زیر بنای خون شهید وهم پشتوانه آن مرکب ها قلمهای دانشمندان است واصولا سرنوشت اجتماعات انسانی در درجه اول به نیش قلمها بسته است.
کد خبر: ۸۵۱۵۷۶۲
|
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج؛ سالروز شهادت استاد مطهری (ره) ، هفته معلم وهفته عقیدتی سیاسی در سپاه وبسیج را گرامی میداریم.

مشهور است که اولین آیات نازل شده برقلب نازنین پیامبر رحمت (صلی الله علیه وآله وسلم) آغاز وحی را با آغاز یک حرکت علمی وتشویق و ترغیب بشر به علم آموزی وکسب دانش متقارن می سازد.

با تابش نخستین اشعه وحی فصل تازه ای در تاریخ بشریت آغاز شد ونوع بشر مشمول یکی از بزرگترین الطاف الهی گشت.

آیات الهی پس از تکامل جسم انسان از یک ماده بی ارزش مانند علقه خبر می دهد واز سویی دیگر از تکامل روح بوسیله تعلیم وتعلم ودانش اندوزی مخصوصا از طریق قلم سخن می گوید.

امروزه تمام تمدنها و علوم و دانش و پیشرفتهایی که در هر زمینه نصیب بشر شده بر محور قلم دور می زندوبه راستی مداد علما بر دماء شهدا پیشی گرفته چرا که هم زیر بنای خون شهید وهم پشتوانه آن مرکب ها قلمهای دانشمندان است واصولا سرنوشت اجتماعات انسانی در درجه اول به نیش قلمها بسته است.

نامگذاری سالروز شهادت علامه شهید مرتضی مطهری (ره) بعنوان هفته معلم وهفته عقیدتی سیاسی درسپاه وبسیج حاکی از مقام رفیع معلم وبیانگر ارزش علم ودانش وتعلیم وتعلم است.همانطور که معمار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) فرمودند: شهید مطهری خدمتی به جامعه وخصوصا نسل جوان کرده ،که کمتر کسی کرده است .

رمز ماندگاری آثار غنی وارزشمند استاد به خاطر پیوستگی آنها با آیات وروایات معصومین (علیهم السلام) است.آن شهید بزرگوار با استمداد از حبل المتین واعتقاد خالص به کلام معصومین (ع)برقله رفیع استدلال می نشیند وبا شمع وجودش نسلها را یکی پس از دیگری روشنی می بخشد.

همانطور که اندیشه وآثار این اندیشمند فاضل در آغاز انقلاب اسلامی وسیله ای برای بیداری نسل حقیقت طلب بود در ادامه انقلاب وتداوم آن نیز هدایتگری، جاودانگی وتازگی را به همراه خود خواهد داشت زیرا خون شهید وآثار مکتوب او همواره مانند مشعلی درخشان وپر فروغ دلیل وراهنمای تمامی نسلها خواهد بود. وبه جوامع حیات وجاودانگی بالندگی وتازگی خواهد بخشیدبه فرموده مقام عظمای ولایت حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مد ظله العالی) اگر کسی یک دوره آثار شهید مطهری (ره) را مطالعه کند می تواند به اکثر شبهات روز پاسخ دهد.

امروز که جاهلیت مدرن با بهره گیری از تکنولوژی وفن آوری نوین در هجمه کم سابقه وگسترده خود بر علیه ارزش های دینی می کوشد تا بشریت را به وادی پوچی وگمراهی وانحطاط اخلاقی سوق دهد بر یکایک اندیشوران جامعه خصوصا معلمین بسیجی ومربیان عقیدتی سیاسی است که با تکال بر خداوند متعال اولا با خود سازی وباتاسی ازآیات شریف قرآن کریم ، سنت نبوی (ص) وسیره ائمه اطهار (س)با تامل وغور اندیشی در آثار مکتوب شهید مطهری راه روشن را به نسل جوان بنمایانند وبا دستگیری از جوانان عزیز آنان را به سرمنزل مقصود هدایت کرده واین حدیث شریف پیامبر (ص) را که فرمودند ((بالتعلیم ارسلت ))را همواره چراغ راه خود قرار دهند تا بتوانیم بیرق این انقلاب را که حاصل خون پاک هزاران شهید است به دست صاحب اصلی آن حضرت بقیه الله الاعظم (عج) برسانیم.

ارسال نظرات