20 هزار نفر از استان مرکزی به مرقد امام راحل اعزام می شوند

20 هزار نفر از دوستداران امام راحل از این استان برای شرکت در آیین ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی به مرقد مطهر امام خمینی (ره) در تهران اعزام می شوند.
کد خبر: ۸۵۱۶۴۰۱
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۶
شکرالله حسن بیگی روز سه شنبه در نشست اعضای ستاد بزرگداشت ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در استان مرکزی افزود: شش هزار و 500 نفر از اراک، چهار هزار و 500 نفر از ساوه دو هزار و 400 نفر از شازند، یک هزار و 500 نفر از زرندیه، یک هزار نفر از خنداب، 600 نفر از دلیجان، 900 نفر از محلات، 700 نفر از کمیجان، 700 نفر از فراهان، 600 نفر از آشتیان و 600 نفر از تفرش برای شرکت در آیین 14 خرداد به مرقد امام راحل اعزام می شوند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه آیین بیست و ششمین سالگرد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در روز 14 خرداد در خمین نیز برگزار می شود، مسوولان اجرایی این شهرستان باید با توافق ستاد بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره) استان مرکزی تعدادی از شهروندان خمینی را به مرقد مطهر امام راحل اعزام کند.

سرپرست استانداری استان مرکزی اضافه کرد: برای اعزام این تعداد زایر به بیش از 500 دستگاه اتوبوس نیاز است که نهاد های دولتی باید مساعدت لازم را در این زمینه داشته باشند.

وی افزود: امام خمینی (ره) به عنوان شاخصی برای تمام اقشار و اندیشه های متفاوت جامعه است و امروز وظیفه ماست که خط مشی فکری آن حضرت را تبیین کنیم.

حسن بیگی گفت: ایام ارتحال امام فرصتی برای انتقال اندیشه های ناب امام خمینی(ره)، رفتار، منش، زندگانی و ابعاد گوناگون زندگی آن شخصیت فرزانه به نسل جوان است.

وی با بیان این که آثار و بازتاب اندیشه‎های امام خمینی(ره) در ابعاد سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در دنیا متبلور است، خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) با تحقق انقلاب اسلامی ایران، اسلام را احیا و به دنیا عرضه کرد.

سرپرست استانداری استان مرکزی ایمان به خدا، حمایت از مردم و خودباوری را سه ویژگی اصلی امام راحل عنوان کرد و گفت: این ویژگی های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران باید در شخصیت همه مسوولان و دولتمردان تبلور یابد.

وی تاکید کرد: امام راحل با وجود اینکه مورد احترام و اطمینان آحاد مردم ایران بود اما به برگزاری رفراندوم در 12 فروردین سال 1358 تاکید داشتند که این مهم نشان از جایگاه ویژه مردم در قلب و ذهن ایشان داشت.

حسن بیگی ادامه داد: مسوولان و دولتمردان باید از شخصیت والای امام راحل الگوگیری کرده و خدمت رسانی بی منت را برای اقشار مختلف مردم سرلوحه امور خود قرار دهند.

وی توجه ویژه امام راحل به وحدت در جوامع اسلامی، مردمی بودن، ساده زیستی، کار و تلاش شبانه روزی برای آبادانی ایران اسلامی، مبارزه با استکبار و سلطه طلبان، دستگیری از مظلومین جهان، نفی فرهنگ غربی و مبارزه با پدیده غرب زدگی، نفی تحجر، دفاع از احکام دین مبین اسلام و سیره اهل بیت(ع)، مبارزه با فساد و تکیه بر اقتصاد و تولیدات داخلی را از دیگر ویژگی های امام خمینی (ره) دانست.

سرپرست استانداری استان مرکزی یادآوری کرد: پدیده بیداری اسلامی که هم اکنون در نقاط مختلف جهان شکل گرفته است برگرفته از آرمان ها و ارزش های امام خمینی(ره) است که این مهم افتخاری بزرگ برای ملت ایران محسوب می شود.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی نیز در این نشست گفت: هفت کمیته تدارکات و پشتیبانی با مسوولیت اداره کل صنعت، معدن و تجارت، کمیته امداد و درمان با مسوولیت دانشکده علوم پزشکی، کمیته حمل و نقل با مسوولیت اداره کل حمل و نقل و پایانه ها، کمیته اعزام با مسوولیت سپاه روح الله، کمیته فرهنگی با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، کمیته برگزاری مراسم با شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و کمیته امنیتی با مسوولیت معاونت سیاسی و امنیتی استانداری مرکزی مسوولیت اعزام زایران را به مرقد مطهر امام راحل بر عهده دارند.

سردار مهدی صدیقی بیان کرد: برپایی ایستگاه های صلواتی در مبادی ورودی استان مرکزی، برگزاری نمایشگاه کتاب از آثار امام خمینی(ره) و فضا سازی شهری از مهمترین برنامه های ستاد برگزاری مراسم ارتحال امام راحل در نقاط مختلف استان مرکزی است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه استان مرکزی به عنوان سرزمین امام راحل در همه جای دنیا شناخته شده است، انتظارات مسوولان کشوری نیز از این استان بیشتر از مردم دیگر نقاط ایران اسلامی است بنابراین همه باید در برگزاری هر چه باشکوهتر مراسم ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی تلاش کنند.

امام خمینی(ره) در روز بیستم جمادی الثانی 1320 هجری قمری مطابق با 30 شهریـور 1281 هجری شمسی در شهرستان خمین از توابع استان مرکزی در خانواده ای اهل علـم متولد شد و در 14 خردادماه سال 1368 در تهران رحلت کرد و به ملکوت اعلی پیوست.
ارسال نظرات
آخرین اخبار