در واکنش به عدم انتشار گزاره‌برگ ایرانی صورت گرفت
7200 نفر از اساتید، طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در نامه‌ای خطاب به نمایندگان مجلس ضمن انتقاد از عدم انتشار گزاره برگ ایرانی درخواست کردند نمایندگان از ظرفیت قانونی خود در این خصوص استفاده کنند.
کد خبر: ۸۵۱۶۲۴۷
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶

خبرگزاری بسیج_7200نفر از اساتید، طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در نامه ای خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از عدم انتشار گزاره برگ ایرانی درخواست کردند نمایندگان از ظرفیت قانونی خود در این خصوص استفاده کنند.

در این نامه خطاب به نمایندگان مجلس امده است: همان گونه که مستحضرید از ابتدای مقطع جدید مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه 1+5 از آذرماه سال 92 تا کنون، تیم مذاکره‌کننده کشورمان از ارائه دقیق و صریح واقعیات مورد مذاکره و توافق به پیشگاه عموم ملت شریف ایران خودداری نموده است.

این نامه می‌افزاید: این رویه با وجود اظهارنظرهای متفاوت و بعضاً متناقض اعضای محترم تیم مذاکره‌کننده در بسیاری از موضوعات، موجبات کاهش اعتماد عمومی و نگرانی های نخبگان را فراهم آورده است.

در این نامه آمده است: با این حال پس از امر مقام معظم رهبری به مسئولین مربوطه در خصوص در جریان قرار دادن مردم و نخبگان از واقعیات مذاکرات، درخواست اکثریت قاطع نمایندگان ملت و مطالبات گسترده افکار عمومی پیرامون انتشار گزاره برگ – فکت شیت - تیم ایرانی، به نظر می‌آید اراده‌ای در جهت انتشار رسمی این واقعیات در مسئولین مربوطه وجود ندارد.این مقاومت تعجب برانگیز، آن هم در معمول‌ترین درخواست‌ها موجبات نگرانی‌های شدیدی را در مقطع سرنوشت‌ساز پیش رو به همراه آورده است.
درپایان این نامه آمده است: در همین راستا از شما نمایندگان ملت خواستاریم تا با طرح سؤال از رئیس‌جمهور محترم در صحن علنی مجلس شورای اسلامی پیرامون دلایل امتناع از انتشار رسمی این جزئیات، از ظرفیت‌های قانونی خویش در راستای پیگیری منافع ملی و دفاع از حقوق موکّلین خود بهره‌گیری نمایید.

ارسال نظرات