گرامی باد 12 اردیبهشت ماه سالروز شهادت استاد آیت الله مرتضی مطهری (ره)، روز معلم و آغاز هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج، اندیشه‌های تابناک آن شهید ارجمند را آئینه تمام نمای تاکتیک‌ها و شیوه‌های مبارزه وی با تفکرات الحادی و اسلام التقاطی و جریان روشنفکری غربی می باشد.
کد خبر: ۸۵۱۵۷۵۵
|
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۱

شهید مطهری از سرمایه های عظیم و طلایه داران جریان فکری حضرت امام خمینی (ره) در فرآیند انقلاب اسلامی به شمار می رفت. وی در قبل از انقلاب در اوج مهارت و توانمندی برای ایجاد تحولات فکری در جامعه با خلق اندیشه های آگاهی بخش و بیدارگر، فعالیت‌های همه جانبه رژیم شاه در نهادینه سازی فرهنگ و زیست غربی در کشور را بویژه در بین نسل جوان و جوامع دانشگاهی از طریق مجاهدت فکری و معرفی جریان اسلام ناب و ولایی به چالش کشانید و با مهندسی و اجرای طرح های فرهنگی و اجتماعی مفید و بسترهای تحقق اهداف سیاسی نهضت امام (ره) را فراهم آورد.

شهید مطهری با درک هوشمندانه از وضعیت جامعه و مقتضیات روز با ساماندهی نیروهای انقلابی و علاقمند به حضرت امام (ره) آرایش جدیدی را در شرایط پرخفقان ناشی از اعمال سیاست های آمریکایی و غربی شاه، برای پشتوانه سازی فکری و فرهنگی انقلاب اسلامی بوجود آورد.

شهید مطهری استوانه فکری و ایدئولوژیک انقلاب اسلامی است که با الهام از فروغ اندیشه امام (ره) و تبعیت از ایشان به طراحی تفکر انقلابی و رویارویی با جریان های فکری منحرف زمانه می پرداخت و گذر زمان و تحلیل و بررسی گنجینه فکری شهید مطهری مصاف تمام عیار وی برابر جریان های منحرف فکری منتهی به ایام پیروزی انقلاب اسلامی از جمله جریان روشنفکری الحادی و تفکرات مارکسیستی و التقاطی و همچنین تحجر و ترویج اسلام منهای روحانیت و مرجعیت را برجسته تر و آموزنده تر از گذشته فراروی نسل های امروز و فردای میهن اسلامی قرار می دهد.

ظرفیت ها و قابلیت های ماندگار و الهام بخش تفکر و اندیشه های شهید مطهری برای تماس نسل ها و جوامع بشری می باشد و امروز که فرهنگ منحط و لیبرال دموکراسی غربی با برخورداری از حمایت ابرسرمایه داری فاسد، جنگ نرم و تهاجم همه جانبه ای را علیه هویت و موجودیت انقلاب و ارزش های دینی و اسلامی ملت ایران سازماندهی و و عملیاتی کرده است تأسی به الگوها و روش های مبارزاتی شهید مطهری در دوران رویارویی با مکاتب و اندیشه های الحادی و التقاطی بسیار رهگشا خواهد بود.

فلسفه نامگذاری سالروز شهادت آیت الله مطهری (ره) به عنوان روز عقیدتی ـ سیاسی در سپاه و بسیج ناشی از پیوند عمیق پاسداران انقلاب با افکار و شخصیت نافذ و جریان ساز آن فیلسوف بزرگ و اندیشمند فرزانه است. بی تردید بالندگی و سلحشوری مستمر پاسداران انقلاب اسلامی در عرصه های پرخطر مأموریت ها و وظایف محوله مرهون تعالیم و آموزه های فرهنگ اسلام ناب محمدی (ص) و مجاهدت خستگی ناپذیر روحانیت متعهد و عالمان دانا و توانایی چون استاد مطهری است که تربیت یافته واقعی مکتب ولایت فقیه و خمینی کبیر (ره) محسوب می شود.

تلاش های جدی و گام های بلند سپاه در تقویت بصیرت و بنیه دینی، معرفتی، معنوی و فکری پاسداران و بسیجیان برای مقابله هوشمندانه و عالمانه برابر تهدیدات دشمنان در عرصه جنگ نرم است و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بعنوان دژ تسخیر ناپذیر ملت ایران در عرصه دفاع از آرمان ها ارزشهای انقلاب و نظام، با تأسی به وصایای جاودان حضرت امام خمینی (ره) و منویات و رهنمودهای مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مدظله العالی) همچنان اندیشه ها و افکار بی نظیر استاد مطهری را سرلوحه مهندسی طرح های تحول و تعالی سازمانی خود قرار داده و توسعه کمی و کیفی تلاش های اساسی و بنیادین خود در عرصه تربیت و پرورش نسل آینده سپاه را در پرتو آثار ارزشمند استاد شهید جستجو می کند.

ارسال نظرات