دهمین یادواره شهدای فرهنگی استان در سنندج برگزار شد

دهمین یادواره شهدای فرهنگی و آیین تجلیل از معلمان نمونه استان کردستان در سنندج برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۱۵۹۰۴
|
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،حجت الاسلام حسینی شاهرودی در سی و یکمین یادواره بزرگداشت مقام معلم ، دهمین یادواره شهدای فرهنگی و آیین تجلیل از معلمان نمونه استان کردستان که با حضور جمعی از مسئولین در مجتمع فرهنگی هنری امام خمینی ( ره ) آموزش و پرورش برگزار شد خداوند را اول معلم جهان خلقت دانست و گفت: پیامبر گرامی اسلام معلم بشریت است که مردم را از ظلمت به سوی نور و علم هدایت کرده است.

وی با بیان اینکه عدم آگاهی موجب گمراهی و حرکت در مسیر بی راهه می شود، اظهار داشت : اگر انسان دارای تربیت صحیح باشد با شناخت کتاب الهی و درک درست از آن ، به حکمت دست می یابد و راه خود را پیدا می کند.

حجت الاسلام حسینی شاهرودی حکمت را گمشده مومن عنوان کرد و با تاکید بر گرفتن حکمت از طرق مختلف ، پیشرفت های علوم بشری در عرصه های گوناگون را جزو حکمت دانست.

وی با اشاره به تاکید قرآن کریم بر تربیت انسانها در قدم اول ، گفت: اگر انسان درست تربیت شود علم خود را در جهت منافع بشر استفاده می کند و اگر درست تربیت نشده باشد همه چیز را از بین می برد و بلای جان انسانها می شود و وضعیت امروز جهان بیانگر همین موضوع است .

نماینده ولی فقیه در استان کردستان پیشرفت های امروز ایران اسلامی را محصول تربیت صحیح افراد و دست اندرکاران امر عنوان نمود و با اشاره به عدم کارآیی تحریم ها ، موفقیت های کشور را مایه افتخار دانست.


ارسال نظرات
آخرین اخبار