يگ چهاردهم رو به پايان است در حالي كه بيشتر و بدتر از ليگ‌‌هاي گذشته بداخلاقي داشت. از توهين به مربي و بزرگ‌تر گرفته تا توهين به هوادار و در نهايت توهين به تمام فوتبال و حتي توهين به ايران!
کد خبر: ۸۵۱۵۹۴۵
|
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰
به گزارش خبرگزاري بسيج، چهاردهمين دوره رقابت‌‌هاي ليگ برتر به دو هفته پاياني خود رسيد، ليگي كه اين فصل بيشتر از فصل‌‌هاي قبل هواداران فوتبال را آزار داد؛ ليگي كه با برخي از چهره‌ها و بازيكنانش بيشتر از آنكه مايه نشاط و شور و سرور باشد سبب سرافكندگي و خجالت بود براي فوتبال ايران.  

ليگ چهاردهم به پايان مي‌رسد و خيلي زود بازار نقل و انتقالات با سر و صداهاي خاص خودش آغاز مي‌شود، آن وقت است كه بي‌اخلاق ‌هاي ليگ با دريافت‌‌هاي ميلياردي جابه‌جا مي‌شوند، انگار نه انگار كه همين‌ها يك فصل تنها خودنمايي كردند، بي‌اخلاقي را رواج دادند و بي‌خيال فوتبال و دوندگي در زمين فقط پول گرفتند.  حاصل ليگ را مي‌توان همين امروز روي صفحه اول روزنامه‌‌هاي ورزشي ديد، ليگي كه بازيكنان جوان و آينده‌سازش مي‌شوند پيام صادقيان، خانزاده، حامد لك، فروزان، محسن مسلمان، جاسم كرار، قاضي، سوشا مكاني و ... اينها ويترين ليگي هستند كه بي‌اخلاقي از سر و روي آن مي‌بارد؛ ليگي كه حتي ديگر دربي‌‌‌هاي آن هم تماشاگر را به ورزشگاه نمي‌كشاند. 

حاصل اين ليگ البته اگر بگذريم از برخي تيم‌‌هاي جوان و پرانگيزه و مربيان موفق آن جمع مي‌شود در عده‌اي بازيكن بي‌اخلاق و مربي تاريخ مصرف گذشته كه البته پول خوب مي‌گيرند و متأسفانه تعداد آنها بيشتر از انگشتان دو دست مي‌شود، ما مانده‌ايم كه در كدام يك از ليگ‌‌هاي فوتبال دنيا حتي آنها كه به بي‌اخلاقي معروفند اينقدر بازيكن منحط و بداخلاق وجود دارد.  ليگ چهاردهم رو به پايان است در حالي كه چهره‌‌هايي به فوتبال ايران معرفي كرد كه بيشتر از آنكه در زمين فوتبال معروف باشند در فضاي مجازي فعال بودند و سر از ناكجا‌آبادها درآوردند. پيام صادقيان سمبل اين عده شد اما جدا از او بودند و هستند بازيكناني ديگر كه پشت هافبك پرحاشيه پرسپوليس پنهان شدند و شايد خيلي از او هم فعال‌تر بودند اما ديده نشدند. ليگ چهاردهم رو به پايان است در حالي كه بيشتر و بدتر از ليگ‌‌هاي گذشته بداخلاقي داشت. از توهين به مربي و بزرگ‌تر گرفته تا توهين به هوادار و در نهايت توهين به تمام فوتبال و حتي توهين به ايران! 

ليگ رو به اتمام است بدون اينكه بتوان حاصلي از آن براي فوتبال ايران متصور بود، اما همين ليگ بي كيفيت با فوتبال خسته كننده و كسالت‌آور فصل نقل و انتقالات را پيش رو دارد؛ فصلي كه بي‌ترديد، ميليارد، ميليارد روي قيمت همين بي‌اخلاق‌ها و بي‌كيفيت‌ها اضافه خواهد كرد.  سال‌هاست كه مي‌گويند دريافت چند صد ميليوني و چند ميلياردي آفت اصلي فوتبال است اما هيچ تلاشي براي فرهنگ‌سازي پرداخت‌ها در اين فوتبال نمي‌شود تا روز به روز سقوط بيشتر فوتبال و انحطاط اخلاقي آن را نظاره‌گر باشيم. مي‌توان خيلي راحت پيش‌بيني كرد كه براي همين پرحاشيه‌ها و بي‌كيفيت‌ها چه تيم‌ها و چه مديراني دست به جيب مي‌شوند و به خيال منفجر كردن بمب لحظه به لحظه و ثانيه به ثانيه قيمت‌ها را بالا مي‌برند و در نهايت ليگ پانزدهم با تعدادي بازيكن پرمدعاتر، بداخلاق‌تر و بي‌كيفيت‌تر آغاز مي‌شود.  فوتبال ايران محتاج فرهنگ‌سازي است، محتاج زير و رو شدن از بالا تا پايين، اين فوتبال باشگاهي هر چند جرقه‌هايي از اميد و باروري را همراه خود دارد اما در نهايت با سرعت غير قابل تصوري به نابودي بيشتر نزديك مي‌‌شود تا اعتلا و رشد. ليگ چهاردهم رو به پايان است اما حاصلي براي فوتبال ايران به همراه نداشته فقط تعدادي مسابقه برگزار شده و مبالغ هنگفتي به جيب فوتباليست‌‌هاي بي‌كيفيت واريز شده، كيفيت ليگ پانزدهم با اين شرايط معلوم نيست بهتر باشد
ارسال نظرات