به مناسبت بزرگداشت هفته معلم و سالروز تشکیل بسیج فرهنگیان همایشی به همین مناسبت برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۱۶۱۸۲
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، دوشنبه14 اردیبهشت ماه و هم زمان با هفته و معلم و تشکیل بسیج فرهنگیان همایشی به همین مناسبت در سالن همایش امام خمینی(ره) سنندج و با حضور جانشین فرمانده سپاه بیت المقدس، فرمانده ناحیه سپاه سنندج، مسئولین آموزش و پرورش استان و معلمین و فرهنگیان برگزار شد.

سردار حمزه فلاح جانشین فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان در این مراسم اظهار داشت: قشر معلمین همچون شمع می سوزند تا دیگران راه را بیابند.

وی گفت: حضور فرهنگیان بسیجی در حلقه های شجره ی طیبه صالحین به عنوان تربیت کنندگان نسل های آینده در پیشبرد اهداف کشور بسیار تاثیر گذار است .

سردار فلاح با بیان اینکه یکی از نیازها و ویژگی های معلمین تزکیه است زیرا آنان هم خدا شناس و خودشناس هسند لذا می توانند الگویی برای دانش آموزان باشند که بتوانند یک جامعه را در بعد ایمان و اخلاق تقویت کنند .

وی با اشاره به نقش معلمان در پرورش نسل آینده ساز کشور گفت: امروز معلمان ما در کلاس های درس خود پرورش فکری دانش آموزان در بعد ایمانی و اخلاقی را بر عهده دارند و اگر معلم رسالت والایی که در جامعه دارد بر اساس آن عمل کند خیلی از مشکلات حل خواهد شد .

سردار فلاح با بیان اینکه شهدای فرهنگی را پرورش یافتگان اسلام و قرآن هستند اظهار کرد: معلمان شهید در عرصه دفاع مقدس درس ایثار ، شجاعت ، استقامت و ایمان را به ما دادند و در کنار شاگردان خود با حماسه آفرینی از کیان نظام اسلامی دفاع نمودند .

وی بهترین الگوهای جامعه اسلامی را شهیدان دانست و با تاکید بر اینکه شهدا به گردن همه ما حق دارند تصریح نمود : امروز نیاز جامعه به استفاده از سیره شهداء خیلی بیشتر است ، شهداء تربیت یافته معلمان هستند و باید از زندگی آنها درس گرفت.

سردار فلاح به نقش و مشارکت پررنگ اجتماعی معلمان در عرصه های مختلف اجتماعی، سیاسی و اقتصادی اشاره کرد و گفت: معلمان همواره نقش مهمی در فرایند جامعه پذیری و مسوولیت پذیری دانش آموزان در جامعه به عهده دارند.

جانشین فرمانده سپاه بیت المقدس افزود: مهمترین تولید جامعه ی معلمین تحویل افراد سالم به جامعه است که بتوانند آینده ی کشور را برای آنها ترسیم نمایند.

در پایان این مراسم از خانواده های شهداء شاخص قشر فرهنگیان و همچنین برگزیدگان جشنواره های علمی و بسیجیان فرهنگی نمونه استان با اهداء لوح تقدیر و تشکر به عمل آمد.

ارسال نظرات