خبرهای داغ:
حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با تاکید بر لزوم شناسایی و حمایت جدی نخبگان علمی، بر ضرورت ارتقای علمی کشور تاکید و تصریح کرد: اگر در جامعه ای، نخبگان و علم پژوهان تشویق نشوند و در مقابل، کسانی که اهل منکرات و خلاف شرع هستند، مورد تشویق قرار بگیرند، نشانه انحطاط آن جامعه است.
کد خبر: ۸۵۱۶۰۷۱
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور با حضور در بیت حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با این مرجع تقلید دیدار کرد.


این مرجع تقلید با  تشکر از دکتر ستاری و همکارانشان و تقدیر از خدماتی که انجام می دهند اظهار کرد: دین اسلام، دین علم است. دین اسلام، دین پیام بزرگ «هل یستوی الذین یعلمون و الذین لایعلمون» است. دین اسلام می گوید کسانی که از علم بی بهره اند، ارزشی ندارند و جز خواری و ذلّت، نصیبشان نخواهد شد.

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلّم از ابتدا نسبت به علم آموزی تشویق و تأیید فرمودند و روایات اهل بیت علیهم السلام برای علم پژوهی و ارزش علم و عالم، اهمیت ویژه ای قائل است.

وی در قسمت دیگری از بیانات خود افزود: ضعف ها و گرفتاری های ما، همه از جهت ضعف علمی است. جامعه ای که دانشمند باشد، قدرتمند است. هر چه در رشته های مختلف علوم و فنون بیشتر وارد شویم، اسباب افتخار زیادتری فراهم می شود. کُندی در مسیر پیشرفت علمی جامعه، موجب ضعف و حقارت یک ملّت می شود.

این مرجع تقلید حرکت علمی کشور، متناسب با روند رو به رشد علم در جهان را ضروری دانست و بیان داشت: دنیا از نظر علمی به سرعت در حال پیشرفت است؛ اگر جامعه ای در جنبه های فراگیری دانش های مختلف کوتاهی کند خیلی عقب می ماند و ضعیف خواهد شد. باید جامعه ی اسلامی در این بُعد به سرعت پیش رود تا محتاج دیگران نشود.

حضرت آیت الله صافی در ادامه این دیدار با بیان ضرورت تشویق دانشمندان و نخبگان در کشور خاطرنشان کرد: تشویق نخبگان و دانشمندان، تکریم علم و دانش، و از وظایف شرعی است. باید اهتمام داشته باشید و خود را مقیّد بدانید به اینکه دانشمندان و نخبگان و دانشجویان را مورد تشویق قرار دهید. اگر در جامعه ای، نخبگان و علم پژوهان تشویق نشوند و در مقابل، کسانی که اهل منکرات و خلاف شرع هستند، مورد تشویق قرار بگیرند، نشانه انحطاط آن جامعه است.

این مرجع تقلید در پایان این دیدار ضمن مسألت مغفرت برای پدر بزرگوار آقای دکتر ستاری، یادآورشد: انشاء الله شما و همکاران عزیزتان، در مسیر خدمت به دین و مسلمین، موفق باشید و توفیق انجام کارهایی که مرضیّ حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه است را داشته باشید.


 در ابتدای این دیدار، دکتر ستّاری ضمن ابلاغ سلام ریاست محترم جمهوری، گزارشی از فعالیت ها و برنامه های این معاونت ارائه داد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها