رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه با اشاره به اینکه برپایی هر ساله مسابقات بین المللی قرآن کریم حاوی پیام‌های بسیاری در عرصه بین المللی است، گفت: بار و محتوای این پیام تلاش جمهوری اسلامی ایران برای ترویج فرهنگ قرآنی در جهان است.
کد خبر: ۸۵۱۶۲۲۱
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام سید رضا تقوی در آستانه برگزاری سی و دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم این رویداد بزرگ قرآنی را اعلام موضع نظام جمهوری اسلامی دانست و افزود: در عین حال که برگزاری مسابقات و اجرای این قبیل برنامه جزو رسالت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه به شمار می‌آید، اما در کل هدف از اجرای مسابقات بین المللی قرآن کریم بیان موضع نظام در تلاش برای تبلیغ و ترویج فرهنگ قر آنی در جهان است.

وی ادامه داد: هر نظام و حکومتی سعی می‌کند مقولات ارزشی خود را در غالب برنامه‌هایی اجرایی و عملیاتی کرده و در معرض دید جهانیان بگذارد، نظام جمهوری اسلامی ایران نیز با طراحی و برپایی مسابقات بین المللی قرآن کریم به دنیا اعلام می‌کند که قرآن و عمل به آموزه‌های آن برای ما امر مقدسی است.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه اولین پیام مسابقات را اعلام موضع و ارج نهادن به کلام الله دانست و افزود: برپایی این مسابقات جامعه رادر مسیر نورانی قرآن و تریج فرهنگ الهی سوق می‌دهد.

به گفته حجت الاسلام تقوی در حقیقت ما با برگزاری این قبیل مسابقات به دنیا نشان می‌دهیم که فرهنگ قرآنی را در درون فرهنگ عمومی خود وارد کرده‌ایم.

وی از دیگر فواید برپایی این مسابقات را دور هم جمع شدن اندیشمندان و علاقه مندان قرآنی برشمرد و گفت: در نتیجه می‌توان گفت این مسابقات پاسخی است به نیازهای جمع زیادی از اقشار قرآن خوان جامعه.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه وحدت در جهان اسلام و بین مسلمانان را پیام دیگر مسابقات بین المللی قرآن کریم دانست و تصریح کرد: ما در محور این مسابقات وحدت امت اسلامی را تقویت می‌کنیم.

وی بیان داشت: این امتیازی برای نظام جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌آید که جامعه قرآنی و قرآن پژوهان را دور هم جمع کرده و د رمحور قرآن ندای وحدت در جهان اسلام را سر می‌دهد.

حجت الاسلام تقوی با اشاره به اینکه با قرائت و صوت زیبای بسیاری از قاریان برجسته جهان اسلام بسیاری از دل‌های آماده نیز به خیل عظیم قرآن دوستان افزوده می‌شود گفت: جذب انسان‌های علاقه‌مند به قرآن و افزایش تعداد دوستداران کلام الله مجید از دیگر شاخصه‌های برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم به شمار می‌آید.

وی توجه به مفاهیم مضامین را در کنار قرائت قرآن کریم از دیگر امتیازات مثبت مسابقات بین المللی قران کریم برشمرد و گفت: در این مسابقات همچنین تاکید می‌شود که تنها نباید در قرائت و صوت متوقف شد، بلکه باید از سطح آیات به فهم و عمق آن نیز پی برد.

ارسال نظرات