امام جمعه خمین بر نهادینه شدن امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد

امر به معروف و نهی از منکر از اصول مهم دینی است که باید با روش های صحیح و بهره گیری موثر از آموزش در بخش های مختلف جامعه نهادینه شود.
کد خبر: ۸۵۱۶۵۷۵
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۸
حجت الاسلام سید علی حسینی روزسه شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان افزود: برگزاری دوره های آموزشی برای اقشار مختلف مردم بهترین ابزار برای اجرا و عملی شدن امر به معروف و نهی از منکر و ارتقای اثرگذاری این تکلیف مهم دینی است.

وی گفت: دستگاه های اجرایی و مردم باید بر مبنای برنامه مدون و مستمر بستر توسعه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه را مهیا کرده و بسط دهند.

امام جمعه خمین بیان کرد: رسانه ها، مطبوعات، دانشگاه ها و مدارس در نهادینه کردن و ترویج امر به معروف و نهی از منکر نقش محوری و تعیین کننده ای دارندکه بایستی از ظرفیت آن ها به نحو احسن استفاده شود.

وی، واردات کالاهای خارجی، اسراف بی رویه، ضعف فرهنگ کار، نداشتن نظارت مطلوب بر فعالیت ها، قانون گریزی و استفاده از ماهواره را از منکرات موجود در جامعه دانست که نیازمند اصلاح است.

حجت الاسلام حسینی توضیح داد: خمین رتبه نخست فعالیت در حوزه امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی را دارد و در کشور نیز جزو شهرستان های برتر در این خصوص است.

وی اضافه کرد: حضور موثر مردم خمین در صحنه های مختلف،نشان از فرهنگ بالای دینی و مذهبی مردم دارد که ضروریست با چنین سابقه و پیشینه ای، حفظ و ترویج شعایر دینی از دغدغه های اصلی مسوولان شهرستان باشد.

رییس موسسه قرآنی والفجر خمین نیز گفت: وجود 70 حافظ کل قرآن و یکهزار حافظ جزء شهرستان خمین، گویای توانمندی این شهرستان در این حوزه است.

احمد کوچکی افزود: این موفقیت شهرستان دستاورد برنامه ریزی مستمر برای گسترش فعالیت های قرآنی در زادگاه بنیانگذار انقلاب اسلامی است.

برگزاری دوره های آموزش به اصناف، اقشار، خانواده ها، بسترسازی مناسب حجاب در سیستم اداری شهرستان، تجلیل از افراد محجبه، برگزاری جلسات ویژه امر به معروف و نهی از منکر در دانشگاه ها در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان مصوب شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار