خبرهای داغ:
معاون اجرایی مکتب امام زمان(عج) همدان خبر داد

تشکیل جلسات 50 گانه مکتب امام زمان(عج) در همدان

معاون اجرایی مکتب امام زمان (عج) استان همدان از تشکیل جلسات 50گانه مکتب امام زمان (عج) در شهرستان همدان خبر داد.
کد خبر: ۸۵۱۵۷۵۴
|
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الله کریم‌پور در همایش نکوداشت مقام معلم و رونمایی از پرچم جدید مکتب امام زمان(عج) اظهار داشت: مکتب امام زمان (عج) همدان از سال 43 توسط مرحوم حاج محمد رحیم مسکین در شهرستان همدان ایجاد شد و تاکنون به فعالیت خود ادامه داده است.

وی افزود: قبل از پیروزی انقلاب تعداد این جلسات 14 حلقه قرآنی به نام چهارده معصوم بود و بعد از پیروزی انقلاب 14 حلقه جدید نیز تأسیس شد.

معاون اجرایی مکتب امام زمان (عج) تاکید کرد: بیش از 150 نفر از شاگردان مرحوم مسکین از این حلقه‌های قرآنی به شهادت رسیدند که با توجه به افزایش تعداد حلقات قرآنی نام این شهدای بزرگوار به عنوان اسم حلقه‌ها انتخاب شده است.

وی ادامه داد: در اوایل سال جاری نیز یک حلقه جدید با رویکرد تربیت قرآنی به نام دانش‌آموز شهید حمید هاشمی که یکی از شهدای مکتب بود در دبیرستان متوسطه دوره اول خیام واقع در محوطه کلپا افتتاح شد.

رئیس شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان نیز در ادامه این همایش عنوان کرد: از ابتدای جلسات مکتب امام زمان(عج) استاد مسکین دانش آموختگان را تشویق به شرکت در جلسات قرآن ونماز اول وقت می‌کرد.

حجت الاسلام سیدحسن فاضلیان اضافه کرد: خداوند در قرآن کریم چندین بار به صورت غیرمستقیم به وجود چهارده معصوم(ع) اشاره کرده است.

وی با اشاره به اینکه شبکه‌های مذهبی ماهواره‌ای این سوال را عنوان می‌کنند که چرا نام مبارک امام علی(ع) درقرآن نیامده است، تصریح کرد: سه دلیل اساسی وجود دارد یکی اینکه خواست خداوند متعال بوده، دلیل دوم آنکه شاید اگر اسم این امام بزرگوار در قرآن می‌آمد قرآن را تغییر می‌دادند و دلیل دیگر اینکه در 300 آیه قرآن به صورت غیرمستقیم به وجود این همای رحمت اشاره شده است.

در پایان برنامه از پرچم جدید مکتب امام زمان (عج) رونمایی و از مربیان و کمک مربیان حلقات قرآنی تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار