نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین:
نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین گفت: قشر مداحان یک قشر تخصصی هستند، همانطور که اقشار تخصصی دیگر ضوابطی برای ورود و خروج دارند این قشر نیز باید اینگونه شده و دارای شناسنامه شوند.
کد خبر: ۸۵۱۶۴۲۴
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۶

منویات رهبری در دیدار اخیر ایشان با قشر مداحان نکات، مطالبات و توصیه های ارزنده ای به همراه داشت، به گونه ای که باب های تازه ای را برای جامعه ذاکرین باز کرد. در همین راستا خبرنگار بسیج مداحان گفت وگویی با حجت الاسلام محمدرضا تویسرکانی نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین داشته است که در زیر می خوانید:

- باتوجه به دیدار اخیر رهبری با جامعه ذاکرین، ایشان چه مطالباتی از قشر مداحان داشتند؟

رهبری در دیدار با قشر مداحان در سال های متمادی همیشه به تاثیر گذاری بی نظیر مداحان اشاره داشته اند، در همین راستا دشمنان بر روی این قشر حساسیت داشته و اگر در جامعه مداحان تفکرات لازم ایجاد نشده و تذکرات به موقع داده نشود دشمن از این موضوع سوء استفاده خواهد کرد. دشمنان با استفاده از ترفند و مکر به دنبال تاثیرگزاری بر روی مداحان و استفاده از آنها در مسیر اهداف خود هستند لذا رهبر انقلاب اسلامی ایران به دنبال هدایت مداحان به مسیر انقلاب و جلوگیری از انحراف آنها هستند.

- رضایت رهبری از قشر مداحان چگونه است؟

مقام معظم رهبری از میان اقشار گوناگون جامعه قشر مداحان را یکی از بهترین اقشار در تحقق انقلاب اسلامی ایران دانسته و به همین دلیل دیدارهای ثابتی در طول سال با مداحان به صورت عمومی و خصوصی دارند. رهبری به همراه رضایتی که از این قشر دارند نگران ذاکرین نیز هستند البته باید توجه داشت که این نگرانی و دغدغه به معنای عدم رضایت نیست.

- سخنان و توصیه های رهبری در دیدار با جامعه مداحان چقدر تاثیرگذار بوده است؟

کلام حق می تواند کلام خدا، امام معصوم و یا ولی فقیه باشد. حال اگر این کلام بر روی فرد تاثیرگزار باشد باید عده ای درصدد عملیاتی شدن آن باشند. لذا برای انجام کلام حق باید گروهی برای پیاده کردن آن برنامه ریزی کنند.در غیر اینصورت کلام حق تاثیر لازم را نخواهد داشت. حضرت علی(ع) در این زمینه می فرماید «کسی که اطاعت نمی شود گویا نظری اصلا ندارد» یعنی اطاعت از سخن حق، می تواند برکات آن را نازل کند.

- آیا قشر مداحان باید کنترل شوند؟

قشر مداحان یک قشر تخصصی هستند، همانطور که اقشار تخصصی دیگر ضوابطی برای ورود و خروج دارند این قشر نیز باید اینگونه شده و دارای شناسنامه شوند. در جامعه مداحان از قدیم الایام به دنبال تعیین سازوکاری برای ورود و خروج افراد بودند اما تاکنون این کار صورت نگرفته است، در حال حاضر نیز سازمان رسمی رسیدگی به قشر مداحان سازمان تبلیغات اسلامی است.

- اعتکاف در جامعه امروز چه کاربردی دارد و نقش مداحان در این ایام چیست؟

به تعبیر مقام معظم رهبری اعتکاف یکی از رویش های انقلاب اسلامی است. اعتکاف یکی از فرصت های انسان برای ساختن ذات اثر گذار است. اعتکاف در جامعه امروز بیشتر برای خلوت و تنهایی انسان با خدا و تدبر در رفتار خویش است تا برگزاری مراسمات جمعی و احساساتی در همین راستا برگزاری برنامه های مداحی در اعتکاف زیاد سازگاری با فلسفه اعتکاف ندارد.

- مربیان حلقه های صالحین چه خصوصیات باید داشته باشند؟

به طور کلی حلقه های صالحین برای تربیت طراحی شده است، اما تربیت در هر قشری به تناسب همان قشر بوده و در بسیج مداحان نیز حلقه های صالحین مداحان بسیجی تربیت می کنند.

سرگروههای حلقه های صالحین مداحان باید 4 ویژگی ارتباط عمیق و ریشه دار با قرآن، ذهن روایی و حدیثی مناسب، بصیرت سیاسی بالا و تعلیم کلام رهبری در زمینه مداحی به مداحان را دارا باشند.

- شاهد بودیم عربستان در جنگ با یمن به صورت مفتضحانه ای شکست خورد، چطور آل سعود به چنین وضعیتی رسید؟

نگاه انقلاب اسلامی ایران در مورد جهان نگاهی قرآنی و اهل بیتی است. با توجه به روایات معتبر، در آخرالزمان پرچم قیام شیعیان به دست یمنی ها خواهد بود. موضوع یمن با این آتش بس تمام نشده بلکه تازه شروع شده است و تا زمانی که به هدف نهایی یعنی ظهور امام زمان(عج) برسد نیز ادامه خواهد داشت.

شیطان به آخرین روزهای عمر خود رسیده است این قطعی است به همین دلیل بیشترین تلاش های خود را در این عصر انجام می دهد. واقعا به صورت همه گیر تلاش می کند که جبهه حق را از بین ببرد اما اراده خداوند غیر از این است ، اراده خداوند بر این است که اسلام ناب جهانی  شود و می بینیم که دشمنان هزینه های زیادی در کشورهای مختلف می کنند اما در نتیجه جنگ در عراق، سوریه، لبنان، یمن، بحرین به نفع ایران میشود، این هم در دست ما نیست بلکه اراده خداوند در کار است.

- در پایان اگر در محضر امام زمان(عج) باشید چه شعری می خوانید؟

مولای من تو هستی

بابای من تو هستی

بابا بجز محبت بهر پسر ندارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات