نماینده مردم چهارمحال و بختیاری در مجلس خبرگان رهبری در جمع فرماندهان، مدیران و مسئولین ستاد فرماندهی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام گفت: بنیان سپاه و بسیج بر معنویت و ایمان نهاده شده است.
کد خبر: ۸۵۱۵۸۱۳
|
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ آیت الله علیرضا اسلامیان، با تسلیت سالروز وفات بانوی بزرگ اسلام و نماینده حضرت امام حسین علیه السلام ، حضرت زینب کبری سلام الله علیها، نیمه ماه رجب را روز تضرع در پیشگاه خداوند متعال دانست و سالروز علامه شهید مرتضی مظهری و هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج را گرامیداشت.

نماینده مردم چهارمحال وبختیاری در مجلس خبرگان رهبری، در این مراسم به نکات ارزشمند ادعیه اشاره کرد و افزود: یکی از گنجینه های بسیار بسیار ارزشمند و بی بدیل که مکتب اهل بیت و طرفداران اهلبیت به آن دسترسی دارند، گنجینه ادعیه است.

آیت الله اسلامیان، ادامه داد: گنجینه ادعیه که از حضرات معصومین علیهم السلام برای ما به جا مانده است، سراسر نکات اخلاقی، تربیتی و حتی نظامی است.

وی، با اشاره به آثار دعا، ارتباط انسان با خدا را از جمله این آثار برشمرد و گفت: انسان با تلاوت قرآن هم می تواند با خدا ارتباط برقرار کند؛ ولی قرآن نازل است و دعا از نظر بزرگان دین، صاعد است و انسان با دعا به سمت خدا صعود می کند.

استاد حوزه و دانشگاه، تصریح کرد: بالاترین نقطه کمال انسان، بیشتر کردن ارتباط با خداست و دعا انسان را رشد می دهد؛ زیرا معصومین چیزی را از خدا نمی خواهند که متعارف باشد و انسان را رشد ندهد.

آیت الله اسلامیان، دعای مکارم الاخلاق را از مصادیق ادعیه شریفه ای دانست که انسان را به سمت معنویت و پرهیز از عُجب و غرور سوق می دهد و لفظ دعا را به معنای خواستن از خداوند ترجمه کرد.

وی، رابطه تکوینی بین مفاهیم دعاها را متذکر شد و اظهار داشت: بین ایمان و عمل صالح، رابطه متقابل وجود دارد. یعنی اگر به چیزی ایمان داشته باشیم، به دنبال آن راه می افتیم و با حرکتمان بر ایمانمان افزوده می وشد و این ایمان، عمل صالح را تقویت می کند.

نماینده مردم چهارمحال وبختیاری در مجلس خبرگان رهبری، یقین را بالاترین و ارزشمندترین مرحله ایمان دانست و گفت: مقام یقین، انسان را به بالاترین مرتبه قرب الهی می رساند . گاهی انسان علم دارد؛ ولی ایمان ندارد. شیطان مصداق این جمله است که علم داشت و حتی عظمت خداوند و روز قیامت نیز قبول داشت؛ ولی در برابر امر خداوند ایستادگی کرد و از سجده بر انسان پرهیز نمود که نشانه ضعف ایمانش بود.

آیت الله اسلامیان، حل مشکلات روحی انسان را از راه های رسیدن به یقین دانست و حضرت زینب سلام الله علیها را مجسمه ایمان و یقین برشمرد که امتیاز بزرگ این بانوی گرانقدر است.

استاد حوزه و دانشگاه، به جمله معروف" ما رایت الا جمیلا" ی حضرت زینب کبری سلام الله علیها اشاره کرد و گفت: مصیبت های حضرت زینب سلام الله علیها را نمی توانیم درست بفهمیم، علاقه شدید آن حضرت به برادران و فرزندانش را شاید درست درک نکنیم؛ ولی می بینیم که این بانوی بزرگ در حضور عبیدالله ابن زیاد که قصد زخم زبان زدن به اهلبیت را داشت، حرفی می زند که در تاریخ ماندگار شده و این سخن را از روی بصیرت و ایمان و بقین بر زبان جاری فرموده است.

وی، همچنین، ایمان و یقین حضرت امام خمینی(ره) را مثال زد و خوف مأموران بعد از دستگیری ایشان را نشانه ای بر یقین آن حضرت به راه و هدفش دانست.

نماینده مردم چهارمحال وبختیاری در مجلس خبرگان رهبری در ادامه، عکس العمل مقام معظم رهبری بعد از واقعه 11سپتامبر و دسته بندی جهانیان از سوی آمریکایی ها به دو گروه دشمن و دوست را یادآور شد که رهبر انقلاب در برابر این سخنان موضع گیری کردند و با صلابت از مواضع جمهوری اسلامی دفاع کردند.

آیت الله اسلامیان، راه رسیدن به ایمان و یقین را در وجود خود انسان دانست و گفت: ایمان قلبی است و چیزهای قلبی جبری نیستند.

وی، تأکید کرد: از علم باید به ایمان برسیم و ایمان منشأ عمل صالح میشود و عمل صالح ایمان را تقویت می کند تا به یقین نایل شویم.

استاد حوزه و دانشگاه، تصریح کرد: بنیان سپاه و بسیج بر ایمان و معنویت بنا نهاده شده است و پاسداران و بسیجیان عزیز باید تلاش کنند به آخرین درجات یقین برسند و این مهم را با عمل صالح تقویت کنند؛ زیرا ایمان و یقین نجات دهنده انسان در تلاطم طوفانها و بحران ها می باشد.

وی، توسل به امام عصر و حضرت سیدالشهدا علیهم السلام را اثرگذار دانست و در پایان با ذکر توسل به حضرت زینب کبری سلام الله علیها، به سخنان خود خاتمه داد.

ارسال نظرات