خبرهای داغ:
شاه امیریان
در همایش بزرگ فرهنگیان بسیجی شیراز مطرح شد:
دکتر یزدانی: بسیجی نمونه فرهنگی کسی است که نمونه واقعی در اخلاق، تعلیم ،تربیت و تدریس باشد.
کد خبر: ۸۵۱۶۰۳۰
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، همایش بزرگ فرهنگیان بسیجی سومین حرم اهل بیت با حضور جمع کثیری از فرهنگیان بسیجی نواحی چهارگانه آموزش و پرورش شیراز در دانشگاه فرهنگیان سلمان فارسی علیهم السلام برگزار شد.

در این همایش دکتر یزدانی با بیان اینکه بسیجی واقعی بازوی ولایت است ابراز داشت: بسیجی واقعی کسی است که 4 ویژگی "ورع، جهد، عفت و سداد"را داشته باشد. این ویژگی ها از یک سو به به خود سازی فردی منجر می شود و از سوی دیگر به رشد و پرورش اطرافیان ما می انجامد. و به تعبیر دیگر کسی می تواند بسیجی واقعی و بازوی ولایت باشد که بتواند خود و دیگران را بر این 4 محور تقویت و پرورش دهد.

وی خطاب به فرهنگیان بسیجی متذکر شد: اگر همه سعی کنیم در بسیجی بودن نمونه آن باشیم که اعتقاد داریم بسیجی باید این گونه باشد، این خود تبلیغ دین است این یعنی بازوی ولایت بودن و این با گناه نکردن میسر می شود.
وی با اشاره آیات قرآن و با بیان اینکه بسیجی را از حسن انجام وظیفه اش بشناسیم افزود: اگر به وظیفه مان به درستی عمل کرده و مسئولیتی را که بر عهده داریم را به درستی انجام دهیم، بازوان ولایت و پیروان خط مولا علی خواهیم بود.
وی با اینکه معلم نمونه عملی تعلیم و تربیت است افزود: بسیجی نمونه فرهنگی کسی است که نمونه واقعی در اخلاق، تعلیم ،تربیت و تدریس باشد.
یزدانی با اشاره به این که دانش آموزان درسی را دوست دارند که معلم آن درس را دوست دارند بیان داشت: یک معلم نمونه، کسی است که دانش آموز را به درس علاقمند کند.
وی خاطر نشان کرد: میزان اعتبار شما در کلاس به میزان اعتمادی است که دانش آموز از لحاظ علمی، رفتاری و اخلاقی به شما دارد پس تلاش نمایید تا دانش آموز در کلاس شما به سمت خدا برود.
این فعال حوزه علوم قرآنی خطاب به فرهنگیان بسیجی شیراز گفت: امروز وظیفه شما معلم بسیجی است که بتوانید دانش آموزان را به خطراتی که در معرض آن هستند هشدار داده و نسبت به آن ایمن سازید.
یزدانی با بیان اینکه یک معلم باید در کنار آموزش و روشنایی فکر، روشنایی بخش دل و گرما بخش جان دانش آموز باشد اظهار داشت: معلم باید روشنایی بخش و روشنایی دهنده هم باشد تا دانش آموز راه را پیدا کند و اخلاق، منش و بینش را در کنار درس یاد بگیرد. اگر به این عمل کرده و به آن جامه عمل پوشاندیم آن گاه به رسالت خود عمل کرده ایم.
وی با تاکید براینکه تلاش نمایید لحظه لحظه کلاس درس شما بهترین ذخیره دنیا و آخرت شما باشد افزود: اگر انسان بتواند با نگاه الهی و با حیات طیب به این کار نگاه کند، می تواند در یک ساعت کار در یک کلاس درس 40 نفره، 40 ساعت عمل صالح داشته باشد. بنابراین بهترین فرصت ها و بهترین فرصت دوران عمرتان ساعتی است که در کلاس درس هستید و هیچ عمل صالحی برتر از این در نامه عمل شما نخواهد بود.
وی در پایان متذکر شد: رسالتی بزرگ، عظیم و مسئولیتی بسیار والا برعهده همه ماست و انجام این عمل و مسئولیت با کسب معنویت به همراه افزایش اطلاعات امکان پذیر است و بدون تغذیه معنوی نمی توانید از عهده آن برآیید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها