خبرهای داغ:
بسیج سازندگی بسیج، بعثتی برای بازگشت مردم به زندگی است...
کد خبر: ۸۵۱۶۴۷۲
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۸


به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، سردار حسین سلامی در همایش گرامیداشت سالروز بسیج سازندگی که پیش از ظهر امروز در اردوگاه ولایت برگزار شد با اشاره به اینکه این پروژه‌ها مشکلات اقتصادی جامعه اسلامی را برطرف می‌کند اظهار کرد: بسیجیان در مسیر اجرای فرمان‌ رهبر انقلاب اسلامی برای درخشش در عرصه اقتصادی کشور تلاش می‌کنند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه افرادی که برای برگرداندن عزت به خانواده‌های مسلمان تلاش می‌کنند در نزد خداوند تبارک و تعالی جایگاهی متعالی دارند عنوان کرد: اگر نگاهی به آرمان‌های انقلاب اسلامی داشته باشیم نسبت به دیدگاه‌های والای امام خمینی(ره) آگاهی مناسبی پیدا می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه اندیشه‌های انقلاب اسلامی از آموزه‌های اسلامی نشأت گرفته است ادامه داد: عمق دشمنی‌ها علیه نظام اسلامی در سال‌های اولیه انقلاب اسلامی توسط امام خمینی(ره) شناسایی شد زیرا ارتفاع اندیشه ایشان از ارتفاع هر اندیشه‌ای بلندتر است.

سلامی خاطرنشان کرد: اگر نگاهی به کارکرد سپاه و بسیج داشته باشیم می‌توانیم نسبت به اندیشه بلند امام خمینی(ره) پی‌ ببریم زیرا بدون سپاه نمی‌توانستیم در مقابل هجمه‌های دشمن ایستادگی کنیم.

وی با بیان اینکه سپاه ظرفیت‌های اسلام را برای دفاع از مظلومان بسیج کرده است تصریح کرد: سپاه در مقابل توطئه‌های همزمان و چند بعدی ایستادگی کرد و الگوی بسیج در مقابل تهاجمات فرهنگی علیه جامعه اسلامی مقاومت کرده و فتنه‌های بزرگی که دشمن در ایران رقم زده را خنثی کرده است.

سلامی با اشاره به اینکه بسیج فراموش‌شده‌ترین نقاط سرزمین ایران اسلامی را با مهربانی‌ها، ایثارها و گذشت‌های خود آباد کرده است ابراز کرد: انگیزه‌های قوی، قلب‌های رئوف و اراده راسخ از ویژگی‌های بسیجیانی است که امواج خروشان محرومیت‌زدایی را ایجاد کرده‌اند.

وی از جایگاه مستضعفان در اندیشه امام خمینی(ره) یاد کرد و افزود: مستضعفان در منطق انقلاب اسلامی و آموزه‌های امام به عنوان وارثان زمین مطرح هستند به همین علت انقلاب اسلامی برای دفاع از مستضعفان از ظرفیت‌های مختلف خود استفاده می‌کند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یادآور شد: بسیجیان اجازه نداده‌اند ماجراهای تلخ تاریخ تکرار شود و اکنون این افراد نشان می‌دهند که چگونه باید از امام زمان خود دفاع کنند.

وی با تاکید بر اینکه بسیجیان با حضور در روستاهای دور دست ایثار خود را به اثبات می‌رسانند اظهار کرد: ساختن تئوری‌ها و نظریه‌ها برای پیشبرد جامعه اسلامی جواب نمی‌دهد و طبق تذکر امام خامنه‌ای باید حرف‌ها را به وقایع تبدیل کنیم و عدالت واقعی را در جامعه اسلامی نمایش دهیم.

سلامی اجرا در میدان عمل را یکی از رسالت‌های مسئولان دانست و عنوان کرد: نباید همانند ابرهایی باشیم که بارانی ندارد زیرا اگر ابر بارانی نداشته باشد آبادانی وجود نخواهد داشت؛ نظام اسلامی با حمایت از مستضعفان شناخته می‌شود و برای محرومیت‌زدایی حرکت‌های گسترده‌ای انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه دشمنان خارجی و داخلی برای تضعیف جمهوری اسلامی گام برمی‌دارند مطرح کرد: فقر، بیکاری و ناتوانی جوانان برای ازدواج از جمله مشکلات است و دشمنان خارجی برای گسترش این مشکلات تلاش می‌کنند به همین باید با تکیه بر ثروت‌های ایران اسلامی در مقابل دشمنان ایستادگی کنیم.

سلامی از ویژگی‌های رهبر انقلاب اسلامی یاد و خاطرنشان کرد: ایران اسلامی مردمی با نشاط، زنده و فناور را تربیت کرده است و بسیج به دلیل اینکه در نقاط مختلف جامعه اسلامی جایگاه مناسبی دارد می‌تواند مردم را در هنگام خطر یاری کند و به عنوان بیرق‌دار فداکاری احیاگر جامعه اسلامی باشد.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی زیباترین راهبرد برای مقابله با جنگ اقتصادی است تاکید کرد: بسیج سازندگی بسیج احیا زندگی و بعثتی برای بازگشت مردم به زندگی است.

سلامی افزود: وقتی کشورهای استکباری برای تضعیف جامعه اسلامی در ابعاد مختلف متحد می‌شوند باید از ظرفیت‌های مختلف خود برای مقابله با دشمن استفاده کنیم و تاکنون ایران اسلامی تجربه‌های بسیاری در مقابله با دشمن به دست آورده است.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هشت سال دفاع مقدس را یکی از حماسه‌های ایران اسلامی دانست و اظهار کرد: قدرت تشخیص و ژرف‌اندیشی رهبر انقلاب اسلامی در مورد کیفیت کارکرد سیاست‌های دشمن بود که مفهوم اقتصاد مقاومتی را به عنوان راهبر اصلی جنگ اقتصادی مطرح کرد.

وی شعار سال را محور تلاش اقشار مختلف جامعه اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: نیروی پیشرو در اقتصاد مقاومتی بسیج است و شاید در باور برخی مسئولان که علاقمند هستند تفکرات غربی را مبنای حرکت خود قرار دهند پذیرش اینکه می‌توان با فرمول اقتصاد مقاومتی جنگ اقتصادی را به پیروزی رساند سخت باشد اما اگر به ارائه الگو موفق در این عرصه توجه کنیم نظریه‌های این الگو به عنوان گفتمان قالب در جامعه ترویج داده می‌شود.

سلامی با تاکید بر اینکه گفتمان هشت سال دفاع مقدس به خوبی برتری قدرت مردمی را به دنیا اثبات کرده است تصریح کرد: تحقق خواسته‌های رهبری نقش اصلی بسیج است زیرا هنگامی که واحد اقتصادی ایجاد می‌شود علاوه بر اشتغالزایی نقشه اقتصاد مقاومتی که بخش‌های مختلف آن با هم پیوسته است تکمیل می‌شود.

وی با بیان اینکه بسیج اکنون در حال طراحی یک پیروزی در جنگ اقتصادی است اظهار کرد: عنایت الهی در مسیر جهاد در راه خداوند به دست می‌آید و اکنون نیازمند شکستن طرح‌های دشمنان و خورد کردن استخوان‌های دشمن هستیم و اثبات می‌کنیم نظریه‌های دشمن برای جامعه اسلامی کاربردی ندارد.

سلامی با اشاره به اینکه دستاوردهای بسیج در میدان‌های مختلف جهادی نشان دهنده پیروزی مردم ایران اسلامی در جنگ اقتصادی است مطرح کرد: اراده‌های ایران اسلامی از ارتفاع قدرت دشمن عبور می‌کند و بسیجیان به عنوان خط‌شکنان اراده‌های دشمن را تسخیر می‌کنند.

جانشین فرمانده سپاه از گفته‌های رئیس جمهور آمریکا در ارتباط با نیروی مقاومت مردم ایران یاد کرد و گفت: جنگ با ایران جهان اسلام را در مقابل آمریکا بسیج می‌کند و دشمن به خوبی نسبت به این موضوع آگاهی پیدا کرده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها