و تعریف دینی محتاج است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات