با تأييد نشدن اهليت استيل‌آذين براي خريد سرخ‌ها

مزايده پرسپوليس هم به راند چهارم كشيده شد

در حالي كه ديروز فوتبال‌دوستان انتظار داشتند مالك جديد قرمزها معرفي شود سازمان خصوصي اعلام كرد هيچ كدام از خريداران باشگاه پر‌سپوليس نتوانستند حائز شرايط خريد اين باشگاه باشند.
کد خبر: ۸۵۱۶۰۹۱
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۶
به گزارش خبرگزاری بسیج، خصوصي‌سازي باشگاه‌هاي استقلال و پرسپوليس به مرحله چهارم كشيده شد. در حالي كه ديروز فوتبال‌دوستان انتظار داشتند مالك جديد قرمزها معرفي شود سازمان خصوصي اعلام كرد هيچ كدام از خريداران باشگاه پر‌سپوليس نتوانستند حائز شرايط خريد اين باشگاه باشند. بر اين اساس در تاريخ‌هاي 28 و 29 ارديبهشت و پس از دربي تهران مزايده چهارم باشگاه‌هاي استقلال و پرسپوليس برگزار مي‌شود. اين در حالي است كه پرسپوليس با داشتن دو خريدار پروپاقرص تا آستانه فروش نيز پيش رفته بود. 

رد صلاحيت استيل‌آذين

در مزايده سوم پرسپوليس شركت بهنام پيشروي كيش، شركت استيل‌آذين ايرانيان و همين‌طور شخصي به نام معظمي نيا در مزايده اين باشگاه شركت كردند كه در نهايت شركت بهنام پيشروي كيش و معظمي‌نيا به خاطر عدم پرداخت وجه شركت در مزايده در موعد مقرر، نتوانستند در اين مزايده شركت كنند. در شرايطي كه درخواست‌ استيل‌آذين مورد قبول سازمان خصوصي قرار گرفت، ولي اين خريدار نيز در مرحله تأييد اهليت نتوانست يكي از سه شرط لازم را براي به دست آوردن اهليت احراز كند و لذا اين خريدار نيز از مزايده كنار گذاشته شد. شركت بهنام پيشروي كيش مبلغ 298 ميليارد تومان و شركت استيل‌آذين نيز مبلغ 296 ميليارد و 666 ميليون و 666 هزار و 666 تومان براي خريد باشگاه پر‌سپوليس پيشنهاد داده بودند. 

بدهكار بانكي

ميرعلي‌اشرف عبدالله‌پوري‌حسيني در نشست خبري خود خيال همه را از رد صلاحيت استيل‌آذين راحت كرد. رئيس سازمان خصوصي‌سازي با اشاره به اين موضوع گفت: «شركت بهنام پيشروي كيش ادعا كرده بود كه سپرده مزايده را به موقع پرداخت كرده بود، اما پول سپرده پس از ساعت 14 روز چهارشنبه به حساب سازمان خصوصي‌سازي نشسته بود. تنها شركتي كه طبق مقررات وارد شده بود، شركت استيل‌آذين بود كه جهت تأييد اهليت، آن را به مراجع ذي‌صلاح ارجاع داديم. استيل‌آذين ايرانيان به نام خود در مراجع مشكلي نداشت، ولي سهامداراني كه به عنوان متقاضي معرفي شده بودند يكي از سه شرطي را كه بايد رعايت مي‌كردند نتوانستند احراز كنند و مزايده چهارم در روز 29 ارديبهشت‌ماه برگزار مي‌شود.»
رئيس سازمان خصوصي‌سازي در مورد اينكه آيا پيشنهاد مهم است يا داشتن اهليت عنوان كرد: «اولين موضوعي كه اهميت دارد پيشنهاد بالاتر است وقتي پيشنهادها مشخص شد ما از اولين پيشنهاد اهليت را بررسي مي‌كنيم و اگر اهليت نفر اولي كه بالاترين پيشنهاد را داده تأييد نشد اهليت نفر دوم را بررسي مي‌كنيم. ما از افرادي كه در مزايده شركت مي‌كنند براي اقساط چك و سفته دريافت مي‌كنيم.» پوري‌حسيني همچنين حضور مجدد مدعيان خريد دو تيم را رد نكرد: «استيل‌آذين با برطرف كردن نقصي كه باعث رد اهليت شد مي‌تواند به مزايده بازگردد. شركت شرايكو كه خواهان خريد استقلال بود هم مي‌تواند بار ديگر در مزايده شركت كند. در اين مزايده همه چيز از صفر شروع مي‌شود و شرايكو هم اعلام كرده حاضر است نقدي استقلال را بگيرد.»
به گفته رئيس سازمان خصوصي‌سازي قانون محدوديتي براي برگزاري مزايده تعيين نكرده است: «قانون محدوديتي مشخص نكرده ما مي‌خواستيم مزايده پس از پايان فصل برگزار شود تا نتيجه آن تأثيري روي دربي نگذارد. خوشبختانه طلسم رسيدن پيشنهاد در مزايده‌ها شكسته شد و متقاضيان سپرده واريز كردند با اين شرايط بعيد مي‌دانم مزايده چهارم برنده‌اي نداشته باشد.»

اعتراض عابديني 

نماينده شركت استيل‌آذين به شدت به رد صلاحيت يكي از سهامداران اين شركت اعتراض كرد. امير عابديني از سازمان خصوصي‌سازي خواست علت رد صلاحيت‌شان را اعلام كنند: «با توجه به رد صلاحيت استيل‌آذين ايرانيان نام شركت ما خدشه‌دار شده است. از شما مي‌خواهم در مقابل افكار عمومي پاسخگو باشيد. اگر شرط بدهكاري‌هاست كه شما حق داريد. اگر شرط تقابل با نظام است كه آن چيز ديگري است و به خدا مي‌سپاريم. اگر بحث مسائل سوء‌پيشينه است و ما نتوانستيم براي شما گواهي عدم سوء‌پيشينه بياوريم آن را هم باز به خدا پناه مي‌بريم. اما اينكه دولت محترم دوست ندارد شركت استيل‌آذين ايرانيان مالك باشگاه پر‌سپوليس شود بحث جداگانه‌اي دارد. در حال حاضر اراده‌اي وجود دارد كه اين دو باشگاه را در اختيار دولت باقي بگذارد و اين نگران‌كننده است.»
 پور‌ي‌حسيني پاسخ نماينده استيل‌آذين را اين‌گونه داد: «اگر صلاحيت شركت استيل‌آذين تأييد نشد صرفاً به خاطر مشكلات در سيستم بانكي بود و در مواردي كه شما اعلام كرديد، نمي‌توانم نظري بدهم.»

اگر حق پخش شود... 

علي كفاشيان ابراز اميدواري كرد با حل مشكل پرداخت حق پخش به باشگاه‌ها مشكل واگذاري سرخابي‌ها نيز حل شود: «تا زماني كه مشكل قانون حق پخش و درآمدزايي حل نشود، هر كسي كه استقلال و پرسپوليس را بخرد، بايد از جيب هزينه كند. اگر اين موارد به قانون تبديل شود، آنگاه شاهد درآمدزايي باشگاه‌ها خواهيم بود و اميدوارم اين مشكل هرچه زودتر حل شود.» 
ارسال نظرات
آخرین اخبار