خبرهای داغ:
روزنامه زنجیره‌ای شرق تیتر اول خود را به «هیئت نفتی آمریکا مسافر تهران» اختصاص داد.
کد خبر: ۸۵۱۶۴۶۵
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲
به گزارش خبرگزاری بسیج، روزنامه زنجیره‌ای شرق تیتر اول خود را به «هیئت نفتی آمریکا مسافر تهران» اختصاص داد.
این روزنامه که برخلاف نام خود جزو بزک‌کنندگان سیاست‌های آمریکا و غرب در کشور محسوب می‌شود نوشت پس از سفر بازرگانان به تهران، هیئت نفتی آمریکا مسافر تهران می‌شود. شرق از قول معاون وزیر نفت می‌گوید «پیش‌بینی می‌شود با سفر این هیئت آمریکایی و در صورت لغو تحریم‌های صنعت، در آینده شاهد حضور شرکت‌های بزرگ بین‌المللی نفت و گاز آمریکا در ایران باشیم.»
این قبیل فضاسازی‌ها در حالی است که جف راتکه سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به خبر مورد اشاره گفت: هنوز داد و ستد با ایران زود است و در خبر منتشره نام هیچ فرد یا شرکتی ذکر نشده است، هر فعالیتی که ناقض تحریم‌ها علیه ایران باشد دولت آمریکا دست به اقدام خواهد زد.
آمریکا هفته گذشته بانک فرانسوی بی‌ان‌پی پاریبا را به خاطر معامله 3 سال پیش با ایران و 2 کشور دیگر 8/9 میلیارد دلار جریمه کرد.
نشریاتی مانند شرق سال 92 نیز به هنگام انتشار توافق ژنو از گسیل هیئت‌های تجاری فرانسوی به تهران برای عقد قرارداد، برقراری پرواز تهران- نیویورک و فروش هواپیماهای آمریکایی به تهران خبر داده بودند که جملگی دروغ از آب درآمد. بنا بر گزارش‌های دقیق، تحریم‌های هسته‌ای حتی در صورت تعلیق یا لغو، 17 درصد تحریم‌ها محسوب می‌شود و 83 درصد تحریم‌های اصلی از جمله در زمینه نفتی و بانکی برقرار می‌ماند.
نشریات زنجیره‌ای هفته گذشته به دنبال حضور جان کری در دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل و مذاکره با دکتر ظریف، تیترهایی نظیر «وزیر خارجه آمریکا پس از 36 سال در خاک ایران قدم گذاشت» انتخاب کرده و به لاپوشانی رفتار توهین‌آمیز آمریکا با ویزای سفیر منتخب آقای روحانی (ابوطالبی) پرداخته بودند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها