خبرهای داغ:
در حالی که چندی پیش رسما ارکستر ملی و ارکستر سمفونیک تهران ادغام شدند؛ زمزمه‌هایی مبنی بر حضور محمدرضا شجریان در این ارکستر به عنوان خواننده شنیده می‌شود.
کد خبر: ۸۵۱۵۹۰۷
|
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج،‌ علی رهبری چندی پیش در نشستی خبری از حضور در یک ضیافت شام با یک خواننده و دعوت از او برای حضور در ارکستر خبر داد. چند روز بعد محمدرضا شجریان در کنسرت ارکستر سمفونیک ملی ایران حضور یافت و حضور و دیدار او با مدیران و اعضای ارکستر بعد از کنسرت چهارشنبه گذشته، شائبه حضور این خواننده در این ارکستر را تقویت کرده است.

شجریان با حضور در پشت صحنه ارکستر ضمن دیدار با جمالی مدیر عامل بنیاد رودکی و علی رهبری گفته بود: «اجرای فوق‌العاده‌ای بود. اجرا هم نرم پخته بود و هم پر از حال. به بچه‌های ارکستر که در زیر سایه آقای رهبری اجرای ارزنده‌ای داشتند، تبریک می‌گویم. و تشکر می‌کنم از جناب رهبری که پذیرفته‌اند در وطن و با جوانان خودمان کار کنند.»

شائبه همکاری محمدرضا شجریان با ارکستر سمفونیک ملی ایران در حالی قوت گرفته است که چندی پیش حسین نوش‌آبادی سخنگوی وزارت ارشاد گفته بود: «آقای شجریان چهره شناخته‌شده هنری است که خدمات خوبی به هنر ایرانی داشته و منعی برای فعالیت ایشان نبوده است. شجریان دهه اول انقلاب حضور و برنامه‌های خوبی داشت، اما نوع رفتار‌هایش در دهه دوم انقلاب باعث شد کمی از مردم و نظام فاصله بگیرد و خودش مسئول این کار است. با این حال راه بازگشت برای ورود ایشان باز است به شرطی که به چارچوب‌های نظام متعهد باشد. نمی‌شود فردی هم معترض و منتقد شدید باشد، ضوابط و معیارهای حاکم بر نظام را نپذیرد و هم بخواهد کار کند. شجریان باید رفتارهای گذشته خود را جبران کند و به موسیقی ایرانی و اسلامی برگردد.»

بر اساس این گزارش، آخرین کنسرت محمد رضا شجریان در ایران به سال 1387 برمی‌گردد؛ وی بعد از این سال دیگر کنسرتی را در ایران برگزار نکرد. شجریان در جریان فتنه 88 در مصاحبه‌ای مبسوط با یکی از شبکه‌های فارسی‌زبان معاند به موضع‌گیری علیه نظام جمهوری اسلامی پرداخت؛ اما آلبوم «مرغ خوشخوان» او با دریافت مجوز رسمی وزارت ارشاد در سال 1390 منتشر و عرضه شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها