مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان با بیان اینکه شهید مطهری همواره در برابر طوفان اندیشه های انحرافی پرچمدار مبارزه و دفاع از اسلام بود گفت: شهید مطهری با افکار انحرافی می جنگید نه با افراد منحرف.
کد خبر: ۸۵۱۶۱۶۵
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، حجت الاسلام و المسلمین عزت الله معتمد در همایش فرهنگیان بسیجی شاهد و ایثارگر که بمناسبت گرامیداشت شهید مطهری در دهکده ساحلی برگزار شد ماه رجب را ماه تزکیه و خودسازی دانست و اظهار کرد: طبق احادیت و روایت رجب و شعبان دروازه ورود به درک لیالی قدر است.

وی با اشاره به این جمله معروف آیت الله بهجت که فرمودند "از امامت و ولایت باید به رسالت رسید و از رسالت به خدا" تصریح کرد: این روورد و خروج ها در این ماهها تجلی می یابد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری گفت: افکار و اندیشه های شهید مطهری نیاز جامعه امروز و فضاهای فرهنگی و تربیتی ماست.

حجت الاسلام معتمد موقعیت فرهنگی و اجتماعی، آسیب پذیری نسل جوان، گسست فکری میان نسل اول و سوم و وجود جریان های سیاسی را از لازمه های ترویج اشاعه افکار و اندیشه های شهید مطهری در جامعه دانست.

وی شهید مطهری را معمار بنای فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی و مغز متفکر انقلاب خواند و گفت: دشمن پس از 80 روز از وقوع انقلاب این استاد فرزانه را به شهادت رساند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان با تاکید بر توجه به اندیشه ها و افکار استاد شهید مطهری در جامعه یادآور شد: توجه به علم و دانش و پژوهش های بنیادی در حوزه معرفتی، شناخت انقلاب و مبانی انقلاب و جلوگیری از رخنه و نفوذ نامحرمان به انقلاب و همچنین شناخت دشمن از مهمترین دغدغه های استاد شهید مرتضی مطهری در یادداشت های پایانی به جا مانده از ایشان است.

حجت الاسلام معتمد با بیان اینکه امروز نه تنها فلاسفه جهان توحیدی بلکه اندیشمندان مادی نیز از شهید مطهری الگو می پذیریند افزود: شهید مطهری بسیاری از تضادهای معرفتی و فلسفی را پاسخ گفت و بسیاری از سخنوران نیز در برابر ادله استاد سخنی برای بیان و میدانی برای مجادله نداشتند.

وی با بیان اینکه شهید مطهری دژ انسداد فکری را شکست اضافه کرد: شهید مطهری توانست انسدادی که سالها به حوزه های علمیه، دانشگاهها و حتی خانه ها رسوخ کرده بود را از بین ببرد و با استراتژی و متد علمی خود که همان عقل خود بنیاد فکری بود تمام نگرانی ها را بر هم زد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان با تاکید بر الگوگیری جوانان از اندیشه های شهید مطهری خاطرنشان کرد: شهید مطهری دارای نگرشی عمیق و فلسفی در تاریخ و ضرورت های جامعه بود چیزی که امروز اکسیر جامعه و نخبگان ماست.

حجت الاسلام معتمد با بیان اینکه شهید مطهری همواره در برابر طوفان اندیشه های انحرافی پرچمدار مبارزه و دفاع از اسلام بود خاطرنشان کرد: شهید مطهری با افکار انحرافی می جنگید نه با افراد منحرف.

وی با اشاره به اینکه از شهید مطهری 100 کتاب به یادگار مانده است گفت: 2 ویژگی و شاخص مهم در اندیشه های استاد مطهری شامل شیوه و اسلوب ثابت اندیشیدن و هماهنگی میان نگرش و بینش های سیاسی، اعتقادی، معیشتی، محرومیت زدایی و ... است.

   

ارسال نظرات