سازندگی و اقتصاد مقاومتی دو هدف مهم بسیج در مازندران

مسئول بسیج سازندگی مازندران،مهم‌ترین برنامه‌ها و اهداف هفته بسیج سازندگی در مازندران را در دو محور سازندگی و اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و یادآور شد: سازمان جهاد سازندگی با مشارکت دستگاه‌های اجرایی به فعالیت‌های عمرانی با حداقل هزینه می‌پردازد.
کد خبر: ۸۵۱۶۴۲۸
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۱

 

خبرگزاری بسیج مازندران، غلام‌رضا شریعتی با اعلام اینکه بسیج سازندگی شعار محرومیت‌زدایی و اقتصاد مقاومتی را سرلوحه کار خود قرار داده است، اظهار کرد: اردیبهشتماه سال 79 بسیج سازندگی با فرمان رهبری به‌طور رسمی فعالیت خود را شروع کرد.

 

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلای مازندران گفت: در هفته بسیج سازندگی از 228 طرح اقتصاد مقاومتی که با اعتبار دو میلیارد و 250 میلیون تومانی به ثمر رسید بهره‌برداری می‌شود.

 

وی با بیان اینکه حضور پرشور جوانان در عرصه سازندگی نشان از مردمی بودن رویکرد بسیج است، افزود: حضور بسیج در کوی و برزن تضمین‌کننده امنیت کشور است.

 

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلای مازندران بسیج سازندگی را حلقه وصل مردم در عرصه اقتصادی جامعه دانست و تصریح کرد: تاکنون همه دولت‌ها با قوت و ضعف حامی بسیج سازندگی در عرصه‌های مختلف بودند.

 

این مسئول بسیج را سازمانی پویا در عرصه اقتصادی، فرهنگی و سازندگی دانست و بیان کرد: در سال‌های اخیر رهبری جامعه را به اقتصاد درون‌زا دعوت کرد و در عرصه اقتصادی و سازندگی مشارکت بسیجی و غیربسیجی را به‌ویژه در اقتصاد مقاومتی شاهد بودیم.

 

شریعتی با اشاره به اینکه امسال رهبری حضور سرمایه‌گذاران را در عرصه اقتصادی به‌عنوان جهاد مقدس تلقی کرد  افزود: دشمنان جمهوری اسلامی با تهدید بر ارکان اقتصادی، کشور را در محدودیت قرار دادند.

 

وی مهم‌ترین برنامه‌ها و اهداف هفته بسیج سازندگی در مازندران را در دو محور سازندگی و اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و یادآور شد: سازمان جهاد سازندگی با مشارکت دستگاه‌های اجرایی به فعالیت‌های عمرانی با حداقل هزینه می‌پردازد.

 

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلای مازندران با اشاره به اینکه سازمان بسیج سازندگی در حوزه اقتصاد مقاومتی به تولید محصول و اشتغال‌زایی توجه دارد، ادامه داد: امسال با اولویت قرار دادن حمایت از 150 واحد بنگاه‌های اقتصادی در حوزه صنایع تبدیلی و کشاورزی به چرخه اقتصاد داخلی استان کمک می‌کند.

 

این مسئول ارائه تسهیلات 16 درصدی بانک مهر اقتصاد را از ابزارهای حمایتی سازمان بسیج سازندگی در حوزه اقتصادی و اشتغال‌زایی در مازندران دانست و خاطرنشان کرد: به‌منظور مهاجرت معکوس از روستا به شهر، اشتغال در روستا مورد توجه قرار گرفت.

 

شریعتی اضافه کرد: برای اشتغال‌زایی کشاورزان در بخش‌های مختلف تسهیلات 30 میلیون تومانی از بانک مهر اقتصاد درنظر گرفته شد.

 

وی با اشاره به اینکه سال گذشته این سازمان در حوزه اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی 58 میلیارد تومان اعتبار پرداخت کرده است، اظهار کرد: با راستی‌آزمایی که انجام شد بیش از 97 درصد اعتبارات پرداخت‌شده به اشتغال منتج شد.

 

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلای مازندران با اعلام اینکه در هفته بسیج سازندگی 228 طرح اقتصادی مقاومتی در مازندران به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: پروژه‌های قابل بهره‌برداری با اعتبار دو میلیارد و 250 میلیون تومانی بانک مهر اقتصاد تأمین شد.

 

این مسئول به اجرای فعالیت بسیج سازندگی در پروژه عمرانی ویژه طرح دریا در ساحل فرح‌آباد مازندران اشاره کرد و گفت: ساحل فرح‌آباد ساری در سه فاز در حال احداث است که از سال گذشته طرح نخست آن فضاسازی و طرح دریای ویژه بانوان بود که به بهره‌برداری رسید.

 

شریعتی ادامه داد: امسال تا اجرای طرح تابستانه دریا فاز سوم آن که ویژه آقایان است، مورد استفاده عموم قرار می‌گیرد.

 

وی بیان کرد: در حال حاضر استخر روباز ویژه آقایان، طرح جداسازی فضای شنا در دریا، فضای نمایشی روباز ویژه فعالیت‌های فرهنگی و هنری و نیز 20 درصد از کارهای عمرانی طرح بانوان در حال انجام است.

 

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلای مازندران اعتبار فعالیت‌های عمرانی طرح ساحل فرح‌آباد ساری را از سال 92 تا پایان کار 6 میلیارد تومان اعلام کرد و بیان کرد: تاکنون 3/5 میلیارد تومان این اعتبار هزینه شد.

 

این مسئول در پایان با بیان اینکه از برنامه‌های مستمر بسیج سازندگی فعالیت در حوزه کشاورزی و زیرمجموعه‌های آن است، گفت: از سال گذشته با همکاری جهاد کشاورزی طرح همگام با کشاورز انجام شد و برای هر روستا یک کارشناس کشاورزی تعیین شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها